Gå til innhold

Brud med kort hår


Imax

Anbefalte innlegg

Jeg har kort hår og har tenkt til å fortsette å ha kort hår. Men så har frisøren min overtalt meg til å spare "Litt", men jeg er allerede misfornøyd med at håret er for langt.

Håper at noen av dere kan gi meg tips på lenker med bilder av bruder med kort hår (og da mener jeg kort-kort, ikke halvlangt osv), evnt. dere som har giftet dere og hadde kort hår. Jeg vil ha slør, og det er argumentet til frisøren min...

ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Har ikke noe bilde...

Men en venninde var helt kort-kort (jeg er også kort, men ugift), og var helt nydelig!! :D

Ikke noe halvlangt der i gården. Hun hadde ikke slør, og kunne gjerne hatt noe perler el rundt om kring, for hun har nydlig sort hår. Guttekort, men litt dratt frem foran ørene.

Gjør som du vil, du! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært brud med kort hår, men blir det i august. :blunke:

Har hatt kort hår i mange år. Det er det som kler meg best og det jeg trives best med. Da vi begynte å planlegge bryllupet, hadde jeg også sett for meg slør. Spurte en frisør om jeg kunne det uten å spare så mye hår, og fikk beskjed om at jeg kunne samle litt på toppen og ha resten ganske kort. Men etter å ha tenkt meg litt om, fant jeg ut at det gidder jeg rett og slett ikke. Samle til den ene dagen og så klippe meg igjen med en gang? Nei takk!

Så nå har jeg bestemt meg for å beholde det korte håret og sløyfe sløret. Er godt fornøyd med avgjørelsen. Har nå funnet meg en ny frisør som har litt mer peiling, virker det som. Hun skjønner hva slags typer jeg er og hva jeg kler. Nå holder jeg på med et lite frisyreskifte, dvs. får en litt "skjev" look (som visstnok er in). Har sideskill og samler altså litt mer hår på den ene siden, slik at det virker tyngre der. Så akter jeg å skape liv i det med litt farge (naturlige nyanser, altså - ikke noe hippe greier :wink: ) til den store dagen i stedet for å pynte med slør.

Jeg er litt skuffa over at det aldri vises korte frisyrer i bryllupsbladene. Joda, de kaller gjerne en frisyre "kort", men modellen pleier da å ha mye lengre hår enn meg... :-?

Vi skal nok bli fine, vi korthårede bruder også, Imax! :briller:

Marilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett bra exempel på kort hår är väl både Märta Louise och Mette Marit. Två olika typer av kvinnor, olika kroppar, hårfärg, längd på det korta och olika frisyrer till bröllopet.

Det är väl bättre att du ser ut som du än att du sparar till ett halvlångt hår du inte trivs i för att få till en frisyr som frisören vill att du ska ha? Kort hår kan vara jättestiligt på en brud.

Vill du ha slöja/slör kan du ju ha en kortare variant, en sådan som max når ner till midjan? Det ska inte vara något hinder med kort hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kort hår og kommer til å fortsette med det. Jeg skal ikke ha slør så det blir ikke noe problem. Er enig i at det er svært få steder man kan se bruder med kort hår.

Har imidlertid avtalt med min faste frisør at han bare skal style det den ene dagen og det passer meg helt utmerket. Hvorfor skal man spare til lengre til bryllupet, bare for å klippe det kort igjen etter bryllupet? Jeg ville følt at det var unaturlig, og kjæresten min synes også jeg er penest med kort hår, så jeg har aldri vurdert å spare det langt for den ene dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner virkelig til problemet ditt, Imax og det er ikke bare bare å ha kort hår og skulle være brud.

Jeg har hatt pinekort hår i alle de siste årene (kan ikke huske sist jeg hadde litt lengde), og for meg var det derfor ikke naturlig å spare håret noe særlig. Frisøren jeg opprinnelig skulle vært hos, måtte jeg bytte til en annen allerede etter første klippetimen hos henne. Hun bad meg bare spare håret mitt, for det var så mye flottere på bruder. Det gjorde at jeg byttet til salongens mest erfarene frisør istedenfor og hun sa det stikk motsatte. Det gjorde at jeg beholdt håret kort, men var allikevel nødt til å spare litt av håret oppå hodet. Grunnen til det var at jeg skulle ha slør (og tiara) og man må rett og slett ha litt hår og feste det i. Har man for kort hår, vil nok ikke sløret sitte så veldig godt. I mine øyne hadde jeg langt hår (til å være meg) på dagen vår, men jeg var kjempefornøyd allikevel. 2 dager etter bryllupet klipte jeg meg helt superkort igjen.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, og det kommer jo helt an på hva slags versjon av kort hår du selv har, men det kan altså være lurt å ha bittelitt lengde på håret oppå toppen, og da spesielt om du skal ha både slør og tiara. Hvis du allikevel føler at du og frisøren ikke snakker samme språk og at hun overstyrer deg, ja da ville jeg ha byttet frisør med en gang jeg (det var det som virkelig reddet min frisyre på selve dagen).

Ellers kan du jo ta en titt på noen bilder av prinsesse Märtha L, for hun ghar mye flotte frisyrer. Jeg hadde en av hennes frisyrer som inspirasjon på min dag.

Her kan du finne flere bilder av meg og min firsyre:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder1.htm

Dette er kanskje et av de bildene som viser lengden på håret mitt best:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/brudeparet3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest christinamor

jeg har hatt kort hår lenge, og da jeg skulle gifte meg i 2001 var det ALDRI aktuelt å spare ti llangt hår, bare fordi jeg ville ha slør åg tiara....

Reslutatet ble bra: jeg sparte litt på lengden oppå bak, slik at hun hadde noe å feste sløret i, men ellers hadde jeg kort hår som vanlig....se bare her: http://www.elitefoto-gunerius.no/album/sho...98e66b192e605e5

christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...