Gå til innhold

This is it! (røyking)

Fremhevede innlegg

Gjest Jamila
Skrevet

Nå har (også) jeg bestemt meg for å slutte å røyke! Gruer meg egentlig litt, men er glad for at jeg kjenner meg klar for det. Gleder meg jaffal til den dagen jeg kan si at jeg er en ikkerøyker :briller:

Hm, tror jammen jeg lager meg en røykesluttedagbok også jeg. Jah!

Ha en flott dag allesammen! Og takk skal dere ha, aline, Cassandra og dere andre som har fortalt om røykeslutting her slik at jeg oxo ble litt inspirert.... :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er!

Lykke til!

Skrevet

Jeg slutter også. Neste uke. Kanskje vi skal lage felles dagbok for alle som slutter ca nå?

Gjest Nikotina
Skrevet

Heisann Jenter

Jeg sluttet 10.mars og er fortsatt røykfri, over 20 sigaretter pr.dag i mange år begynner å bli nok. Fant ut at det var på tide å slutte mens jeg har et valg og ikke når jeg må. Jeg anbefaler dere å lese "Endelig røykfri" av en Alan Carr som røykte 100 sigaretter pr. dag, hans måte å slutte på er unik og veldig enkel, det gjelder om å tenke på en annerledes måte. En skal ikke føle en forsaker noe når en ikke kan røyke blant andre røykende, men en skal hele tiden tenke "Stakkars folk - de trenger min medlidenhet" når de røyker, ikke tro du forsaker noe, vær glad for at du slipper. Høres kanskje helt sykt ut, men det har hjulpet meg så langt. Har t.o.m. truffet venninner og hatt vinkvelder, uten røyk i denne perioden, da har jeg tenkt positivt og våknet neste dag uten den forb... hostingen og irriterer meg allerede at alt lukter røyk etter en sånn fest. Jeg vil gjerne være med dere på å slutte, hvordan kan vi lage vår egen "røykekrok" hehe... kjempeinspirerende å la noen få frustrasjonen som vet hva en snakker om og som er i samme bås. Hører gjerne fra dere videre :enig_animasjon:

Skrevet

Kjempebra at du har bestemt deg for det :wink: ØNSKER DEG OG ALLE ANDRE SOM VIL SLUTTE LYKKE TIL :D

Skrevet

Jaaa, Sissan. Jeg vil være med på røykesluttdagbok. Skal vi lage en??

Jamila: Stå på!! Jeg sliter. Jeg er sur som en fotball sokk (en brukt en). Men jeg skal klare det. Kan jeg klare det, kan hvem som helst. Det er jeg hellig overbevist om.

Okei, kanskje ikke HELLIG. Men veldig overbevist i alle fall. :)

Gjest Hilde
Skrevet

Når jeg klarte å kutte røyken, ja, da tror jeg alle klarer det. Jeg har ikke røykt siden den 13. oktober ifjor (over 5 måneder siden) - og livet er rett og slett herlig.

Bare vær skikkelig bestemt på å slutte - det er mye lettere enn vi tror.

Det er SÅÅÅÅ mange fordeler ved å være en ikke-røyker - forresten, jeg retter det til BARE fordeler ...

Jeg vil også råde dere som skal slutte å røyke til å samtidig legge om på endel vaner dere har. For min del så begynte jeg å gå til og fra jobben, jeg går lange turer i helgene og jeg la om kostholdet mitt til å bli mye sunnere - mer frukt og grønnsaker - lite eller ingen poteter, sukker. yst brød, pasta og ris... Resultatet er at jeg har gått ned 15 kg etter at jeg sluttet å røyke.

Lykke til - man klarer det man vil klare :)

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg er veldig enig i det at man klarer det man vil klare, Hilde, derfor lurer jeg litt på om jeg egentlig har så lyst til å slutte.....

Trenger noe som kan hjernevaske meg til å ikke ville lenger, for jeg vet jo om alle skadevirkningene.....

8)

Har tenkt litt på den røyksluttboka, som har vært nevnt her tidligere, husker ikke tittelen.

L-B

Skrevet

Jeg har også sluttet å røyke! Hadde min siste røyk 16. mars. Det er jo ikke noe vanskelig egentlig.... Jeg har også lest boken til Allan Carr og det er sant som han sier; du skal synes synd på røykerne ikke misunne dem! Vil anbefale boken på det sterkeste!

http://www.allencarrseasyway.com/

Gjest Embla s
Skrevet

Ønsker dere lykke til, dere har ALT å vinne :D

Skrevet

Lykke til alle sammen :D

Jeg har vært røykfri siden 22.oktober. Kjenner fortsatt suget, men det går stort sett bra. Unngår en del ting som trigger røyksuget, har lagt om vanene mine.

Har alltid hatt røykfritt datarom - så her er det greit å være. Har alltid røykt som en skorstein når jeg snakker i telefonen - nå lurer vennene mine hvorfor jeg aldri ringer lenger :o

Har vært irritabel i perioder :frustrert::kjempesinna::sinna:

Men nå går alt bedre............... Men bare fordeler å være røykfri - nei det kan jeg ikke påstå :ler:

Gjest Cruella
Skrevet

Takk for informasjonen, Mrs Carten.

L-B

:lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...