Gå til innhold

bli kvitt brudekjolen.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ser at en del ferdig gifte er innom, og mitt spørsmål til dere er : Hva gjør dere med brudekjolen ? Hvordan er beste måte å f. eks få solgt den på ? og tips til dere gifteklare KJØP BRUKT KJOLE

hilsen fruen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok ikke det er så lett å bli kvitt brukte brudekjoler ved å selge de selv, som kanskje mange tror. Selv vurderte jeg ikke dette en gang da jeg giftet meg, men jeg hadde vel kanskje gjort det nå. Men de fleste som kjøper brukt tror jeg faktisk velger å kjøpe kjolen gjennom brudebutikken, da får man jo prøvd kjolen i butikken også.

Jeg er litt usikker på om jeg ville handlet kjole av en privatperson, da ville jeg isåfall ha handlet av noen jeg hadde litt kjennskap til og som bodde i nærheten av meg.

Ellers er det vel bare å prøve å legge ut kjolen din på alle markedsplasser du kan komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamor

Hei!

Jeg giftet meg i 2001, og har fremdeles kjolen hengende. HAdde annonse her på nettet, og fikk kun henvendelser fra GUTTER som påstod de var homofile og skulle inngå partnerskap.....

Hadde og annonse i lokalavisa, og vurderer å sette inn i år og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det virker som bilde og annonse i ukeblader gir salg. Ellers ser jeg både på markedsplassen her på kvinneguiden og andre steder på nettet at de samme kjoene blir lagt ut for salg gang etter gang. En annen ting er at når folk ser etter brukte kjoler, så er det gjerne fordi de ønsker å spare penger, de ser etter en BILLIG kjole. Det hjelper liksom ikke at det er halv pris hvis kjolen fortsatt koster 8000 kr. Er prisen nede i 2-5000 kr så kan det være litt mer aktuelt. Med tanke på at eventuell tilpassing kommer i tilegg til kjøpeprisen, så må prisen i alle fall være lavere enn det det koster å leie kjolen (da er jo tilpassing inkludert).

Det er ikke enkelt å få solgt kjolen etter bruk, og når jeg hører at folk kjøper dyrere kjoler enn de først hadde tenkt fordi "de kan selge den etter bruk for halv pris" tror jeg nok mange av dem vil få seg en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan annonsere gratis her på kvinneguiden, dittbryllup, bryllupsweb og QXL, helt gratis ! (På QXL må man betale en viss prosent av salgssummen) Prisen er selvsagt viktig, du kan ikke forvente å få mer enn halve prisen, og bildene du har av kjolen har også mye å si. Det hjelper også å velge modeller som er klassiske/ ikke går av moten med en gang. Jeg fikk faktisk veldig mange forespørsler om mine kjoler da jeg hadde dem her, før jeg måtte fjrene dem :oops: Så det går helt klart an å få solgt brukte kjoler også. Spesielt i de mest ettertraktede merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte kjolen min gjennom markedsplassen her på kvinneguiden.

Jeg dro 20 mil for å se på den og prøve den. Heldigvis var den akkurat passe slik at jeg ikke trenger å tilpasse den. Veldig grei måte å handle på syntes jeg.

Men jeg vil i allefall presisere at de som legger ut kjoler til salg uten bilde eller henvisning til bilde eller merke som er kjent, har ganske mye mindre mulighet til å få solgt den. Det er også noen som ikke legger ut størrelsen på kjolen. Da er det håpløst for evt. kjøpere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kom med alle de bestem tipsene samlet på et sted der Olse.

Har selv kikket litt på markedsplassen for moro skyld, og er veldig overrasket over hvor mange som gir så dårlig beskrivelse av kjolen sin. Ikke minst har "tittelen" på det man legger ut mye å si. Tror de som legger ut Merke og størrelse som en tittel på annonsen får fler henvendelser enn de som bruker noe sånt som "Prinsessekjole".

Tror de som skal selge også bør bli flinkere til å oppgi nyttig informasjon til potensielle kjøpere. Og bilder av kjolen tror jeg er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mest mulig nyttig informasjon er helt klart viktig!! Dropp tekst som "drømmekjolen", selv om den var din drømmekjole er neppe alle enig. Merke og størrelse MÅ oppgis, og ha bra bilder som viser kjoen skikkelig, både forfra og bakfra om mulig (der man kan legge inn flere bilder). Annonser uten bilde gidder jeg ikke engang kikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...