Gå til innhold

spøkelsene... og vi

kristine 80

Anbefalte innlegg

Hva er spøkelser egentlig???

Når er det vi ser dem?

Vi har to naboer som skulle selge et gammelt hus.

Kjøperen drømte om huset en natt, og inne i huset så så han en kvinne og en mann stå i trappa inne i huset.

Dette fortalte han til naboene våres. Selgerne.

Forklaringen på menneskene var slik foreldrene til naboen så ut som ung.

Den trappen de sto i var blitt flyttet i årenes løp, men kjøperen så den der den sto for mange år siden.

ohhhh skummelt.. er det en beskjed om at de ikke ønsket og selge bort huset????

Ikke godt å vite, men uansett ekkelt.

Er det fler som har skumle historier å fortelle??? :o

kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spøkelser er? JEg tror det er fantasier.

Noen ser dem, andre ikke. De ER der, mens andre ikke ser dem - de vil ikke skade deg. Definisjonen på et spøkelse "gjenferd, gjenganger / se s-r ved høylys dag være redd, nervøs uten grunn / noe uhyggelig, truende hungersnødens" mener ordboka, hva mener du?

Altså, en kamerat av meg "så" det som skjedde med Therese-drapet for noen år tilbake. Hvordan det hele var.

Jeg har sett/hørt mye av dette. Blandt annet en venninne av meg, og en venninne av henne igjen. Mormoren til denne venninnen "bodde" under trappen, og hver gang hun gikk opp i andre etasje prikket det henne i ryggen, og bildet av mormoren stirret liksom på henne på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at nogen ser dem andre ikke er sandt, man kan pludselig blive en seende som min mor blev, hun har aldrig troet på det overhoved og når jeg fortalt om mine oplevelser mente hun det var min livlige fantasi som løb løbsk med mig og jeg blev sur, men så døde mormor og hun begyndte at besøge min mor da de havede ting som ikke var klar gjort da kom mor på andre tanker...

spøgelser genferd poltegist mm der er dem som ikke skader og så er der dem som gør såkalte poltegister folk som stadig har evnen til at se og føle kan komme ud for at være på steder som er så onde at man bare må væk derfra har selv oplevede det et par gange en gang her i norge, da tog min kæreste med mig på tur og pludselig siger jeg til ham at jeg må væk herfra fandt det svært ubehageligt da vi kom os væk fra stedet viste det sig at det var et sted ude ved gardemoen hvor der under anden verdenskrig havede blevet skudt nogen og det var et grav sted, det viste jeg ikke før efterpå.....

men i forbindelse med spøgelser så er det ikke som vi ofte ser i historier om hovede løse folk med kæder som vil skræmme livet af os, det er det samme som hekse er heller ikke fæle mennesker med vorte på næsen og flyver rundt på et kosteskaft, det er mere nu tidens homopater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg blir til stadighet oppsøkt av min nylige avdøde far som vil jeg skal drikke med ham'....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. merkelig.

tre gutter var på hyttetur. de dro ned til ett lite vann for å fiske.

På veien opp syntest den ene at han så en til som gikk sammen med dem.

Dette kunne han jo ikke nevne til de andre for de var rundt 20-25 år alle sammen.

Dette følte han også da de kom opp i hytta.

Utpå kvelden så nevnte han det til de andre likevell, og da viste de seg slik at de andre også hadde følt det på den samme måten..

Det er flere som forteller at de har opplevd merkelige ting på denne plassen.

Veldig ekkelt. :-?

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til dig sexysadie mon ikke du skulle prøve at lade din far slippe over på den anden siden, ofte er der noget vi ikke har færdig med personen derfor de kommer til en så giv slip på ham og send ham i lyset *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Jeg vet ikke helt jeg...jeg så på Åndenes Makt da det gikk på TVNorge, og jeg må si at det var en del overbevisende episoder der. Men allikevel så har jeg en liten tvil om at det finnes. At det ER noe der er det vel egentlig ingen tvil om, men jeg tror at sånne ting må jeg oppleve selv, noe jeg ikke har gjort, før jeg på en måte kan si at "Jeg tror på spøkelser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at selv om jeg er en rimelig åpen person, så har dette med begrepet spøkelser alltid vært litt uforståelig for meg. Jeg kan være ganske sensitiv, men er samtidig litt sånn jeg-tror-det-ikke-før-jeg-får-se-det. Anyway, her er historien min:

For snart fire år siden flyttet jeg på et studenthjem. Jeg hadde rom i den såkalte gamle delen, og trivdes ganske godt der. Dette studenthjemmet ble bygd i 1920-årene, så det har bodd ganske mange folk der før min tid. Først kommer man inn i en liten mellomgang som er ca. 1/2 meter bred, deretter er det enda en dør før man kommer inn på selve rommet. Begge dørene er ganske solide og tunge, og den innerste er hengslet slik at den alltid lukker seg igjen. Trekk og slikt forekommer aldri. Vanligvis lar jeg den innerste døren stå på gløtt, for den er litt vanskelig å få helt igjen.

OK, det var beskrivelsen av rommet. :blunke:

Tilbake til historien: Kort tid etter at jeg hadde flytta inn, hendte det av og til at jeg så noe som jeg vil beskrive som en slags skygge borte ved den innerste døren. Plutselig kunne jeg se en bevegelse, men hvis jeg snudde hodet og fokuserte, forsvant bevegelsen/skyggen med en gang! Jeg tenkte ikke så mye over det, for dette var tross alt et studenthjem med mange mennesker og mye bråk overalt. Likevel følte jeg av og til at det var noen i rommet sammen med meg, og alltid borte ved døren. Jeg er veldig lett å skremme, men det føltes aldri ekkelt eller skummelt. Hårene kunne reise seg på kroppen min, men uten å gi meg fullstendig panikk. :blunke:

En kveld da huset var ganske stille (veldig uvanlig!) fikk jeg meg likevel en liten støkk! Plutselig gikk den innerste døren opp! Ikke med et smell, men den åpnet seg stille og rolig og uten dramatikk. I hjørnet var det plassert en håndvask, og grunnen til at jeg hørte og så dette, var fordi døren smalt i vasken. Jeg trodde først det var pga trekk, så jeg gikk bort og lukket døren, men kjente ikke at det trakk noe sted. Jeg satte meg ned igjen, og det samme skjedde EN GANG TIL!!! Da skjønte jeg at dette ikke var tilfeldig. Da jeg la meg, ba jeg om å få svar på hva dette var, og neste morgen våknet jeg med en visshet (vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg bare visste!). Jeg visste at dette var en kvinne i 40-årene som gikk og passet på. Studenthjemmet hadde vært et hjem for sykepleiere før, og det var noe omsorgsfult med måten hun passet på meg. Jeg prøvde forsiktig å nevne dette for noen av de andre studentene, og flere kunne fortelle om uforklarlige ting på rommene sine. Disse "besøkene" fortsatte så lenge jeg bodde på dette rommet (en periode på ca. to år). Senere flyttet jeg inn på et annet rom i den andre enden av gangen, og da var det slutt på "besøkene".

Jeg er selv overbevist om at jeg ikke er gal eller sprø, særlig fordi jeg ikke opplevde dette som noe ekkelt (bortsett fra den ene kvelden...). Dette spøkelset tror jeg var så tvers gjennom omsorgsfull at det smittet over på meg ubevisst, for jeg er som sagt VELDIG lett å skremme. :blunke: Folk som overnattet hos meg på rommet, har siden sagt at også de kjente et eller annet, og har ikke blitt overrasket når jeg har fortalt om mine opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bety Blue

Vel, da min bestemor var bitteliten døde hennes far i en fløteulykke. Moren giftet seg på nytt og bestemor fikk flere halvsøsken. På veggen i hjemmet deres hang det et bilde som oldemor fortalte hadde tilhørt bestemors far og at det bilde skulle hun arve. Så gikk tiden, bestemor flyttet ut og giftet seg med min bestefar, oldemor og hennes mann døde og en av de andre barna overtok huset.

En gang bestemor var på besøk i barndomshjemmet sitt kom hun på bildet, og sa at hun ville ta det med seg, siden det var hennes farsarv. Hennes halvbror mente at det skulle henge der det alltid hadde hengt og at bestemor snakket tull. Så hørte de en lyd fra stuen.

Der lå bildet på gulvet. på veggen sto spikeren det hadde vært festet i fremdeles.....

epilog: bestemor fikk med seg bildet hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden på en speiderleir var det en jente som druknet. Jeg var på den leiren. Liket hennes ble aldri funnet. Denne leiren var på en plass der vi ofte var pga vi(kretsen) hadde speider hytte der.

Ca 1mnd etter denne leiren var vi en gjeng som var der oppe. Vi snakket litt om det som hadde skjedd på kvelden før vi la oss. Den natten hadde jeg en ekkel drøm. Jeg så en jente som lå fastklemt under en sten i en elv. Det var en skikkelig ekkel drøm som jeg ikke vil gå i detaljer med. Da jeg våknet tenkte jeg ikke så mye mer på den. Regnet bare med at det var pga vi snakket om det som hadde skjedd før vi la oss.

På kvelden igjen ble vi sittende litt rund bålet og snakke. Da fortalte en av de andre om drømmen de hadde hatt den natten. Det var akkurat samme drømmen som jeg hadde hatt. Før jeg fikk sagt noe sa en tredje person: "herregud, det var jo akkurat det jeg drømte i natt" Altså vi var tre personer som hadde hatt samme drøm. Vi tre hadd også sovet på samme rom. Det var litt ekkelt.

Ekstra ille ble det da det ble sagt i media at de hadde avsluttet søket etter denne jenta. Og at de regnet med hun lå fastklemt under en av de store steinhyllene som står opp på bunnen i denne elven... Det var ingen av oss som viste noe om dette da vi drømte det. Og i ettertid er det mange som har opplevd litt "ekle" ting på speider hytten, i form av drømmer. Dette kan selvfølgelig være tilfeldigheter, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ønske det fantes slike skruer som tasset rundt uten puls..

Men er vi litt logiske og bruker det vi vet om naturens lover, så er jo spøkelser helt usannsynlig. Naturen har hverken fantasi eller en totalt ukjent hjerne med masse mørke ubrukte kroker som slår til når man minst ønsker det, men det har jo så til de grader vi..

Vi som har skrevet bibelen, koranen og funnet opp Huldra osv.

Men jeg elsker gamle og ukjente historier og jeg elsker mystikk. Kan jeg få begge fortalt på en god måte, så koser jeg meg rått!

Jeg skal ta med avdelingen min på en natt i sovepose og øl i et gammelt hus som har stått tomt i 30 år fordi ingen ville kjøpe det. Håndverkere har til og med sagt at de har sett verktøyet sitt sveve der inne. Staute håndverkere har innrømmet at de ikke vil inn der igjen!!

Vi skal ha en annerledes avd.samling.

Uansett om disse skøyerne finnes eller ikke.

Jeg skal fortelle hvordan det gikk etter vi har gjort det i mai...

Uansett gleder jeg meg fordi det er et orginalt påfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Der alltid noen som vil har en logisk forklaring på det mystiske som skjer rundt oss. Så på Discovery i går; da var det om Tuth-Ank-Amon`s (eller hvordan det skrives) forbannelse. Kjempespennende! Elsker sånn ting! Men om man skal tro på det det er en annen sak, men i hvertfall jeg blir litt usikker på om alt det som skjedde der på den tiden da de åpnet gravkammeret var tilfeldigheter. Men som jeg sier; Det er alltid noen som vil si at det var det, og finne en eller annen form for logisk grunn til at det skjedde. Men man kan ikke si at spøkelser ikke finnes, og man kan heller ikke si at de finnes...for det er da ingen som vet!! Akkurat det er det jo ingen som på noen måte har bevist, eller funnet ut av. Det må nesten bli litt opp til hver enkelt å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...