Murvel Skrevet 27. mars 2003 #1 Skrevet 27. mars 2003 Det er alltid tragisk når noen blir drept. Og det er ille å være familien som sitter igjen. Men i går når jeg leste "Familiens ord om Dereka" i Aftenposten, var det en tanke som slo meg.... Bl.a. sto det skrevet ".... Dereka var den aller største solstrålen og midtpunktet i vår familie...." ".....for lillesøster, fettre og kusiner var hun et forbilde og en stor heltinne. De har alle mistet en ledestjerne i sine liv........." Stakkars lillesøster tenkte jeg da. hun har det nok ille som har mistet søsteren sin, men hvordan blir det å vokse opp med og leve opp til dette? Har jo hørt andre historier om søsken som sliter veldig med at de ikke oppnår samme status som en annen av søsknene.........
Gjest Scarlet Skrevet 27. mars 2003 #2 Skrevet 27. mars 2003 Jeg vet det at søsken "konkurrerer" med hverandre når det gjelder de tingene du nevner, det vet jeg veldig godt etter som jeg har to søstre, Man vil alltid prøve å være litt bedre enn de to andre, men etter hva jeg tror så er det litt anderledes når noen dør. Selvfølgelig er det helt sikkert vanskelig og trist for lillesøsteren (og resten av familien) at hun er borte, men at man tenker på det på den måten at lillesøsteren nå må leve opp til hvordan Dereka var, og at hun nå må være som henne, det synes jeg på en måte blir litt feil... Jeg har ikke opplevd å miste en søster, men jeg vet at hvis det skulle skje hadde jeg satt pris på at mine foreldre heller oppmuntret meg til å fortsette å vokse opp som den jeg er, og konsentre seg om meg og ikke om en som er borte. Det jeg prøver å få frem med dette er at selv om Dereka kanskje var som du siterer, så er jeg sikker på at lillesøsteren hennes også har sine ting ved seg selv som andre setter veldig godt pris på. Mulig at jeg uttrykker meg på en litt rar måte nå, men håper du skjønner hva jeg :o)
Gjest salma Skrevet 27. mars 2003 #3 Skrevet 27. mars 2003 Tror vi skal være litt forsiktige her. I en familie, som alle andre steder, har man ulike roller. Noen kan godt være mer lettlivet og høyrøstet enn andre, og kan da fort få status som midtpunkt. Det trenger ikke gå på bekostning av de andre, da de kan ha andre roller igjen. Jeg er ikke "midtpunkt" i min familie. Jeg er storesøster, "flink" og (kanskje ufortjent) forbilde. Alle har vi våre roller. Tror ikke vi skal dømme Derekas familie for at de berømmer den rollen hun hadde. Men det er nå bare mine tanker, da
Atmi Skrevet 27. mars 2003 #4 Skrevet 27. mars 2003 Ser ikke det som noe problem jeg. Syns det var en verdig avskjed. Vakkert syns jeg det var.
Skusla Skrevet 27. mars 2003 #5 Skrevet 27. mars 2003 Syntes også den var fin.. en vakker avskjedstale fra familien til jenta si.......
Gjest Poirot Skrevet 27. mars 2003 #6 Skrevet 27. mars 2003 Jeg tenkte at hvis jeg var i den familien ville jeg følt meg litt undervurdert... MEN, slik er nok sorgen. :cry: Gikk på videregående med en gutt som brått døde i en tragisk ulykke. Da satt hele klassen og gråt og hulket (med grunn, ikke misforstå!). Alle snakket om hvor fantastisk snill han hadde vært, osv osv. (Han var egentlig en trivelig, lat gi-faen gutt som helst likte å feste med kamerater). Til slutt ble det så mye at en av bestevennene hans måtte si de sørgende jentene (som ikke kjente ham privat, kun gjennom skolen) et alvorsord, at han slettes ikke alltid var den beste, snilleste og mest fantastiske på hele skolen!!! Vennene følte de mistet sin gode venn gjennom alle de rare beskrivelsene som plutselig dukket opp.
Linemor Skrevet 27. mars 2003 #7 Skrevet 27. mars 2003 Siden sønnen min døde har jeg hele tiden vært bekymret for at neste mann vil føle at han/ hun ikke kan konkurere med broren sin fordi han er dø. så jeg tror det krever at foreldrene i slike situasjoner må tenke seg godt om om hvilke singnaler de sender ut til de gjennlevende barna. det er viktig at alle i familien blir sittenede igjen med et godt bilde av den døde og at de vil kunne minnes henne med glede, og ikke føle at de havner i skyggen. Ellers er det vel ikke så merekelig om de skryter av dattern sin som er dø på denne måten. Jeg har jo bilde av sønnen min som avatar. tror vi foreldre trenger og skryte litt ekstra av barna våre hvis de dør.
starie Skrevet 27. mars 2003 #8 Skrevet 27. mars 2003 Lillesøsteren til Dereka har alltid fått mye oppmerksomhet, og særlig nå i det siste. Både av foreldre og resten av familien.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2003 #9 Skrevet 28. mars 2003 Selvfølgelig må de få lov til å skryte av datteren sin! Det skulle det bare mangle... Det tror jeg de fleste foreldre ville gjort i en situasjon som dette.
Gjest Scarlet Skrevet 28. mars 2003 #10 Skrevet 28. mars 2003 Glemte å logg meg inn.. Inlegget over er mitt ^
Gjest Scampi Skrevet 28. mars 2003 #11 Skrevet 28. mars 2003 Det er litt farlig (som jeg sikkert har poengtert mere enn èn gang) å analysere det skrevne ord, og ikke minst det som er skrevet i sorg. Å tolke hva som ligger i disse ordene er ikke vår oppgave. Gode tanker sender jeg til familien. Det er en stor tragedie som har skjedd, og jeg håper de finner styrke til å leve videre som glade mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå