Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei.

Da er jeg back in etter gjennomført operasjon. Om jeg er HAPPY - guess if!!

Ville gjort akkurat det samme om igjen om nødvendig :).

Konsultasjon gikk ALT FOR raskt... legen lirte av seg alt han skulle og måtte si, og ba meg ta med bilder som viste ca str. på operasjonsdagen. Jeg hadde sikkert 100 spørsmål, men alt gikk så fort at jeg mistet nesten pusten. SÅ kom operasjonsdagen, jeg tok med bilder og det ble bestemt at 300ml var det jeg skulle ha. (HJELP, var ikke det mye da?!) Ikke fikk jeg prøve protesen, ei heller se den. Ble lagt på operasjonsbenken og etter to minutter var jeg borte. Så våknet jeg igjen på et annet rom med nye pupper og stram bandasje :). Det hele gikk rimelig raskt og smertefritt. (IKKE NOE Å GRUE SEG FOR) Vel hjemme hadde jeg heldigvis god hjelp, for første døgnet var jeg rimelig hjelpesløs. Tok smertestillende første døgnet, så klarte jeg meg uten. Etter tre dager fikk jeg tatt av bandasjen og dusjet. Jeg var hoven, blå og gul. Puppene sto rett ut og var fryktelig ømme. Jeg var fornøyd med str., men trodde de ville være litt større. Trodde egentlig 300ml var ganske stort (jeg er 166, tynn og hadde 75A), men det var det ikke. (Liten 75C nå) Jeg mener, de er ikke små, men de er heller ikke STORE. Min mor brukte nesten en hel kveld før hun så det. Vel, jeg var tilbake på jobb etter fire dager. Det gikk helt fint. Etter tre fire uker begynte de å få sin endelige form, og etter 6 uker begynte jeg å trene igjen (kick-boxing). Det er mao ikke noe stress. Det er litt vondt å ligge på magen de første ukene. Jeg var hos Colosseum klinikken. De er kjempe flinke, MEN mitt råd er: Vær litt kravstor - dere betaler tross alt 25.000 og SKAL ha den oppmerksomhet dere føler dere trenger. Ikke vær så "snill" som jeg var. (Jeg ble behandlet utfra samlebånds prinsippet. Ukul feeling). Jeg hadde bl.a forventet å få prøve protesen i sports-bh slik jeg kunne danne meg et bilde av str. osv. Jeg hadde definitivt tatt de litt større om jeg hadde fått litt lengre tid under veiledningen. Kjedelig å finne ut ETTER at man er ferdig opperert. Et annet godt råd: Les ALT dere kommer over av informasjon. www.implants.com er en bra side. HUSK: Det er en risiko i forhold til dette med å amme. Protesen kan kapsle seg. Ellers er det farlig om protesen sprekker, men det skal MYE MYE MYE til før det skjer. Dere så kanskje henne i VG som "eksploderte" - klart, når du har implants på flere kg, så må det jo gjerne gå slik.

Tenk dere godt om, men når dere har bestem dere så vil der definitivt ikke angre! Jeg er iallefall kjempe fornøyd og det hjelper på selvbildet om du har hatt komplekser som meg!

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lyeta*
Skrevet

Så flott at du er fornøyd, Tumle!

Vil ønske dere som skal under kniven lykke til!

Det er snart ett år siden jeg gjorde det, startet for øvrig denne diskusjonen/utveksling av erfaringer, dersom noen har lest de første innleggene.

Er strålende fornøyd så langt, og angrer overhodet ikke. Har kun fått positive tilbakemeldinger, men det er ikke mange som har sett forskjell. Var flink til å skjule at det egentlig var lite der tidligere... :blunke:

Så synd at Tumle følte seg behandlet etter samlebåndprinsippet. Jeg fikk veldig bra behandling og den oppmerksomheten jeg følte var riktig på Colosseumklinikken. Konsultasjonen var jeg fornøyd med, og jeg fikk prøve innlegg inni bh'n. Fikk prøve på nytt på operasjonsdagen.

Klem fra Lyeta, som har fått et mye bedre forhold til kroppen sin :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Så koselig å se signaturen din Lyeta! :D

Tenk nå er det snart ett år siden vi "møttes" og begynte å utveksle erfaringer i forbindelse med oprasjon!

Jeg er i likhet med deg strålende fornøyd med inngrepet!

Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner i ettertid og har heller ikke angret et eneste lite sekund!

Puppene blir stadig mykere og jeg tenker knapt på at de ikke er mine egne.

Snart kommer sommeren og det blir sikkert et par nye bikinier i år også!

Klem fra Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg var på konsultasjon i går på colluseum. Syns legen va kjempeoki,fikk svar på alt jeg lurte på og han snakket mye "fakta".. følte han "så" meg og det var godt.

Jeg fikk prøve bh m innlegg (tihi merkelig å tenke på de skal inni kroppen min) Jeg prøvde 250ml. men han sa jeg godt kune ha 275-300 før det ble vulgært,jeg vet ikke hva jeg skal ta - uff en viktig og betydningsfull avgjørelse egentlig.

Han fortalte også at han ikke hadde noen klager på for store innlegg,heller folk som følte de gått kunne ha lagt inn større innlegg,det er vel ganske forskjell å legge silikonen inni bh enn når de er lagt under huden.. gleder meg i hvert fall,tror jeg skal under kniven (sovende hehe) i slutten av april.

*maria*

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg har tenkt masse på dette med silikon. Jeg har kjempe lyst. Jeg er nesten flatbrystet og nå som jeg har klart å ta av noen kilo merker jeg at de brystene jeg hadde har blitt mye mindre. Typisk det, når jeg endelig begynte å få litt :) Var derfor jeg også ikke ville slanke meg med en gang. Var så morro om dere forstår og ha litt større. Nå vil jeg heller få tilbake figuren min og heller gjøre noe med det. Kjøpe meg pupper, siden jeg ikke har selv. Jeg går i a-cup da og bruker sånne silikon-innlegg. Tror ikke noen vet hvor små jeg har. Mitt store problem er at jeg ikke føler meg kvinnelig. Derfor jeg også vil ha bryster. Jeg var sent utviklet og begynte ikke før i 9.klasse med bh. Trengte det ikke en gang :) Tyra Banks var også sent utviklet men hun var heldig og fikk de pene, stpre brystene, urettferdig!!

Men det jeg tenker mest på er det med amming om det blir aktuelt. Ikke fordet begge søstrene mine hadde ikke nok melk og fikk ikke til amming. Men om jeg hadde klart det, lurer jeg på om det hadde vært så lurt med silikon da?

Gjest Lilli
Skrevet

Det med amming og silikon er ikke noe problem.

Det mange er redde for er at barnet skal få i seg silikon via melken. Men dette vil være en mengde så liten at det er ubetydelig. Barn får i seg like mye silikon fra f. eks smokker og flasker, som også er laget av silikon. Det er faktisk anbefalt å amme om en har silikonbryst. Men på den andre side skal det visst være større sannsynlighet for å danne en såkalt hard kapsel ved amming... :-?

Gjest Lyeta*
Skrevet

Jøss, er du her du også, Mia?!

Det var koselig :D Dumpet innom helt tilfeldig her om dagen, har ikke kikket innom her på lenge, så det var artig å høre fra deg!

Jeg er altså strålende fornøyd fremdeles, og tenker ikke over at de ikke er "mine". De er absolutt en del av meg, og føles naturlig. Nå vandrer jeg inn i undertøysbutikker med den største selvfølge, og det er herlig!

Må nok kjøpe ny bikini i sommer også, det er jo blitt moro å handle slikt nå :)

Jeg har veldig lys hud, så arrene er nokså synlige ennå, men det går stadig fremover!

Klem Lyeta

Gjest Donna
Skrevet

Blir det store arr etter en slik operasjon? Og fra hvilken vinkel er de synlige? Kan man se de når man står oppreist?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg sliter masse med hvilken størrelse jeg skal velge.. er 170 cm 59 kg.. og har ammet 1 barn..(bruker 75a m gele) legen sa jeg kunne ha 275-300 uten att det ble "stygt".. prøvde 250 ml. men vet ikke, er så redd for og våkne opp og tenke "jeg skulle valgt større".. men på den andre siden er jeg like bekymra jeg skal tenke "vææ for stort".

Tror jeg skal opereres 29 april så et valg må tas snart :-?

Gjest Lyeta*
Skrevet

Alle har forskjellige forutsetninger for om det blir pene eller stygge arr. Hos noen gror det bedre enn hos andre osv. Men er kirurgen flink, skal det ikke være et stort problem.

Jeg fikk et lite snitt under brystene. Det synes ikke rett forfra, men kan sees litt fra siden/skrått forfra og selvfølgelig nedenfra. Arrene er litt røde ennå, men de har grodd sammen slik de skal.

Andre får et snitt ved brystvorten, tror det er i overgangen mørkt/lyst.

Det tar ca ett år før de forsvinner, men det vil variere fra person til person.

Til deg som lurer på str. Jeg er veldig spinkel, så kirurgen anbefalte ikke mer enn 225. Det ser jeg var riktig valg nå. Vi vurderte 250, men det passet ikke kroppen min, og jeg ville ha et naturlig resultat - ikke størst mulig. Jeg skal innrømme at det har vært perioder jeg har tenkt at kanskje skulle jeg gått opp en str, men jeg vet at det ville sett dumt ut. Så alt i alt er jeg fornøyd med mitt valg! (Ps. jeg brukte også 75 A i gele-bh, som regel var det for stor str i vanlig bh...)

Lykke til!

Lyeta :)

Gjest Donna
Skrevet

Lyeta* hva bruker du nå da? Og bruker du vanlig bh nå?

Misunner deg jeg ... :wink:

:D

Skrevet

Jeg lurer pa om det er vondere nar man trenger a lofte puppene i tilleg til a legge silikone?, og, ser de mer naturlig ut med silikone enn med saltvann?

Takk

Gjest Lyeta*
Skrevet

Hei Virgo!

Nå bruker jeg 70 B, er nemlig ganske smal. Noen ganger 75 B.

Det var den str (B) jeg ønsket. Bruker vanlig bh nå, men av og til med lett polstring hvis jeg føler for det. Men det er jo også helt vanlig nå, de fleste bh'er på H&M er jo for eksempel litt polstret...

Kommer an på hva slags klær jeg har på meg.

Til zzz: i følge kirurgene blir resultatet ofte bedre med silikon. Saltvann kan visstnok lage skvulpelyder i enkelte tilfeller, og det er større risiko for lekkasje...

Brystløft vet jeg ingenting om

L :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for svar lyeta.. (meg m størrelse :) )

Jeg var inne og så på implant.com,og da ble jeg nesten deprimert - følte du kunne se på de fleste at det va "unaturlig".

Jeg vil bare HA litt bryst.

Vil igjen snakke med lege ang. størrelse i forhold til kroppen.

Ellers er det vel greit og si jeg ikke var så fullsendig flat som jeg er nå før jeg fikk barn/ammet han - så jeg har på en måte bare "skinn"igjen :cry:

Gjerne det legen mente med at jeg kunne ha opptil 300.

Prøvde 250 med tanke på de "forsvinne" litt når innleggene ligger mer naurlig til enn i en dårlig bh - hehe, i hvert fall - tror kansje jeg velger 275 hmm.. vanskelig JA

*maria*

Gjest Tutteløs
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 18 år som vurderer sterkt å få silikon. Jeg sliter forferdelig med dårlig selvtillit på grunn av mine manglende pupper (jeg har nesten ikke utviklet pupper, fyller ikke en a-cup en gang). Det er nesten slik at jeg gruer meg til sommeren, for da må jeg gå med bikini og "alle" vil se hvor virkelig små de er. (Hadde jeg vært veldig, veldig tynn hadde det kanskje sett proposjonert ut, men jeg er en vanlig slank jente)

Det er helt forferdelig å ikke ha noe! Du føler deg så lite kvinnelig...

Det jeg lurer på er om det er noen klinikker i Oslo som anbefales? Og til dere som har tatt det: Var det veldig vondt etterpå? Hva med bivirkninger?

Gjest Lyeta*
Skrevet

Hei!

Jeg var veldig fornøyd med Colosseumklinikken. Har beskrevet mye om mine opplevelser tidligere på denne lenken.

Vil for øvrig si at jeg var midt i tjueårene da jeg tok beslutningen. Man bør ha reflektert mye og lenge over en slik avgjørelse, og være sikker på at man ikke kommer til å utvikle seg mer.

L :)

Gjest Anonymous
Skrevet

I morgen er den store dagen! Er ikke nervøs enda, men jeg regner med jeg blir det når det nærmer seg... Skal skrive og fortelle mer senere.. Ønsk meg lykke til!! :D

Niniel :)

Gjest Lilli
Skrevet

masse gode ønsker til deg Niniel! Går nok kjempebra!!

Begynner å grue meg jeg også, må vente til 7. april, men det går fort :)

Gjest Niniel
Skrevet

Da var det gjort! Alt har gått kjempefint, har nesten ikke hatt vondt og nesten ikke brukt smertestillende. Var til første kontrolltime i dag, og alt ser bra ut sa han. Fikk dusje for første gang i dag, noe som var deeeeilig! Puppene mine ser flotte ut, akkurat slik som jeg hadde håpet. De er litt hovne og stive nå såklart, men jeg ser at de kommer til å bli perfekte :) Legen la inn 220 i det venste brystet og 180 i det høyre, så nå ser de like ut også :)

Virgo: dette er ikke noe å være redd for! (da tenker jeg på smerter altså..) På 'smerteskalaen' min som går fra 0 til 10, var jeg ikke høyere enn en firer. Og det var bare i korte øyeblikk som når jeg skulle legge meg ned/sette meg opp.

Nå skal jeg legge meg i senga og se på film! Fint å få slappe av i en hel uke :)

Gjest Lyeta*
Skrevet

Gratulerer og vel overstått!

Høres ut som dine erfaringer er ganske like mine. Hadde forventet mye verre, men det var absolutt ingenting å grue seg for!

Håper du blir like fornøyd med dine nye "attrubitter" :D

L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...