Gå til innhold

Røyk og telekort på automat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd disse nye automatene enda? Ganske smart, og ikke minst plassbesparende og mer "tyveri-sikkert".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livets datter hehe.... smart er det jo, men la meg forklare deg bakgrunnen for disse automatene.

I 1997 ble det forbudt å kjøpe røyk på automat, idag må man først betale hos en kasserer, for å deretter legge et kort i en automat.

Norge er det eneste landet i verden som har et slikt lovverk.

Hurra!

W

Skrevet

Ja, kortene aktiveres i kassen først, og virker ikke uten at dette er gjort. Ellers hadde det jo også vært svært enkelt å "tilfeldigvis" putte et i lommen.

Ellers må jeg si at lovforbudet om å kjøpe røyk på automat er en "gokk-gokk-regel" som er typisk for Norge.

Skrevet

Kanskje jeg er naiv nå, men hva med aldersgrenser? Går jo ikke an å holde de hvis man selger røyk i automater...

Skrevet
Kanskje jeg er naiv nå' date=' men hva med aldersgrenser? Går jo ikke an å holde de hvis man selger røyk i automater...[/quote']

Jo. Du må kjøpe kortet som vanlig i kassen. Der kan du jo bli spurt om legitimasjon som før. Så tar du med deg kortet til automaten.

Skrevet
Ellers må jeg si at lovforbudet om å kjøpe røyk på automat er en "gokk-gokk-regel" som er typisk for Norge.

Tenkte egemtlig på denne komentaren, regner med at du her mente at du ønsker deg slike automater man putter penger på.?.?.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...