Gå til innhold

Invitere, eller ikke??????


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har et problem med en invitasjon.

Jeg ønsker å invitere en venninne jeg har hatt siden vi begynte på barneskolen. Min samboer har vært kammerat med hennes samboer.

(Vi møttes via dem).

Problemet er at de ikke er venner lenger etter noen hendelser, og har ikke villet snakke sammen på flere år. Han er ikke ønsket i bryllupet.

Kan vi bare be min venninne uten samboer?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville du gjort da?

Jeg ville bedt begge, så fikk det heller bli opp til samboeren om han ønsket å møte oss... Hvis han ikke har kunnet snakket med din tilkommende på noen år, tror jeg heller ikke han er interessert i å komme i bryllupet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, du burde be begge eller ingen. Dropp henne da! I det minste, hvis han ikke er ønsket, må du snakke med henne om det. Personlig hadde jeg droppet bryllup dersom min samboer ikke var velkommen, for det synes jeg er smålig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vårsol

Helt klart -

vis at dere er størst, og inviter begge, så er det opp til dem om bare en kommer. Og er dere ikke venner med ham, kan det hende de selv vurderer det sånn at han ikke kommer.

Vi har hatt samme problem, og sendte invitasjon til begge i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Fyren er psykopat, og hadde sannsynligvis møtt i bryllupet.

Bare å se ham ville ha ødelagt dagen for oss begge.

Likevel vil jeg gjerne ha venninnen min der.

Hvorfor er man avhengig av å be par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært litt utradisjonell og sendt en personlig invitasjon rettet til din venninne - fra deg.

Har samboer og er nettopp blitt invitert i 30-årslag hos en venninne. Feiringen skal skje på et utested med middag osv. Min samboer er ikke invitert - de kjenner ikke hverandre, men verken jeg eller han stusser på at kun jeg er invitert, selv om vi er et par.

Hva som er den store forskjellen på om det skal feires bryllup eller 30-årsdag - får bli opp til andre å vurdere. Men jeg synes ikke man skal bry seg så veldig om hva som er vanlig - regler er til for å brytes. :D

(Den skikken med å be begge i et parforhold stammer fra tider der kvinnen var mannens eiendom.)..

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Vegas forslag er bra. Alternativet er å prate med venninnen din om hvorfor det blir sånn, og da er det hennes valg om hun vil komme eller ikke. Er hun er virkelig venninne kommer hun - alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest23

Har også hatt problemer med hvem vi skal invitere i forhold til om man må be med parter eller ikke (ikke i forhold til spesielle problemer, men generelt). Vi har bestemt oss for ikke å be de av partnerne vi ikke har noe forhold til. Bryllup er jo tross alt noe veldig personlig, og vi vil helst ha folk vi kjenner der! Andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest23 - Ja, vi har hatt noe av den samme problemstillingen. Alle de inviterte hos oss (i overkant av 50 stk.) er familie og venner som vi kjenner godt, og har et nært forhold til. Men vi endte opp med å invitere en venninne av min kjære med kjæresten - selv om vi aldri har snakket med ham... Det var liksom ikke aktuelt å bare invitere henne, siden bryllupet feires et stykke unna der hun bor, så hun må overnatte (sannsynligvis to netter). Dessuten forteller ryktet at han er en trivelig fyr... Og v treffer ham nok før byllupet, vil jeg tro...

MEN - hvis det hadde vært mange slike 'tilfeller' blandt våre gjester, hadde vi kanskje tenkt annerledes - som du sier - det skal jo være nært og personlig med bryllup! Jeg har dessuten klare meninger om at man bør ha vært et par en hel stund før man blir invitert i bryllup sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest23

Kjære pip!

Godt å høre at det er flere med det problemet! Hos oss er det mange unge gjester med mange "flyktige forhold" og da fant vi ut at det ikke var verdt å betale 1000 kr pr pers for at folk vi ikke kjenner skal få seg en fest, for å si det sånn... Vi kjører derfor denne linjen med alle parene, med unntak av de i vår nærmeste omgangskrets, selvfølgelig. Men jeg opplevde at en kamerat sa at om ikke kjæresten hans fikk komme (aldri møtt henne..), så ville ikke han komme heller! Det var jo ganske så brutalt, spør du meg. Etter min oppfatning er det ingen som kan forvente å bli bedt i et bryllup til noen man ikke kjenner!! Eller? Synes iallefall dette var frekt å spørre om... De fleste bør jo forstå hvor dyrt dette blir også! Sukk... Må lette litt på frustrasjonene.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...