Gå til innhold

Accesoirer (elns)


14062003

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt gal her - og i morgen skal mye avgjøres. På mandag skal alt være i boks, for da har jeg prøvetime hos frisøren.

:(

Forhåpentligvis gir syerksen, brudebutikken og frisøren meg litt hjelp på vei, men jeg tar gjerne mot erfaringer her!

:)

Det finnes masse informasjon - og reklame - på nettet om bryllup og accesoirer, men jeg har alt for mye å velge i.

Følgende svirrer rundt i hodet mitt ganske konstant:

Dekke skuldrene med slør?

Ødelegge hårfrisyre med slør?

Dekke til skuldrene med sjal?

Plundre med å holde sjal på plass?

Bruke tiara, eller holde en ren stil på hodet?

Fotografen foreslo hansker, men er ikke det upraktisk da?

For ikke å snakke om ringputer, -bokser. Er dette noe som brukes i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jasmine, ikke innlogget

Forstår det sånn at du skal gifte deg 14. juni?!?

I såfall er du tidlig ute med prøvetime for frisør, gifter meg om en måned og har ikke engang bestilt tid til prøvetimen!!!!!!!!!!!! Frisøren min er hun jeg bruker fast, så hun kjenner meg og har fått se bilde av meg i kjolen - så akkurat det tar jeg ganske så rolig.

Som svar på dine spørsmål:

- gjør det du føler for, dekk skuldrene dine hvis DU vil føle deg mest komfortabel med det

- ettersom du skriver "ødelegge hårfrisyre med slør" tolker jeg det slik at du helst ikke vil ha???

- når du også da skriver at ren stil på hodet er uten tiara, ja...da har du vel valgt???

Jeg gjør som følgende:

-driter i hva som er korrekt men velger slør og tiara fordi det passer kjolen og ikke minst meg selv

- sjal følger med kjolen, så det bruker jeg ute så jeg ikke fryser meg forderva :hoho:

- skal ha hansker, for meg spesielt viktig i kirken og hos fotografen da det igjen passer kjolen - etterpå skal jeg vise fram mine nye flotte og temmelig falske negler kjøpt inn for dagen :ler:

Kunne lettere svart deg hva som passer DIN kjole best dersom du hadde vedlagt bilde/link - men til slutt er det du som skal velge ut i fra din egen smak. Det er tross alt det aller viktigste, er du i tvil ville jeg spurt fagfolket.

Ringpute ja, begynte å tenke på om jeg skulle ha det. Har vært samboer med min kjære i 3 år og ble forlovet 1.juni ifjor så ringene har vært på fingrene lenge. Lurer på om det er noe kunstig å ha de på ringpute da, men synes egentlig det er litt annerledes. Det er jo litt amerikansk/engelsk, men lite brukt her enda - og det kan jeg like. I såfall skal jeg sy en selv, for de jeg har sett i brudesalongene har vært temmelig håpløse med masse blondetull.......

Lykke til med dine valg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Forstår det sånn at du skal gifte deg 14. juni?!?

Det er helt riktig, ja.

> I såfall er du tidlig ute med prøvetime for frisør,

Tja, jeg vet ikke. Jeg klippet meg for 2 mnd siden og da sa frisøren at jeg kunne bestille time halvveis til bryllupet. Så nå skal jeg visst ikke til frisøren igjen før bryllupsdagen.

Jeg har klippet meg hos Katinka på Leslies Byporten et par år og er meget fornøyd. Men jeg er skeptisk å måtte dra inn til Oslo for å få ordnet håret. Det er en meget bra frisørsalong, men jeg vet ikke helt om det er drømmestedet å tilbringe bryllupsformiddagen... Enda mer skeptisk ble jeg da jeg bestilte time for klipp, striping og prøvetime til bryllupsdagen. Jeg fikk til svar at de ikke pleide å ha prøvetimer!

> Som svar på dine spørsmål:

Jeg har i dag vært og kjøpt slør. 1600kr ble det. Laaaangt med samme bue som på kjolemønsteret. Da jeg prøvde slør og fikk se sjal var jeg ikke i tvil! Selv om jeg må tenke litt nytt mtp. hårfrisyren, var det definitivt riktig å velge slør :-)

> når du også da skriver at ren stil på hodet er uten tiara, ja...

> da har du vel valgt???

Nei, det var spørsmål. Jeg får høre med frisøren til uka hva hun synes.

>- skal ha hansker,

Søren! Det glemte jeg å se på og evt. kjøpe i dag.

:x

> Kunne lettere svart deg hva som passer DIN kjole best

> dersom du hadde vedlagt bilde/link

Jeg har det ikke tilgjengelig. Jeg har lett rundt etter produsent av kjolen min i dag, men har ikke funnet noe. Det var liksom et impulskjøp på Broadway under ferie der i fjor...

Den er nå avlevert til syerske og skal syes inn og opp. 400kr regnet syerksen med - og det var vist mye :o

Kjolen er hvit med langt slep. Stroppeløs. Masse perler og diskret mønster på overdelen. Skjørtet har mønster nederste 10 cm, det har også det avtagbare slepet.

> - men til slutt er det du som skal velge ut i fra din egen smak.

Jeg vet ikke hva som er min smak :-(

> Lykke til med dine valg

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde prøvetime hos frisøren 3 mars og skal gifte meg 28.juni.

-Jeg ringte og booket frisør for bryllupsdagen, og da fikk jeg denne prøvetimen. Helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...