Bridget Skrevet 26. mars 2003 #1 Skrevet 26. mars 2003 Trodde aldri jeg skulle bli forelska igjen etter skilsmissen for en tid tilbake, men nå har jeg altså blitt det... Traff en fyr i jula som jeg har fortsatt å møte og blitt mer og mer forelska i og mer og mer redd. Han har sagt han er glad i meg og jeg at jeg er det i han, men vi har ikke snakka noe om oss eller lagt noe planer fremover noe som gjør meg usikker og redd. I helga stilte jeg følgende spørsmål: 1. Er du glad i meg eller ikke? 2. Er vi sammen eller kjærester, eller ikke? 3. Hvilke fremtidsperspektiver har du for oss?Fikk som svar at han er kjempeglad i meg og at vi har jo et forhold og når kompiser har spurt om han har dame har han svart ja. Angående freptidsperspektiv så har vi jo et forhold og planlegging er ikke noe han er særlig god på... Så egentlig burde jeg vel være glad og nyte våren og forelskelsen, men istede er bekymra for hvordan dette vil gå og om jeg blir såra igjen - og om han er verdt risikoen jeg utsetter meg selv for ved å innlede et forhold til han. Hans gode sider: Han får meg til å le ofte, han er interessant å prate med, han tar meg ofte i hånda eller gir meg et kyss eller en klem, er sosial og liker å finne på ting, er kjekk, har verdens peneste øyne og er vanvittig god i senga. Hans negative sider: Gir omtrent aldri komplimenter (har aldri sagt han syns jeg er pen, grei eller noe slikt, men sier "du er så deilig" i senga...) eller snakker om følelser, han har ikke sansen for SMS og å snakke i telefonen bare for å prate - ergo han ringer for å avtale å treffes, men sjeldent ellers. Hva gjør jeg? Avslutter forholdet, snakker med han om hva jeg føler (redd for å "mase" for mye), slutter å gruble og koser meg istede? :-?
Skusla Skrevet 26. mars 2003 #2 Skrevet 26. mars 2003 Om du har blitt såret før, forstår jeg godt at du er skeptisk og redd. MEN, det virker som om du har funnet deg en kjempe fin fyr, som er glad i deg og som tar forholdet deres seriøst. Ingen er akkurat slik vi skulle ønske det, man har som oftest sine feil og mangler. Men vi kvinner har en tendens til å overanalysere ting og tenke FOR mye på ting. Dette fører sjelden noe godt med seg, Som sagt så forstår jeg at du er bekymret, men jeg ser ikke så mye å være bekymret over jeg.. Det virker jo som om han er oppriktig interessert i deg og glad i deg. Prøv å nyte forelskelsen din, nyt hva du har.. Å ta dette med komplimentene og sms opp med han senere, når dere er mer trygg på hverandre. I mens kan du jo hinte om at vi liker å få en koselig sms, og snakke litt i telefonen. Ikke tenk så mye på OM og HVIS, jeg forstår dette ikke er lett når man før er såret, men det vil hjelpe deg på vei om du klarer å legge fra deg disse tankene og bare nyte nuet. Han har masse gode egenskaper, som du heller kan sette pris på... Ønsker deg lykke til jeg..... Ingenting er som å være forelsket nå når våren er her/ er på vei... :D Stor klem til deg. Å du, det er ingenting bedre enn en mann som får deg til å le... Man blir vakrere av å le.......
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2003 #3 Skrevet 26. mars 2003 Hei! Syns du skal tenker over hva som opptar deg mest - hans positive sider, eller hans negative...Du må gå i deg selv og finne ut om du kan ha et forhold til ham slik han er nå, eller om hans "mangler" som du nevner, er noe du føler er et "must" som du ikke kan leve uten. Jeg tror ikke du kan regne med å endre ham...Noen er ikke like flinke med ord som andre, og noen har bare ikke sansen for teknologien. Vi er ulike alle mann, men det er bare du som kan vite hva som er best for deg i et forhold... Ikke hast videre før du er sikker på hva du vil...da slipper du kanskje å angre senere... Ønsker deg lykke til med funderingen! :D
Atmi Skrevet 27. mars 2003 #4 Skrevet 27. mars 2003 Nei, ikke avslutt forholdet da. Du vet jenter altså - vi er så utålmodige og tenker og føler og grubler. Mens menn er mye "enklere" som vi sier i mangel på bedre ord. Det er ikke så lenge siden du møtte ham da. Syns du skal prøve å stole på ham og se noen måneder til jeg da Han virker som en kjempefin fyr med akkurat passe negative sider så det ikke blir kjedelig. Lykke til da :D
Gjest Lea Skrevet 27. mars 2003 #5 Skrevet 27. mars 2003 Synes ikke at dette høres så verst ut jeg.. Mange har problemer med å gi komplimenter, enten fordi de er usikre på seg selv eller fordi de ikke er den typen som gir komplimenter. kanksje viser han disse tingene UTEN å si dem. Ellers har jeg også opplevd at gutter er litt treige når det gjelder å ringe eller sende SMS. Å skravle i telefonen er liksom en slik jentegreie tror jeg. Gutta skjønner ikke helt vitsen. Jeg synes at du skal la forholdet få en sjanse jeg. Ikke tenk for mye og ta deg tid til å være forelska i stedet. Plutselig en dag, så er du sikrere og VET om du vil fortsette eller ikke. Lykke til!
Mustang Sally Skrevet 27. mars 2003 #6 Skrevet 27. mars 2003 Hei! Han høres ut som en fin fyr, og han er slett ikke alene om det at han ikke vil småprate i tlf, eller har vanskelig for å gi komplimenter. Akkurat sånn er min også, og mange andre. En annen side av saken, er at slike menn heller ikke er de kjappeste til å sjarmere andre jenter, så det er ikke bare negativt heller. Han høres også fornuftig ut, han lover deg ikke gull og grønne skoger, og kommer ikke med masse fine løfter, som det senere viser seg at det ikke er hold i. Med andre ord, han virker ærlig. Kos deg du, og nyt hver dag, istedet for å bekymre deg for framtida.
Gjest Mzfire Skrevet 27. mars 2003 #7 Skrevet 27. mars 2003 Kjenner meg veldig igjen i deg. Har tidligere opplevd det samme og vært bekymret og analysert. Jeg er enig med jentene her inne som har kommentert her. Slapp av, ta det med ro, kos deg med forelskelsen. Du liker ham godt og det er jo flott, han liker også deg. Bruk tiden på å kose dere og bli bedre kjent Ta deg god tid til å bli kjent med ham. Godt mulig at komplimanger og slikt kommer etterhvert. Når dere blir mere trygge på hverandre tør han sikkert både å gi deg komplimanger og ringe oftere, ikke gi opp :D
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2003 #8 Skrevet 27. mars 2003 Syns du skal nyte våren og Mr Darcy, og se ting litt an utover sommeren. Det er ikke alle som klarer å bestemme seg på en-to-tre.
Bridget Skrevet 27. mars 2003 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2003 Heisann! Takk for hyggelige svar - har "roa" meg litt :kgsmil: Spiste lunch med han i dag og blir bare mer og mer betatt Og, jeg har funnet ut at hans negative sider kan jeg fint leve med: Han har mange fler positive og jeg ønsker langt ifra en feilfri mann (ville blitt vanskelig å være meg for jeg er langt fra feilfri selv...). Om jeg intet våger jeg intet vinner, og jeg har ikke lyst å tilbringe resten av livet som en livredd gammel peppermø :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå