Gjest Tiit Skrevet 2. april 2002 #1 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg har vært i to brulluper det siste året, og i begge disse var sanghefte med sanger til brudeparet fra far, mor, søsken osv. kuttet helt ut. Jeg synes slike sanger mange ganger er veldig morsomme, fine, rørende osv. og synes det er litt trist at det blir ansett som "uprofft" og ikke passer inn i brullupet. Istedet var det lagt mer vekt på proffe musikalske innslag osv. Fint det, men jeg liker sanghefte jeg.... Er det helt på tur ut, eller..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #2 Del Skrevet 3. april 2002 Synes det er koselig med en blanding av sanger og taler jeg og et sanghefte er jo et kjempegodt minne i etterkant! Håper ikke sang-tradisjonen forsvinner! Synes også det er bedre med hjemmelagde sanger som alle synger enn en masse proffe opptredener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #3 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg og min familie er ikke vant med å ha sanghefter i brylluper og jeg hadde aldri vært i et bryllup med hjemmelagede sanger før hans ste søster giftet seg. I hans familie er det tradisjon. Så vi har bestemt oss for kun å ha Velkomst, Kaffe, Takk for maten sang. Men jeg kan forstå at mange nordmenn ønsker å holde seg til tradisjonen med sanger. Jeg for min del har ikke så mye sansen for det 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 3. april 2002 #4 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg synes det er gøy. Også blir det et avbrekk ved bordet også. Håper vi får noen "gode" sanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 3. april 2002 #5 Del Skrevet 3. april 2002 Skal jeg si min helt ærlige meninger om hjemmesnekra sanger, så blir de ofte platte, interne og kjedelige, men det finnes så absolutte unntak! En oppfordring til alle som skal skrive sang - tre vers holder mer enn nok! Det er ikke gøy å synge 10 vers på "Musevisa" -da blir innholdet ofte så som så... Vi kommer sikkert til å ha sanger, men ber bidragsyterene å moderere seg. For mange lange sanger er ikke morsomt, når man i tillegg har mange taler. Det heter at en tale skal være kort og konkret, og dette synes jeg også burde gjelde sanger 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnips Skrevet 3. april 2002 #6 Del Skrevet 3. april 2002 Vi skal absolut ha sanghefte! Dette er overhodet ikke tradisjon der jeg kommer fra men det går ikke å ungå at det kommer sanger fra min kjæres side. Derfor lager vi sanghefte med velkommst-, takk for maten- og kaffesang. Jeg har laget sang i stedet for tale til min kjære som skal i heftet og så håper vi på noen sanger fra hans familie. Min familie lager ikke sanger. Tror dette blir kjemppe koselig og får opp stemmningen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
june2002 Skrevet 3. april 2002 #7 Del Skrevet 3. april 2002 Vi skal også ha sanghefte! Det er for så vidt "vanlig" hos oss begge, så det er vel litt fordi vi er vant med det. Men det er jo et kjempefint alternativ til de som ikke vil eller tør å holde tale.... synes hjemmespikra sanger kan være kjemperørende jeg!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 3. april 2002 #8 Del Skrevet 3. april 2002 I min familie er vi ikke vant med taler og hjemmesnekrede sanger. Men etter som min forlovedes familie har dette som tradisjon blir det nok en del sanger ja. Men som noen sa før meg, det er viktig at det ikke blir for mye og for langt. ringblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junibrud Skrevet 4. april 2002 #9 Del Skrevet 4. april 2002 Vi vil helst ikke ha slike sanger der de bare skifter ut navnene slik at den skal passe til oss, da får folk heller la være mener nå jeg... Hvis folk legger ned mye tid og tanker i arbeidet er det jo kjempekoselig med en sang. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #10 Del Skrevet 4. april 2002 Hei...... Vet dere om dere får sanger da? Vi skal la toastmasteren ha ansvaret for evt. sanger. Vi vil jo ikke lese disse før dagen. Jeg håper noen lager sang til oss.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cream Skrevet 4. april 2002 #11 Del Skrevet 4. april 2002 hei på deg! Nei nie nie, det er ikke ut med sang-hefte Vi selv skal ha et megahefte som skal inneholde litt av hvert. Bl.a. Gjesteliste, meny, bordplasering, og sanger seff! Lykke til på den store dagen alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå