Gå til innhold

Hva skal dere spise?

Fremhevede innlegg

Gjest Juicy
Skrevet

Hei!

Hva skal dere spise? Jeg klarer ikke å finne ut hva vi skal ha! Veldig vanskelig.. Vi leier kokk, slik at vi står helt fritt i vårt menyvalg, HJELP :lol:

Plaese, kom med deres meny eller gode råd! Bryllupet skal forresten være i Juli..

Kos fra allerede "snart sprø" ,)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Husker ikke alle detaljer i menyen i farta, men her er vår i grove drekk :

Forrett : varmrøkt elg på salatseng og en eller annen saus

Hovedrett : Pesto marinert laks +++

Dessert : Sjokolademousse med vaniliesaus (det beste brudgommen og jeg vet om :D )

Lykke til

Skrevet

Vi skal ha no' ørretgreier til forrett, indrefilet av okse til hovedrett og pasjonsfruktmousse til dessert, vi..

Skrevet

Vi skal ha koldtbord og der er det noe for enhver smak... Det blir veldig uhøytidlig og forhåpentligvis noe for enhver smak. :lol:

Skrevet

Vi skal ha denne menyen:

Forrett:

Kylling og avokado salat med

appelsin og basilikum dressing

Hovedrett:

Tornados av okse indrefilet med

rødvins saus, fløtegratinerte poteter

og grønnsaker

Mellomrett:

Port Salut med valnøtter og salat

Dessert:

Hjemmelaget Sitron pie med

bringebær purré og krem

Tror det blir veldig godt!!

Gjest Princess
Skrevet

Hei,

Vi skal ha:

Forrett: Lofftoast med røket laks og eggerøre samt salatgarnityr

Hovedrett: Elgsteik med poteter, grønnsaker og hjemmelaget viltsaus samt rognebærgelè.

Dessert: Varme bjørnebær med vaniljesaus.

Vi gifter oss i September, så denne menyen er kanskje litt "høst" :wink:

Vi skal ordne med innkjøp av all mat selv. Selve lagingen er det gode hjelpere som står for - ingen innleid kokk :)

Skrevet

Kan du ikke be kokken om noen meny-forslag?

Jeg har laget mat til mange anledninger (også bryllup). Jeg lager ALLTID noen forslag, og så diskuterer jeg med "kunden" slik at vi får tilpasset det best mulig til dere smak og ønsker. Stort sett blir det slik jeg foreslår :sjarmor:

Har dere leid inn en god kokk bør h*n kunne sette opp en god meny som passer årstiden, anledningen og dere.

Kokken gjør tankearbeidet, og så kan dere bare ønske dere ut fra det :-)

Skrevet

Vi skal ha (uten detaljer):

Forrett: avocado med reker

Hovedrett: Marinert indrefilet av svin

Dessert: Cappuchino-mousse

Skrevet

Vi skal ha

Forrett: Skinke og melon

Hovedrett: Reinsdyrstek med tilbehør

Dessert: Hjemmelaget karamellpudding med krem og saus

Skrevet

Vi skal ha:

Forrett: usikker enda - kanskje noe kylling-greier? (Aldri enda fått en forrett jeg syntes var kjempegod... Den beste jeg har fått er melon og skinke, men syns liksom det blir litt 'kræsj' også... Kunne tenkt meg noe friskt og godt - gode forslag??)

Hovedrett: Reinsdyrstek med grønsaker, poteter og waldorffsalat.

Dessert: Miniananas fylt med tropiske frukter og tamarillokrem.

Skrevet

Vi vet ikke helt ennå hva menyen blir, men vi har bestemt at det skal være and til hovedrett. Ellers ser vi på spennende varianter av tomatsuppe eller pastasalat til forrett og champagnesorbet er meget aktuellt til dessert.

Siden vårt bryllup står midt i juni håper vi på godt norsk sommervær med masse deilig varme. Vi synes da at elg eller rein ikke passer, fordi det er tung mat. I 2 av fjorårets 3 bryllup fikk vi servert elg. Hva vi fikk i det 3. husker jeg ikke :-?

Kokken vår skal sette opp et forslag til meny for oss. Vi burde virkelig ha den snart, men siden han er fra landslaget vet han vel hva han driver med?!

:o

Skrevet

(beste forretten jeg vet om en blåmkålsuppe :D )

det var mitt innspill, skal ikke gifte meg på en god stund :ler:

Skrevet

Vi serverte følgende i vårt bryllup:

-Forrett: Hjemmelaget blomkålsuppe (laget av min svigerinne, den gikk rett hjem hos alle sammen.)

-Hovedrett: Reinsdyrsteik med poteter, viltsausm, broccoli, gulerøtter og rosenkål.

-Dessert: Ostekake servert med nyplukkede ripsklaser (kaken var laget av min mor, og flott som dessert.)

Skrevet

Til 14062003

Er ikke champagen sorbet noe man vanligvis serverer som en hvile/mellomrett og ikke dessert?

Skrevet
Til 14062003

Er ikke champagen sorbet noe man vanligvis serverer som en hvile/mellomrett og ikke dessert?

Jo, det er vel mest brukt som hvilerett. Men det er det eneste vi har kunnet tenke på som vi har lyst på til dessert. Kokken er dog hittils bare informert om at vi vil ha and til hovedrett, så hvilket forslag han kommer med aner jeg ikke.

Jeg har selv spist champagensorbet som dessert ute på restaurant, rådyr og god :-)

Skrevet

Bryllupsmagasinet presenterer noen bryllupsmenyer nå, har j sett.

Vi hadde skalldyrsymfoni, fyllt hjort, hjortekarbonader og kanelis (kort fortalt).

Skrevet

Her er vår meny

Forrett: Innbakt laks med spinat, urtekrem og kreps

Hovedrett: Helstekt oksemørbrad med sopp, ferske grønnsaker, råstekte poteter og bordelaise saus

Dessert: Karamellkurv fylt med to sorter is, frisk frukt og skogsbærkompott

Skrevet

Røkelaks på råkostsalat

Hjortestek m/tilbehør

Hjemmelaget multe-isparfait med krumkake

Skrevet

vi skal ha koldtbord vi. har snakket om det med endel av gjestene, og de er kjempepositive til det. da får alle det de liker, og vi slipper å tenke på om noen feks er vegetarianere (som jeg, mamma og tanten min er), om de er allergiske mot noe, ikke liker noe osv. mye enklere:)

klemmer fra Iset

Skrevet

Vi skal ha :

Asparges med smørsaus

Breiflabb i fløtesaus

Vanilje is med varme bjørnebær.

Nattmat: betasuppe

Vi gifter oss 24 mai 2003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...