Gjest Liten Skrevet 26. mars 2003 #1 Skrevet 26. mars 2003 Er glad i kinesisk mat, gjerne Szechuan, og synes også det er deilig å bestille mat hjemkjørt iblant når jeg jobber sent. Men hvor i Oslo har de god kinesisk mat og besørger utkjøring? Har prøvd pizza- og kinaexpressen og har allerede svartelistet dem for fremtidige bestillinger... :-? Forventer ikke nødvendigvis Dinner-kvalitet, men det skal da i det minste være laget av friske råvarer og smake noe Noen tips til en Szechuan-elsker uten bil? (trenger ikke nødvendigvis være Szechuan, men god kinesisk!)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mars 2003 #2 Skrevet 26. mars 2003 Mr. Hong er jo bra, masse friske grønnsaker og garantert norsk kjøtt. Milla
Midnattsol Skrevet 26. mars 2003 #3 Skrevet 26. mars 2003 Kan jeg spørre hvorfor du har svartelistet dem?
Gjest Liten Skrevet 26. mars 2003 #4 Skrevet 26. mars 2003 Kan jeg spørre hvorfor du har svartelistet dem? Råvarene var langt fra ferske den gangen jeg bestilte derfra, var nesten så jeg lurte på om jeg skulle spise det eller ei... :-? Men det gikk bra med magen, smakte bare ikke noe særlig. Kan selvfølgelig hende at jeg bare var uheldig, men det er nok til at jeg ikke bestiller derfra igjen Og takk for tipset, Milla! Skal prøve ut Mr. Hong neste gang
Midnattsol Skrevet 26. mars 2003 #5 Skrevet 26. mars 2003 Ok. Huff..hørtes ikke noe særlig ut da. Vi har bestilt derfra mange ganger og har vært fornøyd hver gang. Får håpe du bare hadde uflaks den gangen, men skjønner du er skeptisk og ikke bestiller der igjen med det første.
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2003 #6 Skrevet 26. mars 2003 Vi pleier å bestille fra Spice enkelte ganger. De har mye å velge mellom og jeg er ganske sikker på at de har kina-mat også. Det har skjedd et par ganger at vi ikke har vært fornøyd, men stort sett er det veldig bra. De har menyer på nettet, så søk etter Spice og se på den. Kjører Mr. Hong ut mat da?
Gjest Liten Skrevet 26. mars 2003 #7 Skrevet 26. mars 2003 Mr. Hong er jo bra' date=' masse friske grønnsaker og garantert norsk kjøtt[/quote'] Milla, er du sikker på at de driver med utkjøring? Finner menyen deres på nett, men ser ikke noe om det....
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mars 2003 #8 Skrevet 26. mars 2003 Tror ikke de har utkjøring- men jeg går bare innom avd. på Paleet og tar med mat hjem. Milla
Gjest Liten Skrevet 26. mars 2003 #9 Skrevet 26. mars 2003 Skjønner, hender jeg spiser der selv på veien hjem, men skal jeg ta den med hjem så blir den kald på veien. Og er det snakk om å plukke opp noe og ta med seg hjem, så stikker jeg heller innom Dinner Ergo er jeg fremdeles på jakt etter tips om noen som lager god kinesisk mat her i byen og som kjører den ut. Skal sjekke ut Spice-tipset til Lea, men hører også gjerne fra folk som har prøvd de forskjellige Hvis ikke er jeg redd det snart vokser fram kaste-merke i panna på meg - bor like over en av byens virkelig gode indiske restauranter og ringer dem iblant idet jeg går fra jobb og ber dem sette over middagen!
jordbær Skrevet 26. mars 2003 #10 Skrevet 26. mars 2003 Oohh... Noen som vet om kinaresturant som har innbakt kylling med femkrydersaus? *sukk*
Gjest Liten Skrevet 26. mars 2003 #12 Skrevet 26. mars 2003 mmmm.... ble kylling gongbao fra Dinner på meg i dag. Plukket maten opp på vei hjem fra jobb og jukset ved å ta bussen hjem i stedet for å gå, så maten var faktisk fremdeles varm da jeg kom hjem. Krøp opp i godstolen, nøt maten og konkluderte nok en gang: Dinner er Guds gave til oss Szechuan-fans her i byen! :kgsmil:
Snehvit Skrevet 26. mars 2003 #13 Skrevet 26. mars 2003 mmmm.... ble kylling gongbao fra Dinner på meg i dag. Hvor mye koster det å ta med maten hjem sammenliknet med å spise i restauranten? Og hvor lenge måtte du vente før maten var klar?
Gjest Liten Skrevet 27. mars 2003 #14 Skrevet 27. mars 2003 Prisen er ca den samme som å spise på restauranten, litt billigere p.g.a. halv moms på take-away. Jeg betalte 139 for min gongbao, og det er strengt tatt ikke dyrere enn maten hos f.eks. pizza/kina-expressen, og mye bedre! Men du må altså hente selv Jeg ventet ikke mer enn ti minutter på maten min i går - akkurat nok til å ta en tur innom på Norway designs! :kgsmil: Mulig du må vente litt lengre når det er mye folk i restauranten
jordbær Skrevet 27. mars 2003 #15 Skrevet 27. mars 2003 Femkrydersaus???? Som er?? Sterkt? hehe Litt sterkt så.. Men den er sååååå herlig. Anbefaler alle som drar til/bor i Porsgrunn til å stikke innom LilleMay og spise innbakt kylling i femkryddersaus. (ligger i storgata, like ved down town)
aber Skrevet 27. mars 2003 #16 Skrevet 27. mars 2003 Jeg lurer også på om det finnes noen ordentlig bra kinesisk take-away i Oslo. Jeg er faktisk nesten helt desperat!!! Hvis man ikke bor i sentrum (noe jeg gjorde før...buhu ) tar det for lang tid å stikke innom et sted og ta med seg maten hjem. Utkjøring er tingen! Hvorfor er det ikke som i amerikanske filmer/serier, der folk alltid bestiller kinesisk mat - og det er billig, godt og tilgjengelig? Det er heldigvis en del bra indisk å bestille, har bestilt fra Gandhi en del ganger og det er kjempegodt. Men asiatisk er det verre med. Det eneste tipset jeg har er East take away (www.sushi.no), selv om det er mer japansk... De har i hvertfall nuddelretter. Men Szechuan-mat har de jo ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå