Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Lasse

Tror jeg skal sette munnkurv på meg selv i anledning d

For jeg blir vel bare sensurert igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er også imot at svært unge jenter får barn' date=' jeg har en min. grense på 25 år. Dette er fordi jeg personlig er en sterk forkjemper for jenters rett til utdannelse og en god jobb.[/quote']

Hmm...man kan da godt få en utdannelse og god jobb før man fyller 25 år. Jeg var ferdig utdannet og og hadde jobbet ca. i to år før jeg fikk min datter som 22-åring. Så jeg kan ikke helt skjønne min. grensen. Husk på at vi er forskjellige og tar ulike valg her i livet. Jeg synes ingen skal dømmes av den grunn. Jeg kan heller ikke se at et barn skal være et hinder dersom man ønsker å ta utdanning/videreutdanning.

Gjest salma
Skrevet

Jeg forstår ikke hva dette innebærer jeg!... Hva mener du?

Forøvrig har vel kvinner BEDRE tid til barn under utdannelse enn etter utdannelse? Man MÅ på jobb, men studier kan man flekse veldig på...

Forstår heller ikke at noen er IMOT at andre tar valg som angår dem.... Skal man forby myndige menneker å få barn fodi det KAN skje at far og mor skiller lag?...

Synes ingen har rett til å stille folk (man ikke kjenner) til rette for sine egne, personlige valg som dette.

Nemlig! :Nikke::Nikke:

Gjest salma
Skrevet

Vet ikke helt hva som skjer med "siter"-funksjonen her. Ikke meningen å stjele innlegget til Lasse, det eneste som kom fra meg over var "nemlig"....

Uansett; helt enig med Lasse!

Gjest salma
Skrevet

Og det er altfor mange flinke jenter med en lysende framtid som blir gravide og ender opp som ulykkelige småbarnsmødre med en far som går lei av både henne og ungen innen 1 år.

Milla

....og selv om jeg ble gravid tidlig og var "uansvarlig" nok til å bære fram barnet, så går jeg nå fremdeles og tror at jeg kan ha en lysende framtid jeg, da.... :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Kan bare gjenta meg selv:jeg har satt munnkurv på meg selv, m fare for å bli slettet igjen.

Gjest salma
Skrevet

Kan bare gjenta meg selv:jeg har satt munnkurv på meg selv, m fare for å bli slettet igjen.

Hehe, takler deg nok, jeg :wink: Har du virkelig så ytterliggående meninger at du blir slettet om du uttrykker dem? :o Syns da du virker rimelig oppegående, jeg

Uansett, så kan vi vel være enige om at alle som tar valg som angår barn-ikke barn eller abort-ikke abort, bør få sine valg respektert dersom de TAR ANSVAR for valget sitt, og greier å skape et godt liv, med eller uten barn? Det er vel det eneste jeg egentlig prøver å få fram her...

Gjest Étoile
Skrevet

Slutter meg til Tristessas Amen....

Gjest salma
Skrevet

Jeg blir så provosert av folk som dømmer andres valg, selv om de tar ansvar for valgene sine og faktisk GREIER SEG BRA. Hvem på forumet her står over andre og kan fortelle dem hva som rett for dem å gjøre? Såvidt jeg vet, prater vi bare sammen på nettet og kjenner ikke hverandre i den virkelige verden.

Skam dere, syns jeg. Dette har dere INGEN rett til! :evil:

Skrevet

*Applaus til Salma*

Ja, istedet for å "passe" sånn på hva andre brukere gjør med livet sitt, hva med å holde dere til deres egne ting?

Gjest sexysadie
Skrevet

Salma

Beklager men jeg gidder ikke å si mere i denne debatten fordi enkelte tar d sånn innpå seg...

Gjest Mayamor
Skrevet

Noen er voksen når de er 20 år.

Noen er barn når de er 30 år.

Noen er "gamle" når de er 25 år.

Noen er "unge" når de er 50 år.

Meningen min med innlegget:

Vi er så forskjellige alle sammen.

Du har din forutsetning for ditt gode liv; jeg har min ... :wink:

Det som er rett for deg - kan være galt for meg (og omvendt)

Min søster fikk sitt første barn da hun var 17 år.

Nå er hun 27 år og er gravid med nummer 4.

Hun ble dømt nedenom og hjem - men har bevist kritikerne feil!

Så man reder - så ligger man...

"Må" man bli voksen - så er det noe som skjer når du ikke har noe valg...

Dessuten: enkelte er jo studenter til langt opp i 30-årene...

Tenk hvis de skulle vente med å få barn til de var ferdig med utdannelsen sin og hadde noen gode år i arbeidslivet først... :roll:

Vi er alle forskjellige.

Selv var jeg 24 år da jeg ble mor for første gang.

Det var passelig for meg...

Ferdig med min utdannelse. Yrkeserfaring. Gått på byen og "rest" fra meg... :wink:

Nå venter jeg barn nummer 2 - og kommer til å være 31 år før jeg blir to-barnsmamma...

Men - dette passet meg og det er ikke sikkert at det passer deg...

Klem fra en nattevåken Maya30 :vinke:

Skrevet

Jeg synes det er veldig trist at Millas tråd om HOLDNINGER blir oppfattet som et angrep på alle som har andre holdninger..

Jeg har lest gjennom denne tråden, og er det noen som blir angrepet så er det Milla.. Hun blir angrepet med navn og tillagt en rekke meninger som ikke lå i den opprinnelige posten.

Dette er noe jeg ser mange ganger her på KG (overfor mange brukere) at de blir tillagt meninger de ikke i utgangspunktet postet.

Det å ha en holdning og meninger om hva man mener er en lur ting å gjøre bør være lov.. Og det er stor forskjell på dette og det å angripe noen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei Jojobing! Denne tråden har en lang forhistorie, som vi lar ligge her og nå. Det er en grunn at folk har svart som de har svart. Tenkte bare jeg skulle informere litt... :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes det er veldig trist at Millas tråd om HOLDNINGER blir oppfattet som et angrep på alle som har andre holdninger..

Jeg har lest gjennom denne tråden, og er det noen som blir angrepet så er det Milla.. Hun blir angrepet med navn og tillagt en rekke meninger som ikke lå i den opprinnelige posten.

Dette er noe jeg ser mange ganger her på KG (overfor mange brukere) at de blir tillagt meninger de ikke i utgangspunktet postet.

Det å ha en holdning og meninger om hva man mener er en lur ting å gjøre bør være lov.. Og det er stor forskjell på dette og det å angripe noen.

Du kom meg i forkjøpet - jeg hadde faktisk tenkt å skrive det samme selv!

Mirabella

Skrevet

Og de verste tingen er faktisk blitt slettet.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Når jeg skriver om barn og graviditet er det mange som kommer trekkende med den gamle visa "stakkers Milla- hun kan ikke få barn, stakkars han som skal gifte seg med henne- huff!"

Og jeg tror ikke vi klarer og unngå at noen ennå klamrer seg til den teorien. For mange som sitter der med barn og ikke får gjort noe med livet sitt er det nok en trøst slik at de har noe å angripe meg med.

Har sluttet å bry meg om slike antagelser- bare la de holde på.

Nei, jeg kan ikke få egne barn- men vil nok adoptere når vi begge føler at tiden er inne. At jeg ikke skal gå igjennom ett svangerskap ser jeg ikke på som noe tap.

Milla

Skrevet

jojobing: Problemet oppstår når ens holdninger fører til at en sier at den som ikke har den spes holdingen er helt på tur... Forskjellen gårt på å være objektiv og å gå direkte på enketpersoner.

Det er forkjell på å si at jeg er imot at folk gjør slik, og : jeg er imot at du gjør slik....

Skrevet

Veldig enig!! Stiller meg bak dette 100%.

Gjest salma
Skrevet

Når jeg skriver om barn og graviditet er det mange som kommer trekkende med den gamle visa "stakkers Milla- hun kan ikke få barn, stakkars han som skal gifte seg med henne- huff!"

Og jeg tror ikke vi klarer og unngå at noen ennå klamrer seg til den teorien. For mange som sitter der med barn og ikke får gjort noe med livet sitt er det nok en trøst slik at de har noe å angripe meg med.

Har sluttet å bry meg om slike antagelser- bare la de holde på.

Nei, jeg kan ikke få egne barn- men vil nok adoptere når vi begge føler at tiden er inne. At jeg ikke skal gå igjennom ett svangerskap ser jeg ikke på som noe tap.

Milla

Kjære Milla!

Må bare understreke at jeg ALDRI ville sagt stakkars den som skal gifte seg med deg bare fordi du ikke kan gjennomføre et svangerskap. Du har også HELT rett i du ikke skal se på det som noe nederlag, som du selv sier finnes det andre alternativer til å få egne barn enn å bære dem fram selv. :wink:

Det som gjør at jeg har problemer med innleggene dine, er at jeg føler at du dømmer folk i min situasjon, dvs folk som gjennomfører svangerskap selv om de ikke er planlagt og situasjonen kanskje ikke er helt optimal. Man kan nemlig ta ansvar for situasjonen sin og bedre den, slik at både en selv og barnet får et godt liv. :wink:

Og for ordens skyld; jeg sier ikke at du nødvendigvis dømmer oss, jeg sier bare det FØLES slik for meg og mange andre.

Kanskje vi kan være enige om at du tar dine valg og vi respekterer dem, så tar jeg og alle andre våre egne valg og du respekterer dem?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...