Frk Doodad Skrevet 26. mars 2003 #1 Skrevet 26. mars 2003 Hallois Har tenkt å kjøpe et herre armbåndsur i gave, til sånn ca 2-3000 kr. Men: It's a jungle out there, og på butikkene anbefaler de ulike ting alt etter hvor jeg er / hvem jeg snakker med. Noen som vet hva som er de beste merkene innenfor denne prisklassen??
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2003 #2 Skrevet 26. mars 2003 Jeg kjøpte en Seiko til snaut 2000 for åtte år siden. Den går som en klokke (sjokk!), og første batteriet varte i fem og et halvt år. Det andre varer naturlig nok enda. Med andre ord... - anbefaler Seiko!
tuji Skrevet 26. mars 2003 #3 Skrevet 26. mars 2003 KJØP TISSOT! Da får du sveitsisk kvalitet for pengene. Seiko, Citizen og slikt har japansk urverk, og det er ikke like bra. Tissot har mange fine modeller i den prisklassen. Believe me, I know.
Leo Skrevet 26. mars 2003 #4 Skrevet 26. mars 2003 Legg på litt og kjøp et TAGHeuer ur! (Det er ofte 30% prisavsalg på utgående modeller etc.). Disse klokkene er flotte å se på, holder seg like fine i årevis og tåler ALT! Har selv en som jeg har vasket på 95 grader og Hr. Leo har en som han har dyppet i et spann med maling. (Begge deler var selvfølgelig et uhell...). Min har i tillegg en del gullforgylling og selv etter å ha vært brukt 24 timer i døgnet i flere år synes det ikke at den er brukt.
Frk Doodad Skrevet 26. mars 2003 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2003 Legg på litt og kjøp et TAGHeuer ur! Har ikke hørt om dette merket før Leo. Selges det på vanlige urmakere? Ellers har jeg også hørt folk skryte av sveitsiske urverk.
tuji Skrevet 26. mars 2003 #6 Skrevet 26. mars 2003 Du må legge på mer enn litt for å få en Tag, de begynner nemlig på 7000,-. Det er faktisk ikke lov å ha rabatt på disse, for de blir liksom aldri gamle og umoderne. I følge leverandør...
Frk Doodad Skrevet 26. mars 2003 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2003 Phhuuu 7000 spenn....det er en del mer enn jeg kan legge i den gaven. Og en del mer enn jeg generelt er villig til å gi for en klokke! Får vente med det til jeg blir rik og berømt
Leo Skrevet 26. mars 2003 #9 Skrevet 26. mars 2003 TAGHeuer selges hos en rekke urmakere her i Osloområdet i hvert fall. http://www.tagheuer.com/ Det med rabatten stemmer ikke helt. Har av forskjellige grunner kjøpt fem stykker og fått min. 20% på alle sammen. Det foregår hele tiden utskifting i sortimentet og ofte vil man kunne finne gode tilbud på utgåtte/utgående modeller. Spesielt gjelder dette hos urmakere som ikke ligger "midt i gågata" for å si det slik. Regner med at du vil ha god mulighet for å få en av de rimeligere modellene for ca. 5.000. (Det var det jeg mente med å legge på litt...), men da får "herren" et ur som garantert varer resten av livet og som det aldri blir noe tull med. (Livstidsgarantien fungerer faktisk!) Designmessig er heller ikke disse klokkene akkurat "døgnfluer". Vil ikke anbefale deg Seiko. Kjenner veldig mange som har kjøpt dette og blitt svært misfornøyd. Dette er jo heller ikke akkurat billige klokker. Støtter ellers forslaget her om Tissot. Kan også nevne at Michel Herbelin http://www.michel-herbelin.com/gb/homefr.htm har masse lekre herreur som starter litt lavere i pris enn TAGHeuer. Husk at et skikkelig ur er et av de få smykkene en elegant mann kan bære. Menn flest har et langt nærere forhold til klokker enn oss jenter! (Har faktisk sett voksne menn gråte under oppakking av klokkegaver!)
starie Skrevet 26. mars 2003 #10 Skrevet 26. mars 2003 Jeg har selv Tissot og er kjempefornøyd. Kjæresten min har Certina, og liker den veldig godt. Tror begge disse merkene har klokker fra 2000 og oppover. Min kostet ca 3000 og kjæresten min sin kostet 2000-3000.
tuji Skrevet 27. mars 2003 #11 Skrevet 27. mars 2003 Støtter Leos forslag om Michel Herbelin. De fås kjøpt bare hos Thune. De fleste modellene er litt pyntete, mens Tissot har flere røffe modeller. Ta deg en tur til Thune og titt! (Dagens reklame)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå