Gå til innhold

Kolleger i bryllup???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:roll::roll:

Hei!

Er det vanlig å invitere kolleger i bryllupet? Må man da be med følge?

Tenkte kanskje å be de til kaffe, jeg har 12 stk som jeg jobber sammen med til daglig. Men, det er bare en jeg har mye kontakt med.

Hilsen Piip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

det spørst jo veldig på hvilket forhold du har til dem og hvor bryllupet skal være, størrelsen på bryllupet osv.

vi skal feire "hjemme" der jeg kommer fra.. og det er ca 6 timers kjøring herifra.. så kollegarer kunne kun blitt invitert som venner.. og da skulle jeg kjent dem bra.. inviterer bare ca 5-6 venner hver (inkl følge) siden vi skal ha så lite bryllup..

men d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha bedt kolleger hvis jeg ikke omgikk dem privat. Men det kommer selvfølgelig an på hvor godt du synes du kjenner dem...

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobbkollega som også er en god venninne, som inviteres sammen med samboeren sin ( som vi også kjenner godt) på middagen.

De andre på jobben min inviteres på kaffe og selve festen, uten partner. Synes dette er en bra løsning, og siden min venninne var venninne før hun også ble kollega, er det ingenting som er "urettferdig" ved at kun hun inviteres på middag.

Jeg tror ofte vi brudepar tenker mye mer på denne problemstillingen enn gjestene selv (les: annen link som går nå om liknende tema). De på jobben min er kjempeglade for at de får ta del i min store dag, men har selvsagt full forståelse for at de "bare" blir kaffegjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke invitert kolleger jeg ikke har privat omgang med.

Selv ble jeg invitert av en kollega til vennefesten hennes. Hun giftet seg i en annen by i et lite bryllup og tok vennefesten her i Oslo. Jeg var den eneste fra jobb hun ba og hun inviterte meg med følge. Jeg tror ingen av de andre kollegene reagerte på at det bare var meg som ble invitert, fordi vi er venner (Vi ble kjent på jobb) mens de andre "bare" er kolleger.

Jeg kommer ikke til å invitere henne i mitt bryllup. Hun jobber ikke lengre sammen med meg, vi har ikke kontakt nå. Tenker noen ganger på at det kanskje er litt dårlig gjort, men vi har invitert nærmeste familie og venner og hun er mer perifer for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal invitere 5 kollegaer med følge til kaffe, rett og slett for at det er dem jeg alltid har hatt mest kontakt med. Vi omgås ikke så mye privat, men det er vi som er sammen på jobben. Sambo inviterer ikke noen kollegaer han. Synes ikke han har god nok kontakt med noen ettersom han gjennom jobben er stasjonert på 3 ulike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg kommer ikke til å invitere noen av mine kollegaer av den enkle grunn at jeg ikke omgås de privat.

Da er det mer naturlig for oss begge å invitere flest mulig venner som vi omgås privat og som vi vil forstette å pleie vennskap med i årene fremover....

Nå inviterer vi alle til middag.....skulle vi invitert noen til "bare" kaffe, kan det hende at det kunne vært aktuelt å invitere et par stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har invitert en del kollegaer også av den enkle grunn at de er gode venner av oss også privat. hadde vi bare omgått på jobben, hadde vi ikke invitert de. men siden vi er en liten gjeng som har masse moror også på fritiden var det naturlig å be dem til middag. Vi ba også samboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har invitert noen arbeidskollegaer til bryllupet. Et par fra tidligere arbeidsforhold og et par fra nåværende arbeidsforhold. Det er bare de som vi har kontakt med, i større og mindre grad, privat som er invitert.

I utgangspunktet er arbeidskollegaer bedt på kaffe hos oss, men vi har vært så uheldige med stort frafall pga. sykdom at vi har valgt å "oppgradere" de arbeidskollegaene vi kjenner best. De var i utgangspunktet på middagslisten, men måtte "nedgraderes" pga. plassmangel.

Vi har konsekvent bedt alle våre gjester med ledsager, så har de selv kunnet velge om de vil ha med seg noen. Vi inviterte nesten 40 til middag og 30 til kaffe. Slik det ser ut nå, er vi heldige om vi blir 25 til middag...

Jeg tviler på om arbeidskollegaer blir fornærmet om de ikke blir inviterte til bryllup. Dersom arbeidskollegaene er venner også, må man selv avgjøre hvor mange man vil invitere - ut fra vanlig, og forferdelig frustrerende, prioritering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14062003: Har du fått beskjed om at folk ikke kan komme p.g.a. sykdom allerede når du skal gifte deg i juni? Og så mange?

Nå ble jeg helt engstelig for at vi skal få stort frafall i vårt bryllup også. Har ikke invitert så veldig mange, så vi trenger de vi har bedt! :wink:

Har akkurat sendt ut invitasjoner, så vi har ikke fått svar fra så mange enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14062003: Har du fått beskjed om at folk ikke kan komme p.g.a. sykdom allerede når du skal gifte deg i juni? Og så mange?

Ja, det har vi dessverre. Én onkel blir stadig dårligere av Meniers sykdom, hans kone må ordne flytting tvers over landet alene. De skulle ha flyttet i februar ... En annen tante har blitt meget syk (over 80 år, men vil ikke si hva), med en ledsager som har fått en garasjeport i hodet. Én tidligere (!) venn av meg dumpet plutselig ut med at han skulle gifte seg en måned etter oss og ikke hadde tid til å komme. En annen venn av oss er på konferanse i San Fransisco til dagen før og har problemer med å komme seg til Norge i tide.

Vi sendte ut invitasjonene for knapt en måned siden og har fått veldig mange svar. Bare de nærmeste som er bedt til middag også da ... Men kaffesvarene lar vente på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Jeg kommer nok til å invitere to kollegaer med følge til bryllupsfesten, dette fordi vi er kjempegode venner også utenom jobb. Til middagen skal vi kun ha foreldre/søsken og forlovere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venninnen min giftet seg i februar i fjor og ba oss alle i klassen i bryllupet. Nå er vi riktignok bare ti stykker og det er kanskje litt annerledes med studiekolleger enn arbeidskolleger?

Vi var ni jenter som kom uten fölge og det var veldig artig å få bli med på en så viktig dag for henne.

En annen i klassen giftet seg fölgende sommer og da ba hun fire av jentene i klassen, men ingen ble lei seg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...