Gjest Loop Skrevet 26. mars 2003 #1 Skrevet 26. mars 2003 :-? :-? :-? :-? Hei! alle sammen. Jeg har en venninne, som har en tendens til å bare buse på med det hun synes passer seg.... og denne gangen gjelder det bryllupet vårt..... Hun kommenterte våre bryllupsplaner med at da måtte hun finne seg en kjæreste fortest mulig som hun kunne ta med seg! Problemet er at jeg ikke hadde tenkt å be med følge til de som ikke har følge. Er dette dumt? Vi skal betale ca 1000,- kr pr gjest og har egentlig ikke råd til dette! Hva bør jeg gjøre???? Det virker ikke som hun tar hensyn til det som faktisk står i invitasjonen... For dette er ikke første gangen, hun har tidligere bare tatt med seg "noen" ekstra. "frustrert"
Junebug Skrevet 26. mars 2003 #2 Skrevet 26. mars 2003 Si til henne - høflig og bestemt - at det ikke er med følge. Av økonomiske årsaker velger dere å bare ha med de nærmeste vennene og deres partnere (for de som har vært sammen så lenge at dere har et forhold til kjærestene deres, evt. ektefeller og samboere) Du kan jo evt. ta en litt mer humoristisk variant og si at bryllup er jo det beste stedet å treffe en potensiell kjæreste og da ville det jo ødelegge hennes sjanser om hun hadde med følge :D . Hun høres utrolig frekk ut, synes jeg. Men det kan hende hun bare er typen som snakker før hun tenker. Når du har forklart henne ståa og hun har lest invitasjonen nøyere synes hun kanskje det er ok? En ting er å ta med folk ubedt på en vanlig vennefest, det er noe annet å ta med noen ubedt i et bryllup med kuvertpriser på 1000 kr.
Atmi Skrevet 26. mars 2003 #3 Skrevet 26. mars 2003 Ja, jeg forstår deg godt. Men jeg forstår også din venninne som nok kanskje ikke syns det er så kjekt å være den som er single når venninnen gifter seg. Jeg mener ikke å være vanskelig, og jeg ser ikke vitsen med at en ny type du ikke kjenner skal komme i ditt bryllup - det blir jo merkelig. Men på den annen side syns jeg at din venninnes ønske om å ha en fin dag i bryllupet ditt er verdt den 1000 lappen.. Hvis du syns det er vanskelig å si til henne. Så si at nå er det bestilt og dere har satt av disse pengene, så der kan ikke komme forandringer på bordplasseringen nå...
Loolaa Skrevet 26. mars 2003 #4 Skrevet 26. mars 2003 Jeg synes også at du bør forklare henne at hun er bedt uten følge. Det er vanlig å be par som er samboere eller har vært sammen veldig lenge, mens de i ferske forhold eller uten partner bes uten følge. loolaa
Gjest Poirot Skrevet 26. mars 2003 #5 Skrevet 26. mars 2003 Vanlig å be med følge til samboere, gifte og forlovede.
Gjest Christinamor Skrevet 26. mars 2003 #6 Skrevet 26. mars 2003 Det ville ikke falt meg inn, å ta med følge i bryllup, dersom bare jeg var invitert - og alt annet er uhørt spør du meg. En ting er om hun hadde spurt pent om hun kunne tatt med seg noen (jeg hadde sagt nei til det og, det er jo ikke en vanlig fest heller...), men å bare kaste ut av seg noe sånt er bare frekt! :o
zeta5 Skrevet 26. mars 2003 #7 Skrevet 26. mars 2003 Det ville ikke falt meg inn' date=' å ta med følge i bryllup, dersom bare jeg var invitert - og alt annet er uhørt spør du meg. En ting er om hun hadde spurt pent om hun kunne tatt med seg noen (jeg hadde sagt nei til det og, det er jo ikke en vanlig fest heller...), men å bare kaste ut av seg noe sånt er bare frekt! :o[/quote'] Helt enig med deg, Christinamor ! En venninne av meg liret av seg samme setn. ikke lenge siden og da sa jeg rett ut at det kun var henne som var invitert. Skulle jo ikke være nødvenig å presisere det ?!?! Det står jo f... meg svart på hvitt !!! :evil: Enkelte eier rett og slett ikke takt og tone... Vi har bedt par som er samboere/gift og sef. de som har hatt følge over en lengre tid. That's it ! Er du singel blir du bedt som singel.....
Gjest Tex Skrevet 26. mars 2003 #8 Skrevet 26. mars 2003 Men på den annen side syns jeg at din venninnes ønske om å ha en fin dag i bryllupet ditt er verdt den 1000 lappen.. Hvafornoe??? Skal man betale tusen kroner ekstra fordi en venninde ikke kan komme uten et tilfeldig utvalgt mannebein ved sin side?? Nei ærlig talt... Man har da nok av andre ting å bruke penger på akkurat da.... Støtter meg til donpedro; Det er vanlig å invitere samboende,gifte og forlovede m følge, alle andre får faktisk skylde seg selv... Det er nå min mening...
Atmi Skrevet 26. mars 2003 #9 Skrevet 26. mars 2003 Hvafornoe??? Skal man betale tusen kroner ekstra fordi en venninde ikke kan komme uten et tilfeldig utvalgt mannebein ved sin side?? Nei ærlig talt... Man har da nok av andre ting å bruke penger på akkurat da.... Støtter meg til donpedro; Det er vanlig å invitere samboende,gifte og forlovede m følge, alle andre får faktisk skylde seg selv... Det er nå min mening... Nei det skal man absolutt ikke. Jeg sa faktisk i samme innlegget at jeg syns det måtte være rart om en ny type som brudeparet ikke kjente skulle være med i brullypet. Du trenger ikke klippe en setning ut av helheten - det blir så slitsomt å måtte gjenta seg selv da. Jeg sa helt klart at jeg støttet henne og foreslo tilogmed en måte hun kanskje kunne prøve å si det på dersom det var vanskelig. Men - jeg har lov å mene at pengene ikke etter mitt syn bør være problemet. Jeg syns heller problemet er at en eventuelt ny type ikke har noe med brudeparet å gjøre. Det er min mening om saken - ikke noe annet. Det er helt greit om du er uenig, jeg respekterer det. Men jeg deler ikke opp innlegget ditt i småbiter for å finne noe jeg kan slå ned på. Det respekterer jeg mindre.
Gjest Poirot Skrevet 26. mars 2003 #10 Skrevet 26. mars 2003 Kjenner noen som giftet seg. En venninde av bruden ("eva")ville ha med sin helt nye kjæreste, som ingen av brudeparet hadde møtt. Ingen andre venner var invitert med følge heller (ingen samboere eller gifte). Vel, hun lagde et skikkelig spetakkel: "dere tae ikke mine forhold seriøst" etc. Så han ble invitert til slutt, for å få slutt på maset. Vennegjengen spleiset på gave, alle ga 500 hver. Dette var også gave fra de respektive kjærester (mao 500 pr par), i og med at de kjente brudeparet til en viss grad. "Eva" ble sur pga hun måtte batale 500, mens de andre skulle dele utgiften på to. Alle syntes det var merkelig, siden hennes nye kjæreste var invitert. NEIDA, han skulle jo IKKE være med på gave, sa "eva", Sitat: Han kjenner jo ikke de som gifter seg engang! Det endte med at Eva slapp unna med 250 kr. (Alle har jobb, så grunnen var ikke dårlig råd. Vel, bryllupet kom, og tiden var inne for å skrive kort til brudeparet. Da kom Eva og sa at kjæresten skulle også skrive på gavekortet. De andre sa: hvorfor? han har jo ikke betalt??! Eva sa: "er dere klar over hvor flaut det ellers ville bli for han, eller??" Trenger jeg å si mer enn at evas kjæreste hadde et kjedelig bryllup pga kjente ingen, samt at han og eva ikke er sammen fordi hun skifter kjæreste både titt og ofte. Og dette er faktisk sant!!!!
Atmi Skrevet 26. mars 2003 #11 Skrevet 26. mars 2003 Kjenner noen som giftet seg. En venninde av bruden ("eva")ville ha med sin helt nye kjæreste, som ingen av brudeparet hadde møtt. Ingen andre venner var invitert med følge heller (ingen samboere eller gifte). Vel, hun lagde et skikkelig spetakkel: "dere tae ikke mine forhold seriøst" etc. Så han ble invitert til slutt, for å få slutt på maset. Vennegjengen spleiset på gave, alle ga 500 hver. Dette var også gave fra de respektive kjærester (mao 500 pr par), i og med at de kjente brudeparet til en viss grad. "Eva" ble sur pga hun måtte batale 500, mens de andre skulle dele utgiften på to. Alle syntes det var merkelig, siden hennes nye kjæreste var invitert. NEIDA, han skulle jo IKKE være med på gave, sa "eva", Sitat: Han kjenner jo ikke de som gifter seg engang! Det endte med at Eva slapp unna med 250 kr. (Alle har jobb, så grunnen var ikke dårlig råd. Vel, bryllupet kom, og tiden var inne for å skrive kort til brudeparet. Da kom Eva og sa at kjæresten skulle også skrive på gavekortet. De andre sa: hvorfor? han har jo ikke betalt??! Eva sa: "er dere klar over hvor flaut det ellers ville bli for han, eller??" Trenger jeg å si mer enn at evas kjæreste hadde et kjedelig bryllup pga kjente ingen, samt at han og eva ikke er sammen fordi hun skifter kjæreste både titt og ofte. Og dette er faktisk sant!!!! Ja - er det mulig?? Man kan bli oppgitt mange ganger jammen Fikk han skrive på kortet og eller? uff - jeg må nesten le litt. Noen er flinke til å presse gjennom viljen sin, det er ganske fjernt.
Gjest Poirot Skrevet 26. mars 2003 #12 Skrevet 26. mars 2003 Jada, han fikk skrive. De andre ble jo helt paffe, og han var det jo ikke noe iveien med, en søt og grei gutt. Så når eva kom trekkende med ham på festen og alle skulle skrive under og han ikke jhadde hørt om noen gave, så kunne de andre liksom ikke si nei...
Atmi Skrevet 26. mars 2003 #13 Skrevet 26. mars 2003 Jada, han fikk skrive. De andre ble jo helt paffe, og han var det jo ikke noe iveien med, en søt og grei gutt. Så når eva kom trekkende med ham på festen og alle skulle skrive under og han ikke jhadde hørt om noen gave, så kunne de andre liksom ikke si nei... Uff - syns nesten synd på den stakkar typen som ble dratt med og. Håper det ikke er så mange slike da. Og teit for hun jenta og, hun dreit seg litt ut kan man si. hehe - beklager, men det blir så latterlig at jeg må le av det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå