Gå til innhold

Kjedelig bryllup


Islandia

Anbefalte innlegg

:-?

Jeg ser det er mange som kjeder seg i bryllup!

Det skal mye til før jeg gjør det, men nå skal jeg gifte meg i august og jeg ønsker at gjestene mine skal huske bryllupet som en hyggelig opplevelse.

Så til dere som kjeder dere: hva skal man gjøre for å underholde dere. Jeg har sett at endel advarer mot selskapsleker med papp tallernker o.l. men hva med noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Slapp av og kos deg - vær deg selv 150 %. Sånt merker gjestene!!!

Unngå at det blir så veldig stivt og høytidlig glem at ALT må være perfekt og skikkelig - slå deg løs selv og gjestene blir med ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedeligste som finnes under middagen i et bryllup, er når du ikke får sitte sammen med partneren din, og at du ikke finner noe å prate om med de du sitter sammen med :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamor

HELT UENIG MED MURVEL!!!!

Det er ikke SÅ ofte man er i bryllup (selv om jeg faktisk et år var i 4..) og da syns jeg man godt kan klare seg uten sin kjære - så sant man ikke er helt i startfasen av et forhold. Litt ansvar ligger jo her på brudeparet, når bordplanen skal lages. Det er jo greit å tenke over hvem som passer sammen, hvem som har felles interesser etc...

Da vi giftet oss blandet vi bevisst hverandres vennegjenger og familie, noe som funket veldig bra. Ingen par fikk sitte ved siden av hverandre, men noen satt overfor hverandre eller på skrå for hverandre...

En bryllupsmiddag varer noen timer, ja, men det skal godt gjøres å ikke ha NOE å prate med sidemannen om....syns jeg da.. :blunke:

Ellers syns jeg ikke man som gjest skal forvente å bli "underholdt" utover en fin middag og dans mm. etterpå. Brudeparet har invitert til FEST, og da for man som gjest bidra på sitt vis for at den festen skal bli bra. Man kan ikke bare sette seg til ( nå sier jeg ikke at DU gjør det) , selv om også jeg og har vært i et kjedelig bryllup (noen bryllup ER kjedelige...men man kan jo ha det artig likevel...selv om fol ser litt rart på en... :wink: )

Men det er jo bare min mening!

Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tror det er viktig at man ikke drar ut middagen for mye med lange taler. Vi ba folk kutte ned på talene og det ble en hit. Holdt det forøvrig gående til 4 - 430 på morgenkvisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å arrangere en stor fest er hardt arbeid. Jeg sier ikke dette for å framheve min egen rolle, men jeg tror man i gamle dager var litt klok som hadde andre enn brudeparet som vertskap. Jeg tror brudeparet har nok med å gifte seg, og da kan vertskapet i samarbeid med toastmaster tenke på underholdning og se til at ingen blir sittende ensomme i en krok. Brudeparet skal bare gå rundt og smile og være lykkelige, og har nok med det. Jeg er veldig glad for at min datter har valgt sine foreldre til å ta den jobben, så hun selv kan nyte dagen. OG: selvfølgelig: ALLE gjester med folkeskikk vet at man har forpliktelser som gjest: å bidra etter beste evne til at alle koser seg. Kan være lurt å ha noen nøkkel-personer som får i oppgave å ha et øye med. Dessuten er velkomsten viktig. Alle liker å bli møtt med: Så fint å se DEG! VELKOMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Viktig å tenke igjennom hvem som sitter ved siden av hverandre. Slettes ikke alle som har lært seg kunsten å chit-chatte, og de er en PÆIN IN DI ÆSS :x

Mener forøvrig at iNGEN par bør sitte ved siden av hverandre, og at 100 sanger, taler og leker er unødvendig. (11 taler er eks LITT kjedelig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at det alltid kan være noen som kjeder seg, uansett hva pokker man gjør... Når man har 50-100 gjester så kan man ikke tilfredsstille alle. Gjør derfor det DERE synes er fint og riktig for dere. Synes taler er flott jeg, og at det er synd hvis ikke folk kan si det de vil. Bryllup er en fin anledning for familie å si noe fint til personer som betyr mye for dem. Neste gang blir begravelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kjempestort bryllup - 135 til middag - vi hadde flasker på bordet - rosa sanger og rungende latter og klask på låret.

Kjempegøy!

Jeg tror faktisk oppriktig på at de fleste hadde det kjempegøy - toastmaster kom nesten ikke til orde pga alle diskusjoner og latterbrøl - i tillegg var han kjempeflink og holdt virkelig folk i ånde.

Vi la listen - den lå på fest - moro og uhøytidelig - og i det hele tatt ikke stivt. Vi splittet ikke opp par, og alle satt sammen med noen de kjente.

Fyr løs - stivt er kjedelig - syne sjeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vår vennegjeng er en lekende forsamling - så vi kommer nok til å ha en del leker, skjemt og moro. Men en må se an gjestene, selvsagt. Man skal ikke leke eller synge tullesanger fordi det er et poeng i seg selv. Hvis alle står og mumler eller trekker seg tilbake under lekene, får det bli toastmasterens oppgave å unnlate å introdusere ENDA flere leker...

Om par skal sitte sammen eller ei, må man jo se an. Er det to stykker som ikke kjenner noen andre, synes jeg godt de kan sitte sammen. Selv ville jeg satt pris på å sitte sammen med noen på min egen alder som jeg ikke nødvendigvis kjente og som jeg kunne ha noe til felles med... Og som har god humor og snakketøyet i orden! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min erfaring fra bryllup er at mange gjester=større sjanse for at folk kjeder seg. Det har med at brudeparet ikke rekker å snakke med gjestene sine, det blir ofte mange taler og sanger, og stort alders- og interessespenn blant gjestene. Men for all del, jeg syns det er kjempekoselig med bryllup! Alltid hyggelig å bli invitert! Men etter 6 helt identiske bryllup på 3 år så er jeg rimelig lei... Finn på noe nytt! Man MÅ ikke ha 80 gjester til middagen og fest for alle gamle tanter.

Ellers gjelder det at de som kjenner mange av gjestene koser seg, mens de som kommer utenfra, kanskje fra et helt annet miljø, nok kan havne litt "utenfor". Vær ops på dette, ta dere ekstra tid til en prat. Jeg har faktisk vært i et brylltp der vi kanskje fikk vekslet to setninger med brudeparet, mer var det ikke tid til. Og det var IKKE hyggelig. Hva skal man med så mange gjester når man ikke har tid til dem???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med Murvel. Blir veldig lei meg hvis jeg ikke får sitte sammen med kjæresten min. Skjønner ikke helt hvorfor man absolutt skal splitte opp par jeg men.. Er ikke veldig utadvent, så det kan fort bli utrolig trist hvis jeg ikke treffer på noen jeg kjenner der hvor jeg sitter. Tror bordplasering er alfa omega jeg. Enig med tusenfryd også, ikke la det bli for stivt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et poeng det å ikke ha for mange gjester i et bryllup ja, for det kan fort bli upersonlig. Som gjest er det heller ikke alltid like enkelt å hygge seg om det er mange gjester og man kanskje selv ikke kjenner så mange. Har vært i bryllup med både 80 gjester og 60 gjester, og faktisk syntes at begge to var ganske kjedelige. Det hadde noe med at i det ene bryllupet ble det for mange gjester, selvom det var familien vår og alle de vi kjente hadde da så mange å prate med at de ikke rakk å snakke med alle. I det andre bryllupet kjente vi kun brudeparet, og når det var så mange som 60 gjester var det vanskelig å komme i kontakt med noen. Forøvrig er jeg glad jeg under bryllupene fikk sitte sammen med mannen min, for ellers hadde jeg garantert kjedet vette av seg.

Tror noe av poenget er å være flink til å be gjester man virkelig kjenner og som også kjenner andre som kommer i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg kjeder meg i stive og store brylluper.

Men mye kommer an på bordplassering (ikke plasser venner sammen med gamle tante Olga!), at man har en toastmaster eller noen andre som kan lede an littegrann og redde situasjonen om det er stille rundt bordet.

Har ikke sansen for sånne leker i bryllup med papptallerkner på ørene heller, ville aldri "driti ut" gjestene mine (og meg selv) på den måten... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot

Min erfaring om å alltid sette par sammen, er at det blir så internt. Ikke alle har en partner, og ikke alle par er flinke til å inkludere. Dessuten snakkes det lett dagligliv-prat, noe som ikke er lett å komme inn i.

MEN, å sette par på skrå ovenfor hverandre er jo alltids en brukbar ide hvis sidemannen er grusomt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...