Gå til innhold

Ringe til utlandet med telefonkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en reportasje på TV2 hjelper deg om å ringe til utlandet med telefonkort. Dette skulle være mye billigere enn å ringe "vanlig". Har tenkt litt på slike kort fra før, men mener å ha hørt at kvaliteten på samtalen blir dårligere, dvs skurring ol. Er det noen som har prøvd å ringe til utlandet med slike kort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke ringt fra Norge med slike kort, men da jeg var i USA så ringte jeg hjem med dem ganske ofte. Merket ingen forskjell på kvaliteten på samtalen da i alle fall. Samtidig er det mye billigere!!!

Skrevet

Jeg har heller ikke ringt fra Norge med slikt kort, men familien min gjoer det. Det fungerer veldig fint, ingen forstyrringer, og mye billigere! :blunke:

I hjembyen min er det en innvandrerbutikk som selger saanne kort.

Det staar ofte en del info med liten skrift paa dem...som at det koster en del aa koble opp osv...noen av kortene koster det ingenting aa koble opp med. Husker dessverre ikke hva de heter.

Skrevet

Har aldri brukt sånne selv, men her er en web side hvor man kan bestille:

> www.telefonkort.net

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei :D

Jeg har ringt ofte til India med slikt kort,jeg bruker Eiffel og stemmen er meget klar og tydelig.Kortet koster 90 kr og en kan snakke i 50 minutter.

Du må spørre når du kjøper det hvor kortet dekker i verden,kjøp ikke Taj Mahal kortet det er dårlig og du kan heller ikke prate så lenge som på Eiffel.

da ringer vi til India for 3kr i minuttet,men husk å spør hvor kortet dekker.

hilsen

Skrevet

Takker for svar. Har ikke helt turd å prøve fordi var litt redd for at man kanskje kunne bli dobbelt belastet,dvs at du blir belastet på tlf regningen allikevel, selv om du har dette kortet. Men skjønner nå at dett er noe jeg må prøve siden jeg ringer endel til utlandet.

Gjest indiangranny
Skrevet
Takker for svar. Har ikke helt turd å prøve fordi var litt redd for at man kanskje kunne bli dobbelt belastet' date='dvs at du blir belastet på tlf regningen allikevel, selv om du har dette kortet. Men skjønner nå at dett er noe jeg må prøve siden jeg ringer endel til utlandet.[/quote']

De har et fri nummer du kan ringe i Norge,så skraper du feltet på kortet og får et kode nr og ringer det.Så til sist ringer du tlf nr i det landet du skal rine til.Så det går ikke på telefonregninga de i det hele tatt.

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...