Gjest Clariens Skrevet 25. mars 2003 #1 Skrevet 25. mars 2003 Arg... :x Nå er jeg jaggumei lei av den bulkete (ref: fett) magen min. Jeg er ikke feit men jeg kunne gjerne fått vekk det overflødige fettet som ligger som et lag oppå magen, og jeg vet at det er mulig. Jeg har prøvd å ta situps flere ganger (den vanlige metoden der man har føttene i gulvet, hodet hevet rett over knærne og korsryggen i bakken) men ender alltid opp med å få vondt i musklene i halsen. Jeg har prøvd alle mulige metoder som finnes men får alltid "vondt" andre steder enn magemusklene. Hva kan jeg gjøre? Også et spørsmål til: Jeg har trent spinning i to år, og har endelig fått faste og mukuløse ben Jeg merker at jeg ikke legger så fort på meg på legger og lår lenger enn det jeg gjorde før jeg begynte å trene spinning. Har dette noe med at musklene gjør det vanskeligere å la fettet legge seg der?
AUF Skrevet 25. mars 2003 #2 Skrevet 25. mars 2003 Muskler forbrenner endel. Det kan være grunnen til at du ikke legger så mye på deg akkurat der Om du får vondt når du tar sit-ups, så tar du de feil, og har antakeligvis dårlig med muskler der. Når du ligger, skal du løfte deg opp med magen, korsryggen skal være i gulvet, og du skal kjenne det i magen! Får du vondt i f.eks. nakken, så tar du for mye i i nakke. Prøv å slappe av i resten av kroppen! Sit-upsene blir lettere om du har hendene på magen, og ikke bak nakken. Så kan du heller avansere senere... :blunke: Men det hjelper jo ikke bare å ta sit-ups... muskler hjelper på holdningen, og gir fastere kropp, men for å forbrenne fett best bør man kombinere muskeltrening med utholdenhetstrening. ( sykle, jogge, gå, svømme osv)
Nitha Skrevet 25. mars 2003 #3 Skrevet 25. mars 2003 Det er flere måter å trene magemuskler på, og en hel rekke måter å gjøre sit ups på. En treningsmåte du kan forsøke er fin for stabilisering og snill for ryggen. Legg deg på magen. Heis deg opp på albuene, knip sammen i baken og heis deg opp slik at kroppen din står på albuer og tær til en så vannrett stilling som du klarer. Det rister og skaker veldig i begynnelse... Prøv og hold stillingen så lenge du klarer. Helst over 30 sek, og gjerne over minuttet. Kan varieres på flere måter, ved at du feks. vrir på deg og strekker den ene hånda i været. Gjør minst tre repetisjoner. Som ved spinning er dette en treningsmåte der du ganske raskt merker at det går framover. Lykke til!
Tusenfryd Skrevet 26. mars 2003 #4 Skrevet 26. mars 2003 Situps er bra, du får sterkere mage av det. Men magefettet forsvinner ikke. Det forsvinner kun ved generell forbrenning - dvs trening av hele kroppen, det går ikke an å "punktforbrenne". Når du ligger og skal ta situps - ha brede ben ned i gulvet - legg haken inn mot brystet - legg hendene bak hodet - albuene skal peke rett ut til siden - ikke fremover - løft overkroppen oppover... - ... og bekkenet mot overkroppen (slik at de møtes) På denne måten vil du presse korsryggen i gulvet, du ligger stabilt med bena, og du får støttet hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå