Gå til innhold

La barna være hjemme!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Men selvfølgelig skal vårt ettåring legge seg når han pleier, det skulle da bare mangle! :roll: Men fram til han vil legge seg, så er han en naturlig del av den store dagen- akkurat som han er en naturlig del av alle begivenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jenta vår vil være 22 mnd på vår bryllupsdag. Hun skal få være med i kirken, og en liten stund etterpå, men så bærer det hjem til besteforeldrene med barnevakt (vi gifter oss der de bor). Jeg tror ikke et barn på den alderen har særlig nytte eller glede av å være med på et arrangement med 80 mennesker, der mamma og pappa har oppmerksomheten i mange retninger. Og for min egen del,- er hun tilstede, har hun selvfølgelig min primære oppmerksomhet, og det synes jeg jo er litt dumt for de andre gjestenes del...

De eneste barna som kommer til å være tilstede er to stk som ammes, resten passes av besteforeldre e.l. Våre venner har tilsammen ca. 15 barn mellom 1 og 6 år,- det kunne bli litt mye, synes vi. Og foreldrene gleder seg til fest uten barna...

Vi kommer til å arrangere en enkel lunch søndag formiddag, da er barna hjertelig velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, våre to barn er da en selvfølge at skal få være med i kirken.. lager de lyd, vel så lager de lyd.. De er en del av vår tilværelse, og det er liksåmye deres dag som vår! De kommer til å være 5 og 2 og skal være brudesvenn og brudepike sammen med ei anna jente på 5 år. Regner ikke med at de går pent og pyntelig rett opp, men det er bare sjarmerende synes jeg! OG gjør de ablegøyer i kirken, ja, så gjør de det.. slår de seg vrang og hyler så skal vi vel ordne sånn at noen tar de med seg ut en liten tur...

Andre barn blir det også i bryllupet, nekter overhodet ingen å ta med seg ungene sine i kirken, men til middagen blir kun de nærmeste tante/onkel ungene bedt (skulle vi invitert våre søskenbarn etc. så hadde vi kunne raskt plusset på 50-60 gjester, og det er det ikke plass til)

MEN til festen er det _ingen_ barn! Det skal være 18 års grense i baren, og ingen barn under 15 har tillgang til festen overhodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde flere barn i vårt bryllup, og det var kjempehyggelig synes jeg! Selvom det var litt barnegråt i kirken ødela det ingenting, og det var ingen som reagerte på dette heller. Synes det er hyggelig at en slik dag kan deles med alle jeg, både barn og voksne. Og barna synes virkelig det var stas å få lov til å være med i bryllupet til tante og onkel. De holdt t.o.m. tale til oss, og det er noe av det jeg husker aller best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det jeg husker aller best fra det bryllupet var at at ungene (ikke brudeparets) skrek stort sett hele sermonien. Og foreldrene gjorde ingen verdens ting..

Andres unger, egne barn er det jo noe som heter..

Jeg må påpeke at jeg i utgangspunktet mente de aller minste her, og at oppfordringen er at man må da ha såpass vett at man tar en skrikende unge ut av den sosiale sammenkomsten hvis det blir sjenerende.

Noen her gir F ser jeg, men det skal de da få lov til, det er jo tross alt deres egen bryllupsermoni som blir "hakket i fillebiter"

zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...