gleder meg! Skrevet 25. mars 2003 #1 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei! Jeg lurer på om noen av dere har info om det å være besøksfamilie? Hvordan blir en det? Vi kunne nemlig gjerne tenke oss å være det... Men, finner liksom ikke noen sider spesielt om det... Håper noen vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 25. mars 2003 #2 Del Skrevet 25. mars 2003 Kontakt barnevernet. Eller du kan forsåvidt bare sende en søknad til barnevernet. Så vil de kontakte deg for intervju. Det skulle ikke være så vanskelig å få en slik jobb... Ellers hender det at de søker etter i avisen også da. Men du kan likegodt kontakte dem selv. Så har de deg klar når de har et barn som trenger nettopp deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2003 #3 Del Skrevet 25. mars 2003 Vi skal bli det nå og da ringte vi til barnevernet til en spesiell bydel og da senger de dere et søknadsskjema som du må fylle ut og etter det ringer de dere til intervju. Etter det så kommer de hjem til dere på besøk og ser hvordan dere har det hjemme. Vil også anbefale og ta et avlasterbarn som er en spennende jobb, vi er det for en liten gutt og det er en veldig givende jobb men det er jo begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 25. mars 2003 #4 Del Skrevet 25. mars 2003 ja - det er en spennende jobb. Jeg har jobbet som besøkshjem i 6 år faktisk (det var lenge jammen) Jeg har henne og tidligere også broren både i helger og ferie og også noen ganger litt ekstra ferier som påske vinterferie osv. Alt etter behov. Men jeg håper du er forberedt på at de fleste barn som kommer i besøkshjem er barn med spesielle behov. Så det er utfordrende og kjekt, men ikke så veldig rosenrødt Men det er virkelig verdt det likevel ..... Lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 25. mars 2003 #5 Del Skrevet 25. mars 2003 Sosialkontoret kan dere også kontakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 26. mars 2003 #6 Del Skrevet 26. mars 2003 Fylkesbarnevernet er vel det beste og kontakte. Det er jo de som godkjenner besøkshjem,fosterhjem i allefall koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 26. mars 2003 #7 Del Skrevet 26. mars 2003 Fylkesbarnevernet har med institusjoner og forsterka fosterhjem (med mindre det er kommet nye regler der og etter nyttår) Så skal du søke besøkshjemsjobb i fylkesbarnevernet krever de nok litt ekstra av deg. Det er barnevernet som er rette innstans - eller sosialkontor hvis der er noen byer der barnevern og sosialkontor fortsatt går under ett. Ville tatt meg en telefon til nærmeste barnevernskontor jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 27. mars 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 27. mars 2003 Takk for svar! Tatt kontakt med barnevernet i kommunen og de skulle sende noen skjemaer... Klems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå