Chil Skrevet 25. mars 2003 #1 Skrevet 25. mars 2003 Hei! Noen som har noen gode ideer om hvordan man kan lure folk trill rundt? Eller er det noen av dere som har blitt lurt en gang?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2003 #2 Skrevet 25. mars 2003 Onkelen min ble lurt av et oppslag om gratis vin på Polet - sikkert som mange andre. Men i stedet for å "deppe" freste han hjem og fylte en 5 liters bøtte med hjemmelaget vin, for deretter å dra tilbake på jobb og gledesstrålende vifte med bøtta og rope "Det var faktisk SANT" Dermed var det mange som plutselig måtte ut et ærend...
Milo Minderbinder Skrevet 25. mars 2003 #3 Skrevet 25. mars 2003 Vel. Prinsippet i en slik spøk, er at man kan få folk til å tro hva det skal være, så lenge en bygger opp et lite univers med innfløkte detaljer. En metode å gjøre det på, er å alliere deg med en person som offeret ikke kjenner stemmen på....og så ta telefonen i bruk. Jeg fikk i sin tid noen til å tro at det stod en hel palle med ferdig fakturert, fortollet og betalt Nivea hudkrem og ventet på offeret nede på Stavanger Havnelager. Ved å skrangle med litt papirer i telefonen, referere til fakturanummer........i det hele tatt pøse på med detaljer, og virke litt travel og distrè, skylde på kontordamen osv. , fikk jeg offeret til å nesten leie en tilhenger for å hente pallen. Og da hadde vi gått igjennom de små svakhetene ved konseptet......("men........jeg har da aldri bestillt hudkrem fra Nivea.....jeg bruker ikke Nivea!"...."Hhmmm.merkelig! men vi har sjekket det, og dobbeltsjekket det.....personnummer, dato da varene ble bestillt, navnet på tollfunksjonæren som klarerte det, at de er betalt....at det er godt mulig at det foreligger en feil, men hudkremen er faktisk din i både navn og gavn, at slike ting av og til skjer.....her i forfjor var det en bestemor som fikk en offroad-sykkel.....mm......pøs på med detaljer) Folk tror på slikt som dette. Prinsippet er.......pakk det inn i masse ganske troverdige detaljer..... Selv ble jeg lurt en gang til å tro at jeg hadde vunnet flytur med hotelopphold i London over telefonen......rett og slett som straff for min Niveaspøk pluss en god del andre spøker......deriblant en ganske ondsinnet "hvor ble det av eksamenspapirene dine.....du leverte dem aldri inn"-spøk. Milo
Milo Minderbinder Skrevet 25. mars 2003 #4 Skrevet 25. mars 2003 Hmmmm........ Hadde det ikke vært for at en kollega av meg begynte å flire litt, ville jeg ved et tilfelle ha greid å få en helt oppegående dame til å forsøke å få fatt i "singalesiske bokfinktestikler, tørkede, på boks"....... jeg ble spurt om ingrediensene til en gryterett........ å, som jeg har forbannet min flirende kollega!!! :D Milo
Frk Doodad Skrevet 25. mars 2003 #5 Skrevet 25. mars 2003 Jeg har prøvd meg på en del telefonspøker, som faktisk har funket. Da sier jeg at jeg er fra et eller annet byrå som driver med spørreundersøkelser, også fyrer jeg løs med de merkeligste spørsmål.....og det er innmari gøy så lenge en klarer å holde seg alvorlig samt fordreie stemmen såpass at man ikke blir kjent igjen. men når jeg tenker meg om, er vel det blitt vanskeligere med slike spøker ettersom de fleste har mulighet til å se hvem som ringer.... Får prøve å pønske ut noe annet!
Sannasol Skrevet 25. mars 2003 #6 Skrevet 25. mars 2003 Ei venninne av meg hadde tilgang til foreldrene sine sitt hus med egen nøkkel. Når de var borte snek hun seg dit og skrudde litt på alle lyspærene i hele huset slik at de ikke lyste. Gjett om foreldrene spekulerte da de kom hjem til mørklagt hus, alle naboene hadde lys, og sikringene var ok???
Gjest Zalomine Skrevet 25. mars 2003 #7 Skrevet 25. mars 2003 Har fått varsel om at min samboers far (en fyr mer sin helt egne humor og fantasi) kommer til å være i Bergen 1. april, så vi skal spise middag sammen med ham.... Kan man stole på slikt?
jordbær Skrevet 25. mars 2003 #8 Skrevet 25. mars 2003 Vanligvis er det sånne simple teite spøker til dem som ikke husker at det er 1.april.. "Se elgen! som står ved vinduet"... venninna mi bet på den med en elefant hun da.. (blond ja)
Crazee Skrevet 26. mars 2003 #9 Skrevet 26. mars 2003 Hmmm - me har jo "practical jokes" varianten, som å trekka såpebitar med sjokolade og setja fram på bordet i ei skål... (Nei, eg har ikkje prøvd sjølv, og ikkje bete på det...)
Gjest Starya Skrevet 26. mars 2003 #10 Skrevet 26. mars 2003 Nja.. Et år skrev jeg brev til broren min der jeg i en krass tone sa at han hadde blitt observert da han rygga inn i bilen min, og snarest måtte ta kontakt på tlf XXXX.. Hadde seff på forhånd sjekka at nummeret ikke var i bruk. Han lurte litt da ja.. Også klarte jeg nesten å skremme eksen, jeg skrev et svært så offentlig formulert brev der jeg kalte ham inn til avhør hos lensmannen grunnet seksuelt samkvem med en mindreårig (tenkte liksom det var meg, selv om jeg vitterlig var 16..). Fikk en annen til å signere siden han kjente skrifta mi. Desverre fant han brevet før jeg fikk posta det, men han hadde fått en liten støkk likavæl...
Gjest Hulderjenta Skrevet 26. mars 2003 #11 Skrevet 26. mars 2003 Ikke akkurat en aprilspøk, men en gang tok jeg en liten practical joke på foreldrene mine.. Jeg og min kjære skulle til byn, og parkerte i et parkeringshus. Tilfeldigvis kjørte vi forbi pappa sin bil, og parkerte like ved den. Jeg har fra gammelt av egen nøkkel til bilen hans, og fant ut at jeg skulle flytte den!! Så jeg flyttet bilen til en plass på raden midt i mot, og satte bilen motsatt veg. Fikk det plutselig for meg at mamma ville frike helt ut, så jeg skrev en kjapp liten lapp og la godt synlig til dem. Skrev at "jeg kjedet meg sånn, så jeg byttet plass. Hilsen bilen" eller noe i den retningen og på en sånn måte at de skulle skjønne at det var meg.. Mamma ble faktisk litt paff hun, da hun så bilen stå et annet sted. men det hadde jeg også blitt.... Men det var en morsom ide, synes jeg!
Miss Fishy Skrevet 26. mars 2003 #12 Skrevet 26. mars 2003 "jeg kjedet meg sånn, så jeg byttet plass. Hilsen bilen" Fantastisk morsomt! Skulle filmet ansiktsuttrykkene dems!
waco Skrevet 26. mars 2003 #13 Skrevet 26. mars 2003 Hehe, en gang lovte jeg ei ungjente 500 spenn hvis hun kledde av seg foran cam. Tullejente, det vakke film på kameraet. W Og pengene så hun ikkeno til fordi hun gikk for langt.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2003 #14 Skrevet 26. mars 2003 "jeg kjedet meg sånn' date=' så jeg byttet plass. Hilsen bilen" [/quote'] Genialt!
Gjest Zalomine Skrevet 26. mars 2003 #15 Skrevet 26. mars 2003 Ja, og hva gjør jeg som har "svigerfar" ventet på besøk, og samboer som skal på styremøte? Aner at dette kan bli en skummel dag....
'Lilly' Skrevet 26. mars 2003 #16 Skrevet 26. mars 2003 Jeg tar gjerne i mot tips til hvordan jeg kan lure en hel 7. klasse... Er lærer og vil gjerne tulle litt med de. (Tenkte å gi en uventet og ekstremt vanskelig matteprøve, for så å skrive "aprils-narr" på 2. side......)
Gjest Zalomine Skrevet 26. mars 2003 #17 Skrevet 26. mars 2003 Hehe, husker en gang vi på skolen lurte alle guttene, hele åparalellklassen, ja til og med min bror i et par klasser lengre nede... Det begynte med at et par av jentene sa til alle jentene som kom at "vi skal få ei ny jente i klassen", men vi avslørte det jo. Vel, guttene hørte ikke på dette, og etterhvert gikk det over til at jentene lurte guttene. Vel, guttene stolte ikke helt på oss, men ei av jentene løp inn og fikk lærerinna med på laget... Hun ble oppdiktet til å være svært pen, langt lyst hår, og visstnok flink på skolen. Vår lærerinne beklagde at hun hadde glemt bildet.... Dermed så gikk jo guttene på dette, og vi hadde mye morro med det hele dagen. De fortalte det til guttene i paralellklassen, og min bror overhørte dette. Det spredde seg over skolen.... I siste timen krevde vår lærerinne at vi avslørte det, for en aprilspøk skal bare være 1. april. Guttene ble passe flau da... men hva trur du min bror ble når jeg kom hjem, og han måtte innrømme at han hadde gått på også?
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2003 #18 Skrevet 27. mars 2003 En gang lurt jeg kjæresten min med at jeg ringte fra statistisk sentralbyrå. Jeg ringte fra hemmerlig nr på mobilen min, og la om til stavangerdialekt (er egentlig fra Nord- Norge) Begynte med å spørre ham hvilke pizzamerker han brukte å kjøpe og hvilken deodorant han brukte og slike ting. Etter hvert begynte jeg å spørre om han hadde kjærest, om han kunne tenke seg å gå ut på date med meg, om han var pen osv. Jeg holdt på å le meg i hjel da han høflig og stammende begynte å forklare at DET ville nok ikke kjæresten hans like noe særlig, og på soørsmålet om han var pen... HOHO! Han prøvde å forklare samtidig som han faktisk skulle være høflig. Forstå det den som kan! Til slutt avslørte jeg spøken med å spørre om kjæresten hans hadde mørkt hår? Og blå øyne? Og deretter slo over til min egen dialekt og så: Og heter Berit? Han ble bra paff!!
Gjest Starya Skrevet 27. mars 2003 #19 Skrevet 27. mars 2003 Jeg tar gjerne i mot tips til hvordan jeg kan lure en hel 7. klasse... Er lærer og vil gjerne tulle litt med de. (Tenkte å gi en uventet og ekstremt vanskelig matteprøve' date=' for så å skrive "aprils-narr" på 2. side......)[/quote'] Jeg vet en lærer som ga ungene en geografiprøve med håpløse spørsmål, av typen: Hvor mange kvm asfaltert vei finnes det i Colombia... Forresten, så vil det kanskje være litt dumt å skrive aprilsnarr på side to av prøven, noen vil vel alltids se over hele prøven før de starter? Alternativt kan du skrive det på tavla, og dra et kart ned så det skjules, til spøken skal avsløres...
Tilde Skrevet 27. mars 2003 #20 Skrevet 27. mars 2003 Jeg ringte en gang til mannen min på jobb og påstod at noen hadde kastet en stein og knust stuevinduet vårt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå