Gå til innhold

Effekten av spinning

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg med dette, har kommet opp i en liten diskusjon når det gjelder spinning og hvor effektivt det er.

Er spinning som treningsform egentlig "sunt" for kroppen? Vi diskuterer hvorvidt man skal trene på så høy intensitet (som man gjør på spinning)hver gang man trener? Eller egner spinning seg best som et tillegg til lav- intensitets trening (feks body pump).

Jeg trener spinning ca tre ganger i uka, men begynner altså å tvile litt..

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Scampi
Skrevet

En ting som er sikkert er at spinning ikke er en aktivitet som trener hele kroppen. Du trener kondisjon og legger, lår og rompa. For å trene hele kroppen bør man trene litt styrke i tillegg og det skader ikke å gå eller ta seg en time med aerobic - sånn for avvekslingen sin del :)

Så nå etterpå at jeg ikke svarte på det du spurte om i hele tatt :lol: Beklager... En ting som er helt klart at det er ikke mange aktiviteter her i verden som man blir så drivende svett av som spinning..pju :D

Stiller meg i kø og venter på svar :)

Skrevet

Henger meg på det scampi sier om at styrketrening i tillegg til spinning, som er mest kondisjonstrening, gir en god og helhetlig trening.

Variasjon i treningen er viktig. Men hvis du trener både styrke og kondisjon på samme dag, husk å trene styrke først- så kondisjon. Det gir best resultat.

SÅ skal jeg svare på spørsmålet ditt: Du bør nok ikke trene BARE spinning om du ønsker å holde hele kroppen i form og bygge muskler, men spinning er en fin form for trening dersom du ønsker å bli allment sprekere og få mer overskudd.

Heia spinning!

Skrevet

Man trener styrke og veldig mye anaerob utholdenhet fordi man har så høy puls... Det sliter på kroppen, og en har liten nytte av det i dagliglivet. Er man flinkere til å ikke sykle med så mye belastinng, og ikke ha 160-180 i puls hele tiden, så vil det være bedre....

Til og med syklister synes det går for heftif unna på spinning.... Men de vil trene mer enn en time, og de vil unngå for mye svie i lårene (melkseyre).

Men spinning er jo ikke bortkastet, man får mye styrke der, og trener man andre ting, så er allsidighet veldig bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...