Gjest C21879 Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Hvordan er det med blomster, gaver, overraskelser osv hjemme hos dere jenter? Jeg har fått blomster av samboeren min to ganger i de tre årene vi har vært sammen, og har ikke savnet sånt før nå. Min samboer har over en periode vært mye fraværende, og har nedprioritert meg i forhold til mye annet. Blant annet jobbet masse, og avlyst ting med meg vi hadde planlagt lenge til fordel for ting m gutta. . Jeg savner litt kvalitetstid sammen. Han har nå vært bortreist med jobben to uker. Like før han dro fortalte han meg at en etterlengtet tur vi skulle ha sammen ble nedprioritert for guttetur. Nå er jeg ikke i mot det at han drar på gutteturer generelt. Skjønner at han trenger tid med kompisene,Vi er begge sosiale, og har minst etpar gutteturer/ jenteturer i året. Men jeg synes det er kjipt når han avlyser flere avtaler i siste liten. Dessuten har de frihelgene han har hatt den siste tiden vært m dem. Jeg ble ganske lei meg, og sa jeg syns han brydde seg lite. De gangene vi har funnet på noe ekstra siste tiden har det vært mitt initiativ, og jeg sa at nå fikk det være opp til ham å prøve å finne på noe hyggelig for oss Derfor var jeg sikker på at han ville finne på noe hyggelig siste dagen før reisen, men da prioriterte han sykkeltur med kompis. Lurer liksom på om han bryr seg... Sa fra på kvelden at jeg var skuffet og ramset opp i fleng aktiviteter som kunne vært hyggelig å gjøre sammen... En god middag m levende lys hjemme, pic-nic, sykkeltur til et vann m medbragt vin... eller rett og slett blomster eller et kort. Liksom for å rette på ting.. Da han kom hjem igår var jeg også sikker på at han kanskje hadde tatt m et-eller-annet til meg for å lette stemningen. Men han hadde shoppet en hel del til seg selv, og ikke kjøpt med et postkort engang til meg. I morgen drar han på guttetur. Jeg er ikke den som er overromantisk eller har lyst til å bli overøst med gaver. Men nå blir det til at jeg går og venter og venter på at han skal finne på noe........ Og så blir jeg skuffa og litt mer lei og sur for hver dag. Typen min sier han forstår at han har tabbet seg ut. Burde han ikke ha lyst til å gjøre NOE for å rette på det da?
Gjest =tentacle= Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Tror ikke jeg ville likt gaver for å lette på stemningen. Når ting er bra og han finner på noe fordi han er glad, er det stas.
Gjest beekeeper Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 dette handler jo ikke om gaver, det handler jo om at du ikke får nok oppmerksomhet fra han.. Prat med han og si at han prioriterer feil.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Trådstarter her: Jo, vi er begge selvstendige og aktive. Tidligere både sammen og hver for oss. Det har igrunn ikke vært noe problem før nå siste tiden. Han har sagt han er lei seg for at ting har blitt slik, og ja jeg snakker masse med ham. Så det er derfor jeg ikke forstår. Nå gidder jeg rett og slett ta mer initiativ jeg. Så da blir det kun i sofan på kvelden vi ser hverandre. Føles som om han ikke bryr seg. Og jeg er helt enig at sånne koselige overraskelser bør komme fordi ting er bra, ikke dårlig. Men jeg har gitt så klart uttrykk for at jeg virkelig trenger noe sånt nå...
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 dette handler jo ikke om gaver, det handler jo om at du ikke får nok oppmerksomhet fra han.. Prat med han og si at han prioriterer feil. Enig! Egentlig tror jeg du skal være glad til for at han ikke plastrer såret med (tross alt) lettvinte gaver. Derimot bør han kunne sette av tid til å gjøre ting sammen med deg. Kanskje dere bør prøve å lage klare avtaler - min erfaring er at om jeg bare sier at vi "kanskje kan gjøre ditt eller datt en eller annen dag", har det veldig lett for å koke bort i kålen, for det første er det lett å si ja til andre, konkrete forslag fra andre, for det andre hender det man er lat og "glemmer" at man kunne funnet på noe. Avtal at i helgen ( f eks) gjør dere noe sammen. Du kan godt foreslå HVA også, i hvert fall for denne gangen, så får du heller se om initiativet blir litt likere fordelt over tid.
Gjest Gjest_Tussi_* Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Enig! Egentlig tror jeg du skal være glad til for at han ikke plastrer såret med (tross alt) lettvinte gaver. Derimot bør han kunne sette av tid til å gjøre ting sammen med deg. Kanskje dere bør prøve å lage klare avtaler - min erfaring er at om jeg bare sier at vi "kanskje kan gjøre ditt eller datt en eller annen dag", har det veldig lett for å koke bort i kålen, for det første er det lett å si ja til andre, konkrete forslag fra andre, for det andre hender det man er lat og "glemmer" at man kunne funnet på noe. Avtal at i helgen ( f eks) gjør dere noe sammen. Du kan godt foreslå HVA også, i hvert fall for denne gangen, så får du heller se om initiativet blir litt likere fordelt over tid. TS her: Det er akkurat dette jeg prøvd over lang tid nå! Jeg har tatt initiativ. Påpekt at nå er det hans tur. Likevel tatt initiativ neste gang.... Siste dagen før han dro på jobbturen ba jeg ham med på lunsj i park like ved jobben min. Sånn for å få sett ham en gang utenfor sofaen ila noen uker. Jeg hadde tatt initiativ til at vi denne helgen skulle vært på tur, men han har avlyst. Jeg har sagt fra og vet ikke hva mer jeg kan gjøre... Blir mer lei og frustrert for hver dag som går uten at han finner på noe for oss to..
Gjest Gjest_lissi32_* Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Jeg har også skrevet en tråd angående det samme. Det virker som likegyldighet. Jeg er heller ikke bortskjemt med blomster og gaver, greit nok, men det hadde vært hyggelig noen ganger. Vi går aldri på kino eller ut å spiser, men vi har vært i syden 3 ganger siste halvåret, så jeg skal kanskje ikke klage? Vi har også kjøpt leilighet der for at vi skal kunne ha et sted å reise på sommeren. Men jeg savner å bli overrasket. Det er jeg som gjør det meste hjemme. Jeg som tar initiativ til alt som skjer. Samt at han bruker mesteparten av tiden på pcen. Vi er begge hjemme hver dag, så kanskje det sliter litt, vi er jo her begge to uansett, hvorfor gjøre noe hyggelig? Det er vanskelig, å bruke tiden slik at begge blir fornøyd. Jeg skulle ønske vi gjorde mer utenfor huset. Vel, jeg tror ikke man skal bli likegyldig begge to, da går det vel i dass?
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Jeg har aldri fått noen gaver fra min mann, bortsett fra i begynnelsen av forholdet. Han dro til og med på tur til utlandet med guttaboys og kom hjem med mange ting som han hadde kjøpt til seg selv , men INGENTING til meg! Da ble jeg skuffet ja
Ce'Nedra Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 Får han gaver av deg da? Var i alle fall sånn samboeren min begynte å gi meg overraskelser, etter at jeg troppet opp med roser til ham. Det største problemet her er vel avtalebruddene.. Det burde du absolutt ta opp med ham, jeg hadde ikke giddet å være 2. pri. Det har jeg vært før, og det vil jeg ikke igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå