Gå til innhold

Eterisk olje til oljebrenner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med en bestilling på Ahimsa, og jeg lurer på om det er noen her som har noen tips til hvilke oljer jeg bør velge meg ut til oljebrenneren? Er det egentlig det samme hvilke jeg kjøper, eller er det enkelte oljer som egner seg bedre til slik bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter seg vel det at hver lukt har en betydning, og du bør velge oljer/røkelse alt ettersom hva du vil oppnå. For å rense hus, kropp og sjel, velg for eksempel salvie. For romantisk stemning velger du rose. Hvis du ønsker å friske opp atmosfæren, ta sitron eller noe syrlig noe... I bunn og grunn bunner det ut på hva du vil oppnå med å brenne eteriske oljer eller røkelse. Det fins også astrologisk røkelsespinner som de sier passer godt til de ulike stjernetegnene for eksemepel...

Listen er uendelig. la meg se om jeg kan grave fram en link til deg.

Skrevet

Er mest for god lukt, har ikke noe religiøst formål med oljene. Men det høres interessant ut hva de kan brukes til i den sammenheng også.

Det jeg lurte mest på var om det er enkelte oljer som blir “brent” i oljebrenner, og dermed kan få en merkelig lukt? Eller kan jeg bare gå ut fra at de luktene jeg liker til vanlig går like godt i oljebrenner som til andre formål? :klø:

Takker gjerne ja til en link. Til nå har jeg kun bestemt meg for lavendelolje pga at den er jeg nesten tom for, og bruker som hårkur, og muligens sitron. :)

Skrevet (endret)

For å være helt ærlig har jeg ikke brukt så mye oljer. Men jeg visste om denne linken: Aromatiske oljers formål som er en liste over oljenes betydning. HER er en artikkel om hva oljer kan brukes til! :-)

Lavendel er bra for blant annet helsa, glede og lykke. :-D Jeg ville ha brukt de duftene du liker jeg.

Endret av Vraket
Skrevet

Tusen takk :)

Den var interessant å se på hva de kan påvirke. Handlelisten til nå er iverfall lavendel, sitron og peppermynte. Har en ylang ylang såpe jeg liker såpass godt at jeg tror jeg slenger en slik oppi også, og bruker med varsomhet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...