wok Skrevet 25. mars 2003 #1 Skrevet 25. mars 2003 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en koffert med kniver, sakser, bestikk og annet kjøkkenutstyr. Tror merket er Solingen. Kofferten har tre "etasjer", og ser veldig fint ut. Selgeren ville selge det for 1600. Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan er kvaliteten? Lurer på om jeg skal ambefale min mor å slå til på dette, for hennes kniver er et sorgens kapittel.
*nora* Skrevet 25. mars 2003 #2 Skrevet 25. mars 2003 Er det en dørselger? Her i området rundt meg har det vært mange rundt på dørene for å selge "solingen-bestikk" Solingen er et kjent og bra merke, og mange blir lurt til å kjøpe. Det som har vist seg er at disse selgerne ikke har godkjennelse til å drive med dørsalg, og merket er heller ikke av Solingen. Det er et billigmerke som blir solgt for halv pris av det selgerne tilbyr i diverse postordre firmaer. Jeg vet ikke om det er den samme gjengen som er der du bor. men du kan jo sjekke litt mer rundt, feks skal han ha et bevis på at han har lov å drive med dørsalg. Eventuellt kan du jo ringe firmaet han sier han selger for. Lykke til :D
wok Skrevet 25. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2003 Ja, det kan være noe sånt. Dette er fra en person som kjøpte opp et restlager fra en selger som ikke "gadd å ta med seg" resten tilbake... høres jo litt suspekt ut, tror kanskje det ikke blir noe kjøp... har jo ikke mulighet for noe garantier når det er slik.
Leo Skrevet 25. mars 2003 #4 Skrevet 25. mars 2003 Alt som er for godt til å være sant er som regel det. Det gjelder i dette tilfellet også. Historien er over hodet ikke sann og denne gjengen har holdt på en stund her i Oslo-området. Solingen bestikk er det heller ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2003 #5 Skrevet 31. mars 2003 Se etter merket på bestikket. Det skal være merket. Solingen er en plass i Tyskland. Det betyr at stålet er fra Solingen. Ekte Solingen bestikk er skikkelig bra saker. Min mor har hatt sitt i 30 år. Det er like pent og knivene like skarpe. Jeg har et selv også. Meget pent. Skarpe kniver. Det er preget inn på bestikket,Solingen. Ps. Det er veldig mye kopier. Det ser en i kupongblad/blader.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2003 #6 Skrevet 31. mars 2003 1600 nkr for en koffert med solingen bestikk og kniver. Her tror jeg det gamle trikset om at hvis prisen høres ut til å være for god til å være sann, så er den mest sannsynlig det.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en koffert med kniver, sakser, bestikk og annet kjøkkenutstyr. Tror merket er Solingen. Kofferten har tre "etasjer", og ser veldig fint ut. Selgeren ville selge det for 1600. Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan er kvaliteten? Lurer på om jeg skal ambefale min mor å slå til på dette, for hennes kniver er et sorgens kapittel. Solingen er en plass i Tyskland. stålet der er veldig bra. eks bestikk har en god kvalitet ekte solingen er dyrt,men du har det helelivet. Skjekk bestikket om det har solingenmerke på hver del. jeg tar ikke sjangsen på å kjøpe solingen på døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå