Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at millitærstøvler er livsfarlig glatte på snø og is? Og holder de en varm på beina når det er vinter?

(Ja, jeg vet de ser for jævlige ut, men jeg må ha noe varmt og vannavvisende, så her går funksjonalitet foran utseende)

Gjest Deception
Skrevet

De er rimelig glatte, og ikke spesielt varme. Dessuten fikk jeg vondt i beina av dem. Men positivt: hvis du behandler dem riktig, er de ganske vannavstøtende.

Skrevet (endret)

Nei, de er ikke livsfarlig glatte på snø og is.

Alene holder de deg heller ikke varm om vinteren, men kjøper du dem store nok til å ha et par ekstra ullsokker i, så er de helt OK. Behagelige er de også, men de holder ikke lenge til ekstrembruk.

Militærstøvler er laget for helårsbruk, og er derfor ikke foret.

Endret av Reven
Skrevet

Ullsåle for vinterbruk samt skikkelige ullsokker holder deg varme i dem. I tillegg er de vannavstøtende om de smøres og pusses som de skal. Ikke særlig glatte.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis du mener de militærstøvlene som brukes i det norske militæret, finnes de ikke glatte, og de er varme og behagelige å ha på seg.

Hvis du derimot mener Dr. Martens eller tilsvarende, er de superglatte og ingenting for norsk vinterføre.

Skrevet

Det er den norske uniformsstøvelen ja, som jeg snakker om i hvertfall.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Hvis du mener de militærstøvlene som brukes i det norske militæret,

Det er de jeg mener ja.

Gjest jentetversigjennom
Skrevet

Æææsj. Millitærstøvler er så utrolig lite feminint! Kjøp deg noen lekre støvletter i stedet.

Skrevet

Jeg synes de er temmelig glatte, og heller ikke så altfor varme. Har stått på vakt i noenogtredve minus med dem, og det var ikke digg for å si det sånn..

Ved å pusse dem på riktig måte, vil de være temmelig vannavstøtende, men gode ullsokker er et must uansett. Dessuten finnes det ikke bedre skotøy når du får gått dem inn, har gått mange mil i disse.. Hehe.. Ble litt nostalgisk nå.. :)

Skrevet
Dessuten finnes det ikke bedre skotøy når du får gått dem inn, har gått mange mil i disse.. Hehe.. Ble litt nostalgisk nå.. :)

Jo, det finnes!

Jeg har brukt M77 i maaange år, men etter at jeg bytta dem ut med et par Varg-støvler skjønner jeg hvorfor de kalles felt-tøfler. :jepp:

Skrevet
Jo, det finnes!

Jeg har brukt M77 i maaange år, men etter at jeg bytta dem ut med et par Varg-støvler skjønner jeg hvorfor de kalles felt-tøfler. :jepp:

Hmm.. Er det de som alle offiserene bruker? Har ikke prøvd dem jeg, så skal ikke uttale meg om dem.

Skrevet

Forsvaret bruker ikke Varg så vidt jeg vet.

Jeg kjøpte meg et par Varg Isogaisa i vår, og det var en helt ny verden.

Vargen er atskillig stivere, men likevel myk der det lettest gnager. Den støtter altså bedre, og sålen har også bedre grep. Den blir ikke så fort våt, og den er varm.

Men så var det prisen da. Bortimot det doble av det et par M77 koster i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...