Gjest Purple Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg meldte meg inn på et treningssenter i februar og opprettet AvtaleGiro. På merkelig vis har de ikke trukket noe fra min konto hele denne tiden. De har nå funnet feilen, så det skal rettes opp. Men nå lurer jeg på, kan de kreve at jeg skal betale for hele denne perioden nå i ettertid? Det er deres feil at det ikke er trukket noe før, og det er jeg som har oppdaget det og mast på dem om å fikse det. En jeg snakket med mente at de bare kan kreve at jeg betaler for 3 måneder. Er det noen her som har peiling? Prøvde å søke på nettet, men aner ikke hva jeg skal søke på...
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Nå blir dette veldig sånn som jeg mener å huske det er, og dermed noe usikkert, men tror nok du må betale. Den alminnelige foreldelsesfristen er på tre år om jeg husker riktig, og denne begynner å løpe fra den dagen kreditor tidligst har rett til å kreve oppfyllelse. Altså fra den dagen regningen din forfalt. Så treningssenteret kan nok kreve deg for hele beløpet.
Pauline Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Opplevde akkurat det samme. Det var meg som maste om at de måtte trekke, og spurte til og med om jeg kunne få kontonummeret og ordne det. Jeg måtte betale for alle 7 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Nå blir dette veldig sånn som jeg mener å huske det er, og dermed noe usikkert, men tror nok du må betale. Den alminnelige foreldelsesfristen er på tre år om jeg husker riktig, og denne begynner å løpe fra den dagen kreditor tidligst har rett til å kreve oppfyllelse. Altså fra den dagen regningen din forfalt. Så treningssenteret kan nok kreve deg for hele beløpet. Stemmer det her. Kravet forfaller ikke før etter 3 år. Og kravet er ikke gjort opp før betaling er foretatt, det blir ikke gjort opp i formav inngåelse av en avtalegiro. Treningssenteret har altså krav på betaltfra TS!
Gjest Purple Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 (endret) Kjipt da... Skulle ikke sagt i fra i det hele tatt, og bare fortsatt å trene gratis Men så har man jo samvittighet... Endret 2. september 2007 av Purple
Gjest ice Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Tror nok også at du må betale. Når du oppretter avtalegiro tar det som regel alltid 1-2 måneder før dette går i orden, og det er BANKEN som oppretter din avtalegiro. Regner med du har skrevet under på en blankett, og denne sendes så til banken, så er det de som må opprette..... Men før dette er i orden bør jo da treningssentret ditt ha et system som sender deg faktura imens..... kan du ikke betale det i kassa kontant kanskje? Så du får det ut av verden...? De kan sikkert registrere betalingen din manuelt i systemet!
Gjest Purple Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Jeg betalte for de to første månedene i kassa på senteret, sikkert pga at AvtaleGiro tar litt tid å opprette. Vet ikke helt hva de har surret med i systemet sitt, men de har klart å få det til slik at en annens betalinger er blitt registrert på mitt navn. Treningssenteret har dermed trodd at jeg har betalt, mens det er ei annen som har betalt isteden. Hvorfor de da ikke har oppdaget at det er ikke blitt registrert noe på henne, aner jeg ikke... Men jeg skal innom der og ordne det denne uka. Bare litt kjipt med en så stor utgift nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå