Eowyn Skrevet 25. mars 2003 #1 Skrevet 25. mars 2003 Er det noen som sitter på en knallgod vegetarpizza-oppskrift? Er vele egentlig ikke så vanskelig å lage, men hvilke grønnsaker egner seg best til slikt?? Tenkte å prøve en sunn versjon av pizza....Så da bør jeg vel bruke minimalt med ost Takknemlig for alle svar! :blunke:
Frk Doodad Skrevet 25. mars 2003 #2 Skrevet 25. mars 2003 Når jeg skal lage vegitarpizza pleier jeg å bruke: - skivede poteter - fersk sopp - løk (gjerne purreløk og rødløk) - litt paprika Dette freser jeg litt i olivenolje - hvitløk - hermetiske grovhakkede tomater (gjerne m/ basilikum og oregano) - litt tomatpurre - krydder etter smak (må ofte krydre litt ekstra i forhold til kjøtt/skinke pizza) Koker alt sammen= p p p pizzafyll! Også prøver jeg å ikke bruke så mye ost Innmari godt med litt krydder (basillikum + hvitløkssalt) i deigen :blunke:
Sandra Skrevet 25. mars 2003 #3 Skrevet 25. mars 2003 aubergine(i terninger) løk(hakket) hvitløk(masse) champignoner(jeg tar de skivet i hermetikk) ost(jeg bruker masse) tomatboks(grovhakkede i hermetikk) tomatpuré (tomater i skiver) Stek løk og aubergine og champ. på svak varme. Ha finhakket hvitløk i helt på slutten i ca. 1 minutt. Ha resten av den tomatpuréen du ikke bruker på bunnen av pizzadeigen oppi panna med grønnsakene, og ha også oppi tomatboksen. La dette putre litt. mmmmm
Sandra Skrevet 25. mars 2003 #4 Skrevet 25. mars 2003 + krydder da... basilikum, oregano, chilipulver
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2003 #5 Skrevet 25. mars 2003 Jeg lager tomatsaus med å koke inn hakkede tomater med hvitløk og hakket chili. Smaker til med litt soya eller østerssaus litt sukker og salt. Har også i litt hakkede urter(timian, basilikum, oregano) rett før jeg smører den på pizzaen. Har noen ganger og en rødvinskvett i sausen. Den tar ca en halv time å koke inn. Oppå tomatsausen har jeg: Sqash Sjampinjong(ferske) løk (gul, rød, sjalott) Paprika parmesan og vanlig gulost, ridder eller port salut. Blåmuggost er også godt oppå. Varierer med litt andre grønnsaker også, som aubergine, gresskar, mais og ananas.
wondergirl Skrevet 26. mars 2003 #6 Skrevet 26. mars 2003 Her er enda et par tips: Grønn paprika er ikke så søt som de andre, og lager derfor litt mer "smell" i smaken (synes jeg, da!). Og så er det godt med marinerte hvitløksbåter (fås kjøpt på glass). Jeg pleier å bruke boksetomater med chili (sånne fra eldorado), de smaker litt mer.
CeNedra Skrevet 26. mars 2003 #7 Skrevet 26. mars 2003 Vet du hva jeg smakte en gang. vegetarpizza med masse spinat og sånne tomater. Mmmmmm kjempedeilig. Før jeg smakte dette har jeg alltid innbilt med at spinat smaker sjit... Men Mmmm
Eowyn Skrevet 26. mars 2003 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2003 Lagde pizza'n igår, den ble kjempegod!! Dette brukte jeg: 1 boks mais fersk champignon reddik paprika løk hakkede tomater med hvitløk (eldorado] tacosaus (i fyllet) tomater Litt ost på toppen. Serverte det med isbergsalat for å ha ved siden. MMMmmmmmgodt! +div. krydder,bl.a.pizzakrydder kjøpt på apoteket!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Deilig vegetarpizza funnet på Vegetarmat.org Anonym poster: 860c981022f2b47a9d50e5d14d4e83a8
Gjest Wanderlust Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Lagde pizza'n igår, den ble kjempegod!! Dette brukte jeg: 1 boks mais fersk champignon reddik paprika løk hakkede tomater med hvitløk (eldorado] tacosaus (i fyllet) tomater Litt ost på toppen. Serverte det med isbergsalat for å ha ved siden. MMMmmmmmgodt! +div. krydder,bl.a.pizzakrydder kjøpt på apoteket! Denne har jeg også laget og skulle til å anbefale den til deg! Morsomt at du gikk for den. Utrolig god pizza :D
Alvina Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Er det noen som sitter på en knallgod vegetarpizza-oppskrift? Er vele egentlig ikke så vanskelig å lage, men hvilke grønnsaker egner seg best til slikt?? Tenkte å prøve en sunn versjon av pizza....Så da bør jeg vel bruke minimalt med ost Takknemlig for alle svar! :blunke: Det er lenge siden jeg har laget veg.pizza og har ingen oppskrift, men bruker å la tomatsausen koke seg lenge og har kun i løk, halv hakket rød paprika (evt liten gulrot finhakket) hvitløk pepper og tomatpure. Litt salt smakes til. På toppen siden man ikke har på kjøtt - tomat, masse sopp (øverst, helst skogsopp, men rå sopp som ikke er surret), oliven, løk i fine strimler, hvitløk i små små biter, ost nederst og litt ost øverst. (etter smak og behag) Og olivenolje på toppen. Krydre med basilikum og oreogano i lag på lag. Liker pizza best med tynn bunn, men bunnen kan bli bedre hvis man har litt urter (som nevnt over) og hvitløk i deigen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå