Gå til innhold

Bestemor har hatt hjerteinfarkt!

Fremhevede innlegg

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Besteforeldre regnes ikke som nær familie der hvor jeg jobber. Det er kun foreldre og barn .. da bestemoren min døde nylig så avspasserte jeg på begravelsesdagen - jeg hadde ikke hatt rett til fri en hel dag - kun for selve begravelsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I lovverket står det kan får velferdslønn i opptil 3 dager. Altså man har ikke krav på det. Jeg vet at mange arbeidsgivere kun gir velferdspermisjon med lønn begravelsesdagen, også når foreldre eller barn dør.

For øvrig er ikke TS' bestemor død, kun syk, og velferdspermisjon ved dødsfall vil vel ikke gjelde. Har hun en snill arbeidsgiver får hun fri til å dra på sykehuset, ihvertfall en halv dag. Man trenger ikke å være der 24 timer i døgnet, heller, da. Men man bør få stukket innom og sagt farvel.

Skrevet
For øvrig er ikke TS' bestemor død, kun syk, og velferdspermisjon ved dødsfall vil vel ikke gjelde. Har hun en snill arbeidsgiver får hun fri til å dra på sykehuset, ihvertfall en halv dag. Man trenger ikke å være der 24 timer i døgnet, heller, da. Men man bør få stukket innom og sagt farvel.

Vi snakker egentlig om 2 saker her. Først ble hun syk, så døde hun. Velferdspermisjonen ble nevnt i forbindelse med dødsfallet.

På en annen side så synes jeg faktisk at om det ikke er andre der, til å være sammen med en døende, så burde man få fri til det. Noe annet virker umenneskelig. Da tenker jeg på at de ikke skal dø med fremmede rundt seg.

Skrevet
Vi snakker egentlig om 2 saker her. Først ble hun syk, så døde hun. Velferdspermisjonen ble nevnt i forbindelse med dødsfallet.

På en annen side så synes jeg faktisk at om det ikke er andre der, til å være sammen med en døende, så burde man få fri til det. Noe annet virker umenneskelig. Da tenker jeg på at de ikke skal dø med fremmede rundt seg.

Med mindre jeg har gått glipp av noen innlegg, så står det kun at bestemor er syk og at resten av familien skulle dra på sykehuset til henne. Ergo lever hun og har mye annen familie rundt seg:

Familien skal dra til henne nå på sykhuset, vi er redd for at hun ikke overlever. Hun er 82 år og har vært endel syk i det siste. Infarktet kom i natt. Er dette god nok grunn til å dra fra jobben. Jeg vil være der.

Jeg har vært i lignende situasjon, hvor jeg ikke kunne ta meg fri fra allerede påbegynt vakt uten at medarbeiderne mine hadde måttet løpe bena av seg. Jeg holdt kontinuerlig kontakt med familien for statusoppdatering, og hadde dratt umiddelbart dersom det hadde blitt forverring i tilstanden i løpet av vakta mi. Men det ble det ikke, så jeg dro på sykehuset rett fra vakta.

Skrevet
Med mindre jeg har gått glipp av noen innlegg, så står det kun at bestemor er syk og at resten av familien skulle dra på sykehuset til henne. Ergo lever hun og har mye annen familie rundt seg:

Det er jeg som er TS. Det gikk ikke bra med henne og hun døde en tid etterpå, det diskuteres utover i tråden, men ikke i de første innleggene.

Gjest Blondie65
Skrevet
Det er jeg som er TS. Det gikk ikke bra med henne og hun døde en tid etterpå, det diskuteres utover i tråden, men ikke i de første innleggene.

Da får jeg si kondolerer. Håper det går bra med deg.

Skrevet

Det var umulig å lese ut av tråden.

Kondolerer! :troest:

Skrevet (endret)
Det var umulig å lese ut av tråden.

??

Les innlegg 8 og 11.

Endret av emi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...