Gå til innhold

Beskjæring av epletrær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann beskjærte epletrærne i går, det skal vel helst gjøres på våren. Tror dere det blir store skader på trærne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epletrærne er nok mer hardføre enn vi tror. Det aller beste er jo å beskjære dem i februar, men vi kom i skade for å beskjære våre på høsten første året, men det gikk bra.

Så jeg tror du kan slå deg med ro om at det nok blir epler til neste år også.

Skrevet

Tusen takk for svar. Vet du når det passer best å beskjære kirsebær tre? Det ble nemlig også gjort her om dagen.

Hva med roser? Disse kuttet vi i juni og de har blitt store med mange flotte blomster gjennom sommeren. Når de er avblomstret helt, kan vi da kutte de noe ned igjen (noen grener er veldig lange) eller bør vi vente til neste sommer?

Kan vi kutte kraftig ned på syrinhekken vår nå? De har blitt ganske høye og vi ønsker de lavere og tettere.

Skrevet

Aner ikke med kirsebærtre ( har aldri beskjært mine jeg :sjenert: )

Rosebuskene pleier jeg før frosten å plukke av alle bladene og skjære av de brune grenene. Deretter pakker jeg dem inn i lerret eller striesekker. Når våren kommer beskjærer jeg igjen de grenene som er brune ca 1 cm inn på der de er grønne.

Syrinene mine har jeg heller ikke beskjært noe sånn veldig, pleier bare å skjære av de visne greinene på våren.

Men kanskje du får bedre svar her:http://www.hushjemhage.no/

jeg er bare en selvlært hobbygartner og har lært mye fra denne siden.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...