W. Wallace Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Har tenkt litt på dette i det siste, for jeg har fått noen tilbakemeldinger på det. Om dere var i et fysisk forhold med en mann, og det var helt klart at det ikke kom til å bli et kjæresteforhold, ville dere kysset han offentlig? Hvis/hvis ikke - hva er grunnen til dette? Har mine egne tanker om dette, men vil ikke legge ord i munnen på noen. No offence, men jeg vil gjerne at alle som tenker eller føler at de er nødt til å nevne hvor forkastelig utenomekteskapelig sex, knullevenner eller kortspill er, trykker Alt + F4 i dette øyeblikk.
Gjest Gjest_Smarties_* Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Så lenge han syntes det var greit, og det ikke var noe spes "hemmelig" (tenker på hvis den ene parten f. eks var utro); hvorfor ikke..? Folk som måtte se oss har jo ingenting med om vi er kjærester eller ikke.. Jeg kysser igrunnen hvem jeg vil, når jeg vil, og hvor jeg vil.. (Forutsatt at det er ok for den som mottar kysset, haha..)
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Neppe. For meg blir det å si eller antyde offentlig at vi er kjærester, og jeg hadde ikke giddet bruke tid på å forklare situasjonen for eventuelle venner/bekjente som så oss.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Hvis jeg hadde lyst til det så hadde jeg gjort det, men hvis det ikke var noe kjærestefølelser der så hadde jeg nok ikke hatt lyst til å begynne med. Hvis jeg var forelsket mens han sa at han ikke var interessert i mer enn sex så hadde jeg nok heller ikke gjort det, men er ikke helt sikker.
Mann 42 Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 (endret) Det kommer vel an på hvor offentlig selve forholdet er. I utgangspunktet greit med et kyss, men var det noe som av en eller annen grunn skulle holdes hemmelig, så var det selvsagt utelukket. OG så kommer det selvsagt an på hvordan motparten forholder seg til å kysse offentlig, da. Endret 30. august 2007 av Mann 42
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Har tenkt litt på dette i det siste, for jeg har fått noen tilbakemeldinger på det. Om dere var i et fysisk forhold med en mann, og det var helt klart at det ikke kom til å bli et kjæresteforhold, ville dere kysset han offentlig? Hvis/hvis ikke - hva er grunnen til dette? Har mine egne tanker om dette, men vil ikke legge ord i munnen på noen. No offence, men jeg vil gjerne at alle som tenker eller føler at de er nødt til å nevne hvor forkastelig utenomekteskapelig sex, knullevenner eller kortspill er, trykker Alt + F4 i dette øyeblikk. Hadde vi begge vært single og ikke hatt noe å skjule så hadde jeg kysset han offentlig . Har jeg lyst, har jeg lov.
*Enigma* Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Har kysset den ene personen som jeg har hatt et praktisk forhold til offentlig, men da var jeg full. Han er litt sånn at han gjerne koser på meg, stryker på meg og holder rundt meg, men kysser meg ikke i edru tilstand offentlig.
W. Wallace Skrevet 1. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2007 Neppe. For meg blir det å si eller antyde offentlig at vi er kjærester, og jeg hadde ikke giddet bruke tid på å forklare situasjonen for eventuelle venner/bekjente som så oss. Mye forskjellige svar her selvsagt, men er overnevnte kommentar som går igjen. Jeg forstår egentlig tankegangen, spesielt i lys av at kvinner har denne overveldende trangen til å oppfattes som prektige i det offentlige. Offentlig kyssing ser alltid ut til å ende i en: "Hvor skal vi med dette?"-konversasjon, selv om det er eksplisitt klart på forhånd.
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Samme om vi var sammen eller ikke, så ville jeg ha valgt å ikke kysse/kline offentlig. Dette har noe med at jeg føler meg ukomfortabel med å gjøre "slikt" offentlig, det hadde altså ikke spilt noen rolle om vi var kjærester eller ikke.
Gjest Julie (Fanklubben til Wallace) Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Har tenkt litt på dette i det siste, for jeg har fått noen tilbakemeldinger på det. Om dere var i et fysisk forhold med en mann, og det var helt klart at det ikke kom til å bli et kjæresteforhold, ville dere kysset han offentlig? Hvis/hvis ikke - hva er grunnen til dette? Har mine egne tanker om dette, men vil ikke legge ord i munnen på noen. No offence, men jeg vil gjerne at alle som tenker eller føler at de er nødt til å nevne hvor forkastelig utenomekteskapelig sex, knullevenner eller kortspill er, trykker Alt + F4 i dette øyeblikk. Jeg tilhører din fanklubb, så jeg kan godt svare. Hvis det altså var helt klart - for begge parter - at det ikke kom til å bli et kjæresteforhold: Ja, jeg hadde ikek hatt noe i mot å kysse mannen offentlig forutsatt at det allerede ble kysset privat". Hvis man er på "kysser'n", ser jeg ingen grunn til å legge begrensninger på hvor det gjøres. Hvis det kun er klart for én av partene at det ikke blir noe mer, ser det styggere ut...da likner det litt på utnytting og forledelse av den andre som intetanende forelsker seg og tror det kan bli noe mer. På den annen side ville jeg personlig sett for egen del ikke ha giddet å bruke tiden min på menn som gjør det klart at det ikke kan bli noe mer. Gvorfor gidde å såre seg selv.
Gjest s0l Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 Jeg ville aldri kysse en knullekompis offentlig. Eller.. Muligens om jeg var full og han var full og alle var fulle, men aldri ellers.
W. Wallace Skrevet 1. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2007 Jeg tilhører din fanklubb, så jeg kan godt svare. Hvis det altså var helt klart - for begge parter - at det ikke kom til å bli et kjæresteforhold: Ja, jeg hadde ikek hatt noe i mot å kysse mannen offentlig forutsatt at det allerede ble kysset privat". Hvis man er på "kysser'n", ser jeg ingen grunn til å legge begrensninger på hvor det gjøres. Hvis det kun er klart for én av partene at det ikke blir noe mer, ser det styggere ut...da likner det litt på utnytting og forledelse av den andre som intetanende forelsker seg og tror det kan bli noe mer. På den annen side ville jeg personlig sett for egen del ikke ha giddet å bruke tiden min på menn som gjør det klart at det ikke kan bli noe mer. Gvorfor gidde å såre seg selv. Å forklare situasjonen før man påbegynner et seksuelt forhold er alltid en god idè. Å klargjøre forholdet på forhånd synes jeg er en grei regel, slik at, som du sier, ingen blir forledet eller utnyttet. Personlig har jeg ingen interesse av å late som om jeg er interessert i et kjæresteforhold når jeg ikke er det. Jeg foretrekker emosjonelt stabile kvinner som er inneforstått med den situasjonen. Alt annet betyr stort sett bråk. Det er selvsagt dermed ikke sagt at man ikke kan finne på ting ilag, på samme måte som kjærestepar. At du ikke vil bruke tiden din på menn som ikke er interessert i et kjæresteforhold er selvsagt din sak. Jeg er likevel litt overrasket over at du nesten sier: "Menn som ikke ser meg som kjæresteemne" = "Jeg blir dypt såret".
W. Wallace Skrevet 1. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. september 2007 Samme om vi var sammen eller ikke, så ville jeg ha valgt å ikke kysse/kline offentlig. Dette har noe med at jeg føler meg ukomfortabel med å gjøre "slikt" offentlig, det hadde altså ikke spilt noen rolle om vi var kjærester eller ikke. Det er ganske interessant, fordi det er så fjernt fra det jeg er vant med. Kyssing offentlig har nesten vært obligatorisk i alle mine kjæresteforhold. Jeg ville aldri kysse en knullekompis offentlig. Eller.. Muligens om jeg var full og han var full og alle var fulle, men aldri ellers. Tror nok dette er en veldig vanlig tankegang. "Muligens kanskje om verken jeg, han eller noen andre husket at vi kysset offentlig."
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Det er ganske interessant, fordi det er så fjernt fra det jeg er vant med. Kyssing offentlig har nesten vært obligatorisk i alle mine kjæresteforhold. Ja, men det du beskriver i hovedinnlegget handler jo ikke om et kjæresteforhold?
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 1. september 2007 #15 Skrevet 1. september 2007 Jeg er likevel litt overrasket over at du nesten sier: "Menn som ikke ser meg som kjæresteemne" = "Jeg blir dypt såret". Ja, jeg sier omtrent det (men mener det ikke 100 %). Det finnes unntak. Det har ikke så mye med mannen å gjøre men mer om en selv. For tenk om kvinnen vet at hun er typen som "alltid" blir forelsket og vil noe mer? I såfall er det nok lurt av henne å holde seg unna de overfladiske forholdene som kun handler om sex og "ikke noe mer". Uansett er vel aldri galt å kysse - heller ikke offentlig. Det synes hvertfall jeg.
W. Wallace Skrevet 1. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2007 (endret) Ja, men det du beskriver i hovedinnlegget handler jo ikke om et kjæresteforhold? Nei, men hun sa at selv om hun var i et kjæresteforhold eller ikke, så ville hun ikke kysset offentlig. Kun derfor jeg nevnte det. Ja, jeg sier omtrent det (men mener det ikke 100 %). Det finnes unntak. Det har ikke så mye med mannen å gjøre men mer om en selv. For tenk om kvinnen vet at hun er typen som "alltid" blir forelsket og vil noe mer? I såfall er det nok lurt av henne å holde seg unna de overfladiske forholdene som kun handler om sex og "ikke noe mer". Uansett er vel aldri galt å kysse - heller ikke offentlig. Det synes hvertfall jeg. Fair enough. Hvis man vet at man alltid vil ha lyst på mer burde man ikke utsette seg for det, selv om et forhold der man ikke har følelser og ikke nødvendigvis er eksklusive ikke betyr at man ikke er glad i hverandre eller har følelser for hverandre. Endret 1. september 2007 av W. Wallace
Kykkelikokos Skrevet 1. september 2007 #17 Skrevet 1. september 2007 For meg er kyssing veldig intimt. Det er noe jeg gjør som et kjærtegn, og er ikke seksuelt ladet. Klining er noe helt annet, og det gjør jeg ikke offentlig uansett. Synes det er greit å ikke "presse" seg for mye på andre fremmede. Derfor hadde jeg heller ikke kysset offentlig med en pulekompis, på samme måte som jeg ikke ville leid hender med en pulekompis. Hvis det var en pulekompis ville jeg vel heller ikke hatt så stort behov for å vise meg veldig mye offentlig med ham. Jeg hadde vel kun møtt han for å pule, og that's it. Og det gjør jeg ikke offentlig.
Gjest Peachbud Skrevet 1. september 2007 #18 Skrevet 1. september 2007 Jeg tror ikke jeg ville hatt et fysisk forhold til en mann det var grunner til at jeg ikke kunne bli sammen med. Men hvis jeg skal sette meg inn i scenarioet ditt - så ja, jeg ville kysset ham offentlig. Det hadde føltes naturlig om vi hadde hatt et fysisk forhold. Dessuten ville jeg vært åpen om forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #19 Skrevet 1. september 2007 For meg er offentlig kyssing en kjæreste ting, på samme måte som å holde hender offentlig og hadde derfor ikke gjort dette med mindre det var litt sånn klining i gangen på en fest/utested litt skjult. Kyssing og nussing er forresten noe helt annet enn klining, klining liker jeg ikke offentlig uansett, men det er ikke like mye en kjæresteting som bare litt kyssing. Kyssing er intimt klining er seksuellt, for meg. Det har ingenting med at jeg ikke vil at andre skal vite om oss, men siden mange forbinder dette med offentlig kyssing som en kjæresteting hadde jeg ikke villet ta spørsmålene som kunne følge fra en del. "ja er det mer seriøst eller" "Å så dere er kjærester likevel?" osv. praktisk enkelt og greit å la være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå