Gjest Gjest Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Min mann og jeg har et barn på 1,5 år. Barnet har nylig begynt i barnehage, og jeg har begynt i ny jobb. Vi ønsker oss flere barn ( to, kanskje tre), og nå lurer jeg på når vi bør starte prøvingen med nestemann. Gikk veldig lei det å være gravid på slutten. Helt til inntil ganske nylig har jeg synes det er veldig deilig å ha kroppen min for meg selv igjen. Men nå har jeg begynt å tenke på at det kanskje kunne vært fint å bli gravid igjen... Første barnet vårt er født på våren, og det synes jeg var helt ideelt. Men noe vårbarn i 2008 kan det nok ikke bli, ettersom jeg nettopp har begynt i ny jobb - en jobb jeg synes er både interessant og som jeg trives i. Har derfor ikke noe ønske om å gå fortest mulig ut i permisjon igjen... På en annen side; å vente helt til sommeren 2008 før vi starter prøvingen igjen, virker å være en evighet til... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette inlegget. Dersom noen vil dele tanker om hvordan de ser på søskenplanlegging med meg, så setter jeg pris på det. En liten ting til slutt: Ja, jeg VET at det ikke bare er å "produsere" et barn og bestille ankomstdato. Jeg er klar over at selv om vi var heldige og det klaffet etter noen måneder med nummer en så har vi ingen garanti for at det skal gå like greit med nummer to.
*Lene* Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Eneste jeg vet, er at det nesten aldri egentlig "passer"
Ishtar Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jeg har nok tenkt litt som deg - det er deilig å få jobbet seg inn litt før man skal gjennom et nytt svangerskap og en ny permisjon. Hvis dere bestemmer dere for å vente et års tid så vil det jo uansett ikke bli mer enn tre år mellom barna, (forutsatt at det klaffer ganske kjapt) og det er jo egentlig en fin aldersforskjell. Da rekker du å nyte det å bare ha ett barn en stund til og samtidig vil de forhåpentligvis få stor glede av hverandre etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå