Gå til innhold

Er puppekalender kvinnesdiskriminerende

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anders_*
Skrevet

Hadde en diskusjon om hvorvidt puppekalender var kvinnediskriminerende eller ikke. Jeg tenker på de kalendrene som ofte henger på bilverksteder eller mannsdominerende arbeidsplasser. Jeg synes selv at det er harry, men kan ikke helt forstå de som mener at det gjør kvinnen til et objekt. Ville du ha vegret deg for å begynt i en jobb, hvor det hang en slik plakat på veggen?

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Hadde hengt opp bilder av mannlige strippere og gigantpeniser der jeg kom til :kaffe:

Slikt hører ikke hjemme i fellesrommene på arbeidsplassen om ikke alle ønsker det der, uavhengig av kjønn.

Gjest StockDama
Skrevet

Om de kan ha nakne kvinner påveggen , kan da vi ha nakne menn på veggene.... dåg, ser ikke på det som diskriminering hverken ene eller andre veien.

Skrevet
Hadde en diskusjon om hvorvidt puppekalender var kvinnediskriminerende eller ikke. Jeg tenker på de kalendrene som ofte henger på bilverksteder eller mannsdominerende arbeidsplasser. Jeg synes selv at det er harry, men kan ikke helt forstå de som mener at det gjør kvinnen til et objekt. Ville du ha vegret deg for å begynt i en jobb, hvor det hang en slik plakat på veggen?

du skjønner ikke hvordan det gjør kvinnen til et objekt...? :klø:

Skrevet

Vel, de er jo ikke noe særlige........ eh ....... pene! Men syns det er bedre at kollegene mine stirrer på Pamela-plakaten i matpausa enn på mine pupper.... Jeg hang opp en plakat av en mann en gang med deilige sixpacken og noe ikke-så-helt-usynlig nedi buksa (niks jeg er ikke noe bedre selv..) men det ble revet ned etter jeg hadde reist hjem fra jobb :tristbla:

Gjest Gjest_Trym_*
Skrevet
du skjønner ikke hvordan det gjør kvinnen til et objekt...? :klø:

Chippendale-show er akseptert og spennende, strippe-show med damer er diskriminerende og kvinneundertrykkende.

Gjest Bellatrix
Skrevet

så lenge kvinnen kan ha kalender med halvnakne mannfolk er det ikke diskriminerende.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Men syns det er bedre at kollegene mine stirrer på Pamela-plakaten i matpausa enn på mine pupper....

Det er vel gjerne større sjanse for at de tenker seksuelt om deg hvis de har underholdt seg med kalenderpiker på vei til lunsj.

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg hadde erstattet det med bilder av meg selv :fnise:

Gjest Christoffer
Skrevet

Jeg synes ikke det er diskriminerende, men det blir rett og slett for dumt og uprofesjonelt å ha noe sånt på en arbeidsplass. I hvertfall hvis det er snakk om en kontorjobb.

Gjest Gjest_Trym_*
Skrevet
Jeg hadde erstattet det med bilder av meg selv :fnise:

Bilder av en naken kanin?

Skrevet
Chippendale-show er akseptert og spennende, strippe-show med damer er diskriminerende og kvinneundertrykkende.

jaha... men jeg har da ingen problemer med å si at stripperne i chippendale`s blir gjort til objekter foran hundrevis av hylende damer. det jeg lurte på var hvordan man kan unngå å forstå at slike settinger gjør menn og kvinner til objekter.

Gjest Gjest_Trym_*
Skrevet
jaha... men jeg har da ingen problemer med å si at stripperne i chippendale`s blir gjort til objekter foran hundrevis av hylende damer. det jeg lurte på var hvordan man kan unngå å forstå at slike settinger gjør menn og kvinner til objekter.

Alle er objekter. Selv jeg er et objekt. Et objekt som gjerne skulle sett mer oppmerksomhet.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Diskriminerende? Hm, med f. eks. en eneste kvinne som jobber blant 20 menn så kan det vel kanskje være det? Om det bare er menn som jobber på et sted så blir det vel noe annet.

Endret av Chrizzy
Skrevet
Hadde hengt opp bilder av mannlige strippere og gigantpeniser der jeg kom til :kaffe:

Slikt hører ikke hjemme i fellesrommene på arbeidsplassen om ikke alle ønsker det der, uavhengig av kjønn.

Helt enig. Synes slike kalendere er ufattelig harry.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, uff, en voksen mann med en slik kalender på veggen er skikkelig, blæ! :ler:

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Helt enig. Synes slike kalendere er ufattelig harry.

Enig jeg og

Skrevet
Alle er objekter. Selv jeg er et objekt. Et objekt som gjerne skulle sett mer oppmerksomhet.

Ligger vel i genene. Skriv en bok og bli verdensberømt, da vel. Kanskje blir til og med norsk skoleungdom tvunget til å lese sakene dine en gang i framtiden. Da får du oppmerksomhet, vettu. Negativ oppmerksomhet. Og ekstra snurrbart og tusjmerking i kinnskjegget.

Skrevet

Jeg sporer litt av fordi jeg har gjort meg noen tanker om akkurat det der med forskjellen på nakne menn og kvinner.

Vi omgis av plakater, reklamer, kalendere med nakne/halvnakne kvinner hele tiden. Det det er langt mindre av er lettkledde menn.

Her kan jeg ofte se en artig reaksjon hos min mann, hvis vi skulle se lettkledde menn i en tv-reklame feks så er han superraskt ute å kommentere dette. Seee han fyren der a! Nesten naken jo! Osv..

Før og etter har det sikkert vært reklame for Dove, Dr.Greve, Kappahl, ja dere damer vet hva jeg mener ;)

Problemet er at det er så vanlig at han legger ikke merke til det!

Jeg jobber på en plass med 25 menn og 2 damer. Vi har seffern den obligatoriske Vi Menn kalenderen på veggen.

Vi forsøkte å henge opp en Chippendales kalender en gang.

Hva tror dere reaksjonene var?

"Fy faen! Den får dere ha langt inne i jentegarderoben!"

Neste dag var den fjernet...

Gjest StockDama
Skrevet

Bare riv ned deres plakat også...problem løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...