Gå til innhold

Psykologi


Gjest Emily

Anbefalte innlegg

Gjest Emily

Er veldig usikker på hva jeg skal studere videre på, men er veldig opptatt og interessert i psykologi. Tror kanskje det kan være nettopp det rette for meg.

Men hvordan er psykologi studiet lagt opp ?

Jeg mener, alle kommer jo inn på grunnfag ved universitetet, men er det vanskelig å gå videre ? Til neste år ?

Noen som har noen erfaringer å dele med meg ?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har selv tatt grunnfag psykologi, men fant ut at det ikke var noe for meg...

Grunnfag er delt i to forskjellige deler, den ene delen tar for seg generell psykoligi, den andre delen psykologihistorie (akkurat den delen var kjedelig, mye tørt stoff, minte meg om ex phil) Det er vanskelig å komme videre på studiet ja, et lite nåløye kan man si, samt at du må være motivert og innstilt på å lese MYE hver dag..men er du skikkelig intrs. i faget, så greier du det sikkert icon_smile.gif

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med grunnfag og går nå mellomfag.

Er du interessert i mellommenneskelig relasjon, tanker, påvirkning, grupper, utvikling fra barn er små til de blir litt eldre så er grunnfaget noe for deg. Men, du skal være en lesehest uten like. ALT er puggstoff, det er ikke NOE praktisk i det hele tatt. I Oslo er det lagt opp som Julie nevnte, i Bergen litt annerledes og i Trondheim som 4 kurs på et år ( altså 4*5 vekttalls kurs ). I trondheim slipper du å ta exfac også, og det er DEILIG! Uansett:

det er ca. 40 plasser i oslo hvert semester som er åpent for de som prøver profesjonsstudeiet(psykologtittel), og det er ca. 500 som tar eksamen hvert semester... Da kan du jo selv se hvor..... "lett"... det kan være... Jeg klarte det ikke, men så har jeg aldri vært en som klarer å sitte 8 timer hver dag sammenehengende...

Selv digger jeg psykologi, men det er grenser for hvor mye teori jeg digger... Og universitetet... ja... det er TØRT... icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...