Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Hei! Er det mange her som har giftet seg på Tinghuset?? I såfall hvordan var det? Jeg har alltid trudd at jeg skulle gifte meg i kirken, men nå vet jeg ikke om jeg vil lenger Vi har ikke akkurat "normale" familier....med det samme de fant ut vi skulle gifte så har det bare vært styr og mas. Dette skal være dagen vår Itilegg så har ikke vi så stort budsjett, men når lillesøstera mi fant ut at vi skulle gifte oss så planlegger hun og forloveden et større bryllup og kunne tenke seg å gifte seg et månede før vi gjør det. Foreldrene til forloveden til søster mi skal betale bryllupet (ja, de er rik!!). Dette vhar liksom tatt bort moroen fra hele bryllupsplanleggingen
Arkana Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Vi giftet oss på Tinghuset i Oslo i sommer. Det var en kort, men veldig fin seremoni. Vi møtte opp 10-15 minutter før og ventet utenfor seremonirommet, så ble vi hentet inn. De sjekket at navnene stemte og vi viste legitimasjon. Dommeren leste opp en veldig vakker tekst, vi sa ja og alle signerte attesten. Og det var det. Vi kunne hatt ringutveksling, sang/musikk eller diktopplesing om vi ønsket, men vi valgte å gjøre det enklest mulig. Etterpå ble det god middag på restaurant for oss og nærmeste familie. En fantastisk dag.
Pastor Knut Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Hei! Er det mange her som har giftet seg på Tinghuset?? I såfall hvordan var det? Jeg har alltid trudd at jeg skulle gifte meg i kirken, men nå vet jeg ikke om jeg vil lenger Vi har ikke akkurat "normale" familier....med det samme de fant ut vi skulle gifte så har det bare vært styr og mas. Dette skal være dagen vår Itilegg så har ikke vi så stort budsjett, men når lillesøstera mi fant ut at vi skulle gifte oss så planlegger hun og forloveden et større bryllup og kunne tenke seg å gifte seg et månede før vi gjør det. Foreldrene til forloveden til søster mi skal betale bryllupet (ja, de er rik!!). Dette vhar liksom tatt bort moroen fra hele bryllupsplanleggingen Vel, hvis du føler at lillesøstra di og penger overkjører dine planer, da kan du jo heller satse på å lage din egen vielse slik at den blir helt spesiell og forskjellig fra andres. Det finnes mange andre alternativer til spennende vigsler enn kirke og tinghus. Selv står jeg for unitarisk vigsel. Den er gratis, og du kan tilpasse vigselen stort sett slik du selv vil ha den. Inne eller ute, høyt oppe eller lavt nede Din fantasi og vigslers mot setter grensene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå