Gå til innhold

Jeg skal flytte

Fremhevede innlegg

Gjest Emma i byen
Skrevet

Jeg skal som nevnt over flytte, og derfor driver jeg og sender ut e-post og logger meg inn på ulke steder jeg er registrert for å endre adressen min.

Mange steder jeg mottar brev og annet fra, har hjemmesider hvor man kan logge seg seg inn og endre adressen selv. Smart!

Men hos f eks La Redoute, som jeg har bestilt klær fra ved et par anledninger, må man ringe for å få endret adressen. Man kan kun endre tlf og litt annet når man logger seg inn...

Snakk om tungvindt?

Hadde du orka og ringt dit for å få endret adressen din - de sender ut så utrolig mye søppel, så jeg er egentlig mest fristet til å la være, men.. Sukk...

Det samme gjelder haugevis av andre steder jeg har måttet registrere meg for å få kjøpt varer - de sender ut reklameblader i massevis.

Noe vits i å engasjere seg stort for å få byttet adresse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er fryktelig tungvint når det gjelder adresseendring og firmaer jeg er kunde hos. Flyttet nå i sommer og begynte å ringe nedover lista med alle firmaer jeg er kunde hos. De tre første måtte ha det skriftlig, så da tenkte jeg at jeg ikke gadd å ringe rundt til alle bare for å få samme beskjeden. Så jeg sendte skriftlig til alle, og de tre første fatta den nye adressen fort, men resten fortsetter å sende til gammel adresse. De skal tydeligvis ha det muntlig, så da var det bare å fortsette på lista. Fortsatt da var et par som skulle ha det skriftlig, jeg har sendt skriftlig sa jeg, åja da må det ha blitt borte for oss, kan du sende en ny?

Drit tungvint! Firmaer som bare spyr kassa mi full med reklame har jeg ikke brydd meg noe om...........

Gjest Emma i byen
Skrevet

Helt enig. Det er et fryktelig kjedelig arbeid. Men det må jo gjøres.

Veldig usikker på om jeg skal legge sjela mi i å gi adressert reklameutsenderne min nye adresse. Men vi snakker om mange firmaer - La Redoute, H&M, Komplett, bokhandlere og videre..

Skrevet

Gratulerer med ny bopæl, og vær forberedt på at Posten føkker til livet ditt en stund fremover.

Av en eller annen grunn har adressert reklame alltid pleid å finne veien fram til meg når jeg har flyttet, mens all annen post får ta hele den guidede touren i postsystemet, vanligvis for så å ende opp ved utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...