Gjest Tang Lung Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Hadde vært fint med en pyton (dog skummelt hvis de biter , skarpe tenner gitt) Kommer det til å bli lovlig noen gang....så lenge dyra har det bra er det vel greit ?
Gjest Jobber i dyrebutikk Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Tjaaa, det var det da. Det er stort press fra reptil-entusiaster og fagbransjen om dette. Veterinærer over hele landet er også med på lasset når det gjelder å få reptiler lovlige. Argumentene da er noe så enkelt som at reptilene er her allerede. Stuet vekk i stuer, kjellere og kott over hele landet er det slanger, øgler og skilpadder i massevis. Disse dyrene trenger godt og spesielt stell, men pga dagens forbud er det mange som ikke tør å gå i en dyrebutikk eller til en veterinær for å be om hjelp og råd. Så, det ligger atter engang en søknad inne om å få tillatt f.eks de samme dyrene som i Sverige. Mattilsynet har lovet at den skal bli behandlet i høst, men om de vil si ja?? Jeg er redd jeg er pessimistisk der. Men dyktige mennesker over hele landet står på barrikadene, så før eller siden blir det muligens lov. I mellomtiden lærer jeg litt her og der om disse fascinerende dyra og tar også inn litt for og utstyr til dem. Det er nemlig noen få mennesker i distriktet her som har fått tillatelse til å ha reptiler, så jeg kan i det minste prøve å yte dem litt service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå