Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 1) Kort tid mellom vielse og middag Ventetiden mellom vielse og middag er lang og kjedelig for gjestene (det hjelper ikke å servere ventemat). Middag ganske fort etter vielsen sikrer tidlig feststemning! 2) Bordplassering: Plasser folk ved siden av noen de kjenner eller i hvert fall kan antas å ha utbytte av å tilbringe et langt bordsete sammen med. Det er ubeskrivelig kjedelig å tilbringe middagen sammen med tante Olga eller snodig-fetter. Hva i all verden er vitsen? Man skal da aldri treffe disse menneskene igjen likevel, og har ingen ting til felles? I bryllup er det ofte gamle venner som ikke har sett hverandre på en stund, hvorfor ikke la dem få gleden av å sitte sammen? 3) Begrens antallet taler og sanger (Etter min mening er sanger som oftest bare pinlig og kjedelig, og bør unngås)
*Emma* Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 (endret) Veldig enig i ALLE 3 punktene dine!! Jeg har bare vært i ett bryllup de siste årene, men de "gjorde feil" på alle de tre punktene. (LAng tid mellom vielse/middag, jeg satt bare sammen m ukjente og det var såååååååå mange kjedelige taler...gjesp.) Endret 29. august 2007 av *Emma*
Gjest 070907 brud Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Enig med kort tid mellom vielse og middag. Vi skal ha vielse kl 17, og middag kl 19. Har avtalt at det skal serveres velkomstdrink kl 18:30. Begynner å klure på om det blir knapt med tid, da vi har tenkt å ta noen bilder i det fri i mellomtiden. Men det får våge seg. Er været bra, kan det jo bli tid til dette også etter middagen. Skal forøvrig ha middag på et hotell, med hage og en praktfull utsikt utover fjorden, såd et kan bli svært bra bilder også herfra.
Gjest nextlife Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 (endret) Vi har vielse kl 14, sermoni kirka med endel innslag, så jeg regner med at det går vel 1 time i og utenfor kirka. Middag serveres kl 17, ene og alene for å gi bestemor på 94 tid til en hvil i mellomtiden. Har satt noen familiemedlemmer i sving for å "aktivisere" og underholde gjestene i denne pausen. Har satt gjestene sammen etter hvordan de kjenner hverandere og fungerer sosialt, så her har jeg gjort en stor jobb. Håper på minst mulig taler, men gitt hint rundtomkring at dersom noen absolutt føler de må tale, er passe lengde på en tale mellom 4-6 min. Hvis noen kommer drassende med sanger går jeg til streik! Endret 29. august 2007 av nextlife
razmatazz Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Here we go again Har vært utallige diskusjoner om dette med taler og sanger. Alle er forskjellige. Selv synes jeg det er kjempemoro med taler, og sanger er helt ok. Ellers er jeg enig i de to første punktene, spesielt det med bordplassering!
Wildy Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Enig i alle punkter. Og et til..... IKKE la middagen vare i fem timer!Hadde vondt i rumpa i ei uke etter det siste bryllupet jeg var i, fem timer på grusomme stoler var ganske enkelt for tortur å regne!
rusketulla Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Det anbefales å legge inn minst en pause under middagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå