Gå til innhold

kaffegjest

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest......
Skrevet

Er det mange av dere som skal ha kaffegjester???

Synes det er vansklig å "dele" bryllupet i to..... for det er vel dette som pleier å skje? Tror det er vanskelig å komme inn i et selskap som allerede har vart mange timer.De har jo gått glipp av masse.Har selv vært kaffegjest, og synes det var hyggelig , men vanskelig å komme inn i diskusjon om hvor flotte talene var etc......

Vet at dette er veldig kostnads relatert også.....Så hva velger dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha ca fire kaffe gjester. Det var vanskelig å dele dem! Men, sånt må man jo bare av og til :blunke:

Skrevet

For meg er det helt uaktuellt å ha sekundagjester.

Olaug: Fire kaffegjester????

har du ikke råd til mat til fire personer til eller er det andre ting som ligger til grunn??

Vi blir over hundre men det kunne ikke falle meg inn å invitere noen bare til kaffe.

For meg blir det " jeg vil du skal komme , og gi oss gave, men jeg spanderer ikke middag på deg for du er ikke så viktig..."

Skjønner at jeg kommer til å få pepper nå, men jeg hadde ikke giddet å gå i et selskap der jeg bare var nestbest...

Skrevet

Hmm.. kaffegjester ja..

Var i et bryllup i november og der hadde de 30 kaffegjester..

Vi var vel 60 til middag, også kom det da 30 stykker til etterpå.

Selv aner jeg ikke.. men ettersom vi skal gifte oss i Sverige så må vel nesten alle komme i middagen også. Kan jo ikke innvitere noen på kaffe bare.. det er jo et stykke å kjøre!

Måtte i såfall bli venner og sånn i Sverige da.. men da syns jeg liksom de også kan få komme i hele bryllupet.. Vanskelig detta..

Men jeg syns det er helt greit med kaffegjester jeg.. i hverfall når det er et visst antall (som 30), det blit jo litt dyrere med middag til 30 ekstra liksom..

Skrevet

Vi skal heller ikke ha kaffegjester - har vært uaktuelt hele tiden. Det er fordi vi ønsker å invitere alle gjestene våre 'like mye', for å si det sånn. Dessuten er det jo så upraktisk å være kaffegjest - i kirka, så hjem i en del timer, før man skal avgårde igjen noen timer...

Men hver sin smak, regner jeg med - vet at mange gjør det sånn, men som sagt - ikke vi...

PS: Da inviterer vi heller litt færre gjester sånn jevnt over, vi...

Skrevet

Vi ville i utgangspunktet ikke ha noen kaffegjester, men noen av

de vi ville invitere har vi ikke så mye med å gjøre i dag at det føltes naturlig å invitere dem til middag. Disse er bla. en del barndomsvenniner av meg som jeg ikke har hatt noe spesiell kontakt med de siste årene, men

som har betydd masse for meg i oppveksten. Følte for å invitere dem, men som sagt ikke til middagen. Derfor ble det noen kaffegjester

på oss allikevel, og det er helt greit.

K.

Gjest Vinterpiken
Skrevet

Hei.

Det er en stund til jeg skal gifte meg....14.02.2004!!

Men vi har valgt å "dele" de i to.

De bryllup som vi har vært middagsgjester i de bli også invitert til middagen i vårt.

Nå har det seg slik at min samboer har utrolig stor venne gjeng og for ikke å favoritisere noen invitere vi alle de til kaffe...det blir ca 25 - 30 kaffe gjester.

En annen grunn er også at lokale der vi skal ha bryllupet ikke kan ta 90 - 100 stk til middag, så da blir vi 68 stk til middag.

Siden ingen av min samboers venner har giftet seg så føler vi at dette er det riktige. (regner med mange kaffe invitasjoner i fremtiden..... :lol: )

Det hele er en vurderingssak, om det er plass til alle til middag og om økonomien tillater dette.... :wink:

Hilsen Vinterpiken :vinke:

Skrevet

Jeg er for min del enig med Pip at man bør invitere alle sine gjester like mye..

Synes man heller bør velge et annet lokale og en billigere middag, men vi er jo forskjellige..

Gjest Helenius
Skrevet

Vi skal invitere alle til middag. Det er fordi ingen av gjestene bor der vi skal ha bryllupet. (Kanskje litt upraktisk, men sånn ble det.)

Derimot kommer vi trolig til å be noen av vennene våre uten følge. Det gjelder bare de av vennene som ikke bor sammen med kjæresten, hvor vi pleier å treffe dem enkeltvis og ikke som par, og de av vennene som sammen danner en vennegjeng. De som er gifte/samboere eller hvor vi er venner med begge to, blir invitert som par. Jeg har snakket med noen av dem det gjelder, som synes det er OK.

Vi har vært litt i tvil, men det var eneste måten å få kuttet ned på gjestelista på. Vi vil jo gjerne ha med alle, men ett sted måtte vi kutte... Og venner henger ofte sammen i "klaser". Ber man en, må man be tre til, og da er det plutselig seks til hvis de skal ha med kjæresten.

Hva synes dere om denne løsningen?

Skrevet

Hei

Vi har valgt å ha hele familien og de nærmeste vennene til middag, mens andre venner, kolleger og naboer får komme til kaffe og bryllupsfest. Jeg tror de fleste synes dette er helt greit. Vi har et ganske stort bryllup med 160 inviterte gjester til middag og 45 ekstra til kaffen.

Elise

Skrevet

Vi skal ha kaffegjester,

og de er ikke "annenrangs"

Men, er for at det skal bli ca like mange fra hver side til middag...

Jeg har stor slekt, han har liten, så mine tanter og onkler blir invitert på kaffe + noen få til (ca 20 tilsammen)

Skrevet

Vi hadde ikke kaffegjester, og det var det to grunner til: De ville måtte reist veldig langt, og det blir for dumt å invitere noen til kaffe 60 mil unna. Om det hadde vært mulig, ville vi likevel ikke gjort det, av den grunnen som flere nevner - jeg føler det blir litt annenrangs. Jeg liker ikke å være kaffegjest selv heller...

Skrevet

ALLE våre gjester er like velkommen, og invitert "like mye",om det så er til kaffen eller til middag!!!

Vi skal være 66 til middag og har invitert ca 20 til kaffen.

Nærmeste familie og slekt er til middagen, og våre "beste" venner. Kaffegjestene er venner.

Vi kan ikke be alle til middagen, det blir for dyrt!

I bryllupet til søsteren til sambo kom det kaffegjester, og de skilte seg over hodet ikke ut!

Skrevet

Våre 90 gjester blir alle invitert til middag og kaffe. Dette er familie, slekt og venner. Kunne ikke falt meg inn å ha noen av disse kun på kaffe. Vi har bare invitert mennesker som vi har nære forhold til, men hvis vi skulle ha invitert naboer og andre som vi ikke har veldig god kontakt med, så kan det jo hende de hadde blitt kaffegjester. Men nå er det jo sånn hos oss at vi bare inviterer de menneskene som vi virkelig vil/bør skal komme, så da slipper vi det dilemmaet... :blunke:

Skrevet

Vi skal ha 50 personer til middag, og dette er foreldre, søsken, tanter, onkler, besteforeldre, gudforeldre, vertskap, forlovere, brudepiker, utenlandske gjester og ett spesielt godt vennepar.

Kollegaer, venner, naboer etc kommer til kaffe og de blir 60 stykker. Vi skal derimot ikke la noen gå glipp av talene eller sangene som i all hovedsak skal "framføres" til kaffe'n. Vi har kun satt av to timer til selve middagen og omtrent det samme til kaffe'n - før spriten kommer på bordet. Har alltid villet ha en original løsning, og det har vi nå tror jeg :wink: Vi orker ikke å ha det likt med "alle" andre bryllup.

Jeg har vært både kaffegjest og middagsgjest, og jeg har da aldri følt at jeg har vært "mer" verdt om jeg ble bedt på middag. Det er nok ganske så vanlig å dele opp gjestene tror jeg, men kan ikke fordra at man kaller det en "A - og B-liste" f.eks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha ganske mange gjester. De fire er super gamle venner, som jeg ikke har snakket med på utrolig lang tid. Følte vi "måtte" invitere dem. Har vært i flere bryllup der det har vært "bare" 4-6 kaffegjester. Takk for respekten.. :oops:

Skrevet

Glemte å logge meg på..

Skrevet

Som jeg vel har nevnt flere ganger her inne, så synes jeg dette med kaffegjester blir som å dele gjestene inn i et A- og et B-lag og at det er en forferdelig uting; Enten har man råd til å be alle til middag eller så har man det ikke og må ta hensyn til det. Personlig anser jeg slike "kaffe"-invitasjoner som en personlig fornærmelse og synes det er mye bedre å ikke bli invitert i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er helt uenig i at kaffegjester er b-gjester.

Vi er en av de som da skal ha kaffegjester.

Familien og forlovere kommer til middag - og de obligatoriske talene blir holdt.

Når kaffegjestene kommer starter bryllupsfesten , med underholdning, taler , dans og mye morro. Vi har lagt opp til at den store festen begynner når alle gjestene er kommet !

Leo: Mener du virkelig at du heller ville vært hjemme enn å være med å feire at et vennepar gifter seg ?

Er det maten som er viktigst for deg ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...