Paradokset Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Leste med interesse denne: http://www.kvinneguiden.no/magasin/rampely..._karakter/42583 Hva synes dere kvinner egentlig om den metroseksuelle(likestilte) mannen?
Gjest glamourgirl Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Akkurat nå har jeg ikke så mye annet å si, enn at jeg lo så jeg nesten tisset på meg av det bildet i artikkelen. Strålende!
Paradokset Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Må ikke le nå...han viser jo sin myke og følsomme side...
Gjest Pax Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Jeg vil ikke si at karakteren min i filmen fremstår som det svake kjønn. Jeg vil heller kalle han det overkjørte kjønn, sier Trond Fausa Aurvåg. Han er aktuell med hovedrollen i filmen "Tatt av kvinnen". En film om en mann som blir tatt med storm av en kvinne som raskt overtar styringen. (fra artikkelen) At de høres ut som sub-er?
Gjest Gjest_Mariann_* Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Må ikke le nå...han viser jo sin myke og følsomme side... Hvis jeg forstår riktig nå... Ler vi plutselig av mannen som er blitt mer følsom? Er det ikke det vi har ønsket og klaget på i lange tider? Jeg liker den nye mannen, iallefall min. Han er ingen pusekatt, men har stot evne til å vise empati og tar lettere til tårene enn meg. Ellers er han fremdeles mandig og maskulin
Gjest Gjest_Mariann_* Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Hvis jeg forstår riktig nå... Ler vi plutselig av mannen som er blitt mer følsom? Er det ikke det vi har ønsket og klaget på i lange tider? Jeg liker den nye mannen, iallefall min. Han er ingen pusekatt, men har stot evne til å vise empati og tar lettere til tårene enn meg. Ellers er han fremdeles mandig og maskulin Øh...nå så jeg bildet det var referert til. Ser jo passe patetisk ut. Hadde vært patetisk om det var en dame også. Men det er kult at også menn kan bli fremstilt på en slik måte, da begge kjønn kan være temmelig patetiske avhenging av hvilken personlighet en har
Jalp Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Jeg mener at metroseksuelle menn på ingen måte trenger å være likestilte. Slik jeg har oppfattet at den metroseksuelle mannen framstilles, er han mer en forbrukerslave med fokus på utseende og trender istedenfor tradisjonelle mannsverdier. En navlebeskuer av rang. Om en slik mann blir mer likestilt fordi han har samme interesser som en del kvinner, får jeg ikke til å rime. Det finnes sikkert metroseksuelle mannsjåvinister?
Paradokset Skrevet 31. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2007 Jeg mener at metroseksuelle menn på ingen måte trenger å være likestilte. Slik jeg har oppfattet at den metroseksuelle mannen framstilles, er han mer en forbrukerslave med fokus på utseende og trender istedenfor tradisjonelle mannsverdier. En navlebeskuer av rang. Om en slik mann blir mer likestilt fordi han har samme interesser som en del kvinner, får jeg ikke til å rime. Det finnes sikkert metroseksuelle mannsjåvinister? Poenget var vel at den metroseksuelle mannen er kommet som en konsekvens av større likestilling. Det holder åpenbart ikke lenger for en mann å inneha de "tradisjonelle mannsverdiene". Nå tror jeg generelt menn var like store forbrukerslaver før - bare med et annet fokus, og mannsjåvinister finnes sikkert i alle leire.
Jalp Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Poenget var vel at den metroseksuelle mannen er kommet som en konsekvens av større likestilling. Det holder åpenbart ikke lenger for en mann å inneha de "tradisjonelle mannsverdiene". Nå tror jeg generelt menn var like store forbrukerslaver før - bare med et annet fokus, og mannsjåvinister finnes sikkert i alle leire. Det kan du ha rett i. At endringene i samfunnet og kjønnsroller skaper større rom for alternative kjønnsroller kan nok være tilfellet. Nå tror jo jeg at mange av de tradisjonelle mannsverdiene er noe man kan ta med seg videre, men det er også en del "verdier" som har mistet sin verdi. Bl.a. på grunn av at kvinner i langt større grad kan klare seg selv og være mer selvstendige. Selv synes jeg ikke det er truende, det er bare befriende. For da kan jeg slippe å ta så mye ansvar. Det er mulig jeg tar feil, og jeg er sikkert preget av mine fordommer når jeg ser på såkalte metroseksuelle menn som navlebeskuende. Utseende blir plutselig fryktelig viktig, og tar alt for stor plass i forhold til andre verdier som vi håper menn er besittelse av. Jeg er ikke så sikker på om det er et framskritt at menn begynner å bruke formuer på trendy klær, sminke og kroppspleie. For det første så er det sløsing i ytterste konsekvens, og for det andre er dette svært overflatiske verdier, slik jeg ser det. Mern når det er sagt, så er det et framskritt at det er rom for flere typer mannsroller.
Gjest =tentacle= Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Hva synes dere kvinner egentlig om den metroseksuelle(likestilte) mannen? Ingen sans for dem som kjæresteemner, men ellers må de jo bare holde på.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Ingen sans for dem som kjæresteemner, men ellers må de jo bare holde på. Blant jenter jeg kjenner virker det som at det er en grei tømmelfingerregel at hvis han bruker lengre tid på badet enn henne så er han ikke noe å samle på.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 En mann må gjerne trøste barna sine, gråte og være følsom. Men jeg er enig med Jalp i at de skal ikke være altfor opptatt av utseendet og bruke masse penger på klær, hudpleie, smykker og sminke(!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå