Gå til innhold

det beste med å våge

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Hmmfrrrr... krigsone fare, men jeg spør rett ut:

Hva er det beste ved å være singel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha bare ett svar, eller kan flere gå? :ler:

• å selv bestemme hvordan man skal tilbringe ettermiddagen
  • slippe å ta hensyn til andres ønsker når man skal si ja eller nei til sosiale sammenkomster
  • rydde bare i sitt eget rot og selv bestemme når det er på tide å rydde ;)
  • beholde kontrollen over fjernkontrollen til TV'n (ikke minst greit å kunne kontrollere AV-knappen)

Skrevet

Hmm, nå er jeg i grunnen ganske lei av å være singel, men:

* Å slippe å ta hensyn til andre enn deg selv når det gjelder hvordan du skal ha det hjemme, hvor rotete det skal/ikke skal være, hvem som skal se hva på TV og hvilken mat du skal lage

* Større sjanse for å kunne holde mulighetene åpne(bare sånn i tilfelle Prince Charming skulle finne på å dukke opp)

* Større frihet og færre begrensninger, du kan for eksempel velge selv når du vil gå ut, når du vil komme hjem, hvor du skal gå og hvem du skal gå der med

* Selv kunne ta ansvar for eget liv og bestemme helt og fullt hva du skal gjøre i hverdagen

* Å få hele senga for seg selv :lur:

Skrevet

Jeg liker begge deler, både å være singel og i forhold er bra. :) Det blir litt klisje å liste opp ting om det ene VS det andre. Det viktigste er å være fornøyd og trives med seg selv, da er man fornøyd uansett om man er singel eller i forhold, tror jeg. Det er lett å drømme seg over til den andre siden, uansett hvor man befinner seg. Så så lenge man er realistisk og trives med seg selv har man det bra. Et forhold krever jobbing, og det slipper man som singel. Da kan man være mer egoistisk, men om det er bra eller mindre bra, er en annen diskusjon. Å definere sin egen lykke ut fra seg selv, og ikke hvorvidt man har har en partner eller ikke, tror jeg er veien å gå.

Gjest Gjest_Bulla_*
Skrevet

Jeg vil så gjerne tenke og leve slik Pax skriver om ovenfor her..Men det blir bare halvhjerta..Har lenge prøvd å snu tankemønsteret mitt men med ekstremt lav selvtillit så er det vanskelig.

Tror mange av oss som har lav selvtillit (når det gjelder både utseende og ferdigheter) desverre er avhengig av en annen person for å kunne være lykkelig..Vet dette er feil men aner ikke hva jeg kan gjøre med det..

For å svare på ts sitt spørsmål,om jeg virkelig kan finne noe som er positivt ved det å være singel så må det være at man unngår å bli skuffet over den som står deg nærmest og man unngår krangling og nervøsitet for ett eventuelt brudd.

Skrevet
Jeg vil så gjerne tenke og leve slik Pax skriver om ovenfor her..Men det blir bare halvhjerta..Har lenge prøvd å snu tankemønsteret mitt men med ekstremt lav selvtillit så er det vanskelig.

Det er en tidkrevende tankeposess som ikke er gjort i en fei. Men det er mulig. :)

Gjest Gjest_Bulla_*
Skrevet
Det er en tidkrevende tankeposess som ikke er gjort i en fei. Men det er mulig. :)

Hvilket betyr at du har vært igjennom en slik tankeprosess jeg tenker på?

Har en vedig svart/hvit tankegang.. det er enten eller,av eller på..prosess over tid føles nærmest som et nederlag for meg da jeg vil bli "perfekt" ved bare å skru på en knapp..Vet jo dette ikke kan funke men mulig dette har noen sammenheng med tvangstankene og div..hvilken herlig smørje!

Noe har forandret seg iallefall for jeg griner ikke lengre selv om fyrene jeg treffer ikke vil noe mer enn det de muligens har fått (det er ikke snakk om mange..) Før så kunne jeg deppe lenge over slikt men nå har jeg blitt kaldere..

Ok,beklager at jeg digresjonerer (om man kan bøye ordet digresjon..) så voldsomt i denne tråden.

Gjest MitoHarStorTiss
Skrevet

Det beste må vel være ensomheten og tanken på at man i bunn og grunn er helt alene i livet, eller hva jenter?

Skrevet (endret)
Hvilket betyr at du har vært igjennom en slik tankeprosess jeg tenker på?

Har en vedig svart/hvit tankegang.. det er enten eller,av eller på..prosess over tid føles nærmest som et nederlag for meg da jeg vil bli "perfekt" ved bare å skru på en knapp..

Perfekt? Sounds boring. Har du noensinne gjort noe du kunne HELT perfekt. Ingen rom for noe forbedring i det hele tatt? Kjedelig, var det ikke?

Hele livet dreier seg jo om å nå nye nivåer hele tiden! Målet man har gledet seg til i en uke, en måned, et år, 10 år blir som regel etter kort tid noe i retning av: "Hm... Hva gjør jeg nå?". Har du tenkt å nå et mål for så å sette deg ned å leve lykkelig resten av livet? Glem det der. Hvis du ikke er lykkelig NÅ, hvordan blir du lykkelig i det lange løp av en prestasjon, et materiellt gode eller en opplevelse? Hvis du ikke vet hvordan du er lykkelig kommer ingenting til å gjøre deg lykkelig. Det gjelder å finne ut HVORDAN. Akkurat nå.

By the way - det beste med å være singel er å vite at du ikke trenger noe annet for å være lykkelig.

Endret av W. Wallace
Gjest Antimedia
Skrevet

Det er ikke rart at man blir forledet til å tro at man ikke kan være lykkelig som singel, media tuter ørene våre fulle om akkurat det, ta f.eks denne artikkelen. Alt er vel og bra, finn deg sjæl, singellivet gjør deg sterkere, osv..

..men, så kommer man til den lille setningen nederst på siden, "Søk etter andre single på TV 2 Match. Klikk her."

Er det noe rart man aldri blir fornøyd ??!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det beste med å være singel er

1.Ingen å ta hensyn til

2.aaaaaaaaaah endelig fjernkontrollen for deg selv!

3.flørte så mye du vil når du er ute med venner

3.sette på høy musikk i huset!

4.Ha sex med spennende elskere

Men sukk så godt det er med å være to også..tryggheten,kjærligheten,varmen og ikke for å snakke om..økonomien er så mye bedre! :danse:

og det å vite at man er to om ting om noe går galt,om man blir syk eller bare trenger litt trøst..

Skrevet
Det beste må vel være ensomheten og tanken på at man i bunn og grunn er helt alene i livet, eller hva jenter?

Ja, faktisk. Når man ser hvor mange rare typer man kunne endt opp med, så er det veldig deilig å være alene. Heller ha det bra alene enn å være i et dårlig forhold.

(Og der kom jammen hovedargumentet som jeg glemte å ta med i mitt første innlegg :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...