Gjest Hårdåtten Skrevet 24. mars 2003 #1 Del Skrevet 24. mars 2003 Vet ikke helt om dere vet dette, men jeg var hos frisøren idag og frisøren sa at vi alle skifter ut alt håret hvert 7 år!!! derfor kan du plutselig begynne å miste masse hår. Men viss dette pågår i lange tider, måtte du gå til lege... Bare ett lite tips 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 24. mars 2003 #2 Del Skrevet 24. mars 2003 Hår er døde celler...Og hele tiden fornyes celler, og gamle dør...Så det er jo logisk egentlig at håret fornyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 24. mars 2003 #3 Del Skrevet 24. mars 2003 Har hørt at alle celler i kroppen har blitt fornyet etter 7 år, så det gjelder nok håret også. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 24. mars 2003 #4 Del Skrevet 24. mars 2003 Hår er IKKE døde hudceller, men er oppbygd av keratin akkurat som hudcellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eowyn i.i. Skrevet 25. mars 2003 #5 Del Skrevet 25. mars 2003 "Hårene vokser fra bunnen av hårfolliklene(hårsekker) på liknende måte som neglene vokser fra neglerøttene, ved at stadig celledeling skyver eldre celler oppover, samtidig som de forhornes og dør. Hodehårene har en vekstsyklus på 2-5 år før de avstøtes og nye hår vokser ut. Både negler og hår inneholder en hardere type keratin enn den som finnes i overhudens hornlag" (sitat: Menenskekroppen, fysiologi og anatomi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 25. mars 2003 #6 Del Skrevet 25. mars 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Medisinerstudenten Skrevet 25. mars 2003 #7 Del Skrevet 25. mars 2003 Eowyn har riktig her, det stemmer at håret er døde celler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 25. mars 2003 #8 Del Skrevet 25. mars 2003 Døde celler ja, men ikke døde HUDceller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 25. mars 2003 #9 Del Skrevet 25. mars 2003 Ojj, ser nå at jeg dreit meg ut litt. Kanskje jeg skal begynne å lese innleggene nøyakig.. :oops: Jeg trodde dere her påstod at hår var døde hudceller jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirius Skrevet 25. mars 2003 #10 Del Skrevet 25. mars 2003 Det er sant at alle cellene i kroppen blir byttet ut etter x antall år, tror jeg har hørt 11 år. Og når det gjelder håret har også min frisør fortalt om 7-års syklus. Alt håret fornyes, altså mistes og det vokser ut nytt. Men det skjer jo ikke på en gang, det skjer gradvis over hele hodet og en merker ikke noe annet enne at en mister mer og mindre hår i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 25. mars 2003 #11 Del Skrevet 25. mars 2003 nah, det er 7 år, ikke 11. håret vokser i opptil 4 år, så henger det der uten å vokse i et par år, så detter det av, og så kommer det et nytt. igjen og igjen. og noen ganger er det mange hår som er i 'dette-av-fasen' på en gang, og da kan man jo lure litt på hva som foregår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå