Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anorakk
Skrevet

For 40 år siden var det ulovelig å praktisere homfili i Norge, fordi det var noe som ikke har en plass i et sunt, kristent samfunn.

I dag er dette lovelig, men er det ikke egentlig like syndig og unatulig som det var før?

Saken burde være kanske klar:

Det er ikke homofilien som er blitt helbredet, men samfunnet som har blitt sykt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjeder du deg, Anorakk?

Skrevet (endret)
For 40 år siden var det ulovelig å praktisere homfili i Norge, fordi det var noe som ikke har en plass i et sunt, kristent samfunn.

I dag er dette lovelig, men er det ikke egentlig like syndig og unatulig som det var før?

Det er ikke homofilien som er blitt helbredet, men samfunnet som har blitt sykt.

Jeg håper for all del dette kun er et forsøk på å provosere, men uansett:

Dersom slike meninger er representative for det kristne samfunnet vil jeg på det sterkeste trekke i tvil hvor sunt et slikt samfunn egentlig er. Synes faktisk slike holdninger sier langt mer om de kristne enn de homofile. Deg om dine meninger, men jeg tror neppe du kan forvente at disse skal får gå upåaktet hen av majoriteten av KG's brukere og heldigvis for det.

Forøvrig er jeg utrolig glad for at jeg forlengst har forlatt den kristne troen som jeg er oppvokst i, for makan til fordømmende holdninger og en tro på egen fortreffelighet skal man lete lenge etter. Synes det er skremmende at det faktisk finnes mørkemenn som ikke bare nøyer seg med å dømme andre lukt til helvete(selv om det liksom skal være opp til Gud og ikke oss andre å dømme folk), men at det i tillegg finnes mennesker som faktisk lever blindt etter holdninger som var representative for det typiske samfunnet for nærmere 2000 år siden og dessuten påtar seg den oppgaven å redde dagens samfunn gjennom frelse.

Takk som spør, men jeg har det utmerket og ønsker overhodet ikke å bli frelst av en gruppe mørkemenn, samme hvilken religion de tilhører. Jeg baserer min levestil på en god blanding av følelser, medmenneskelighet, sunn fornuft og god etikk og moral. Forøvrig synes jeg også at toleranse og et åpent sinn er en fin bil.

La nå de homofile få leve og elske som de vil, så skal heller vi andre som ikke har noe som helst imot dem la være å legge oss opp i om du velger å avstå fra sex til etter at du er gift eller ikke.

Endret av Altena
Skrevet

ja, huff! det burde ikke vært lov. æsj og uff.

åh... homofili...? jeg trodde det sto "duste-meninger er synd".

Skrevet

Moder Natur vil gjerne ha et ord med deg om hvorvidt homofili er naturlig eller ikke: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/08/20/509146.html

Og nøyaktig hva er det som er sunt med et kristent samfunn? Slike fordommer som du sprer for eksempel?

Du stiller deg jo tydeligvis over gud siden du mener at du har rett til å dømme andre..

Skrevet

Homofili er bare synd hvis du er kristen. Det er det strengt tatt ikke så mange som er, så det er egentlig bare rett og riktig at forbudet fjernes fra lovverket når det bare var religiøst motivert.

Norge er altså et sekulært samfunn, dvs at det er verdslig i sin orientering. Derfor så må lovene ta sikte på å frembringe et samfunn som er bra for borgerne, ikke et som er i overensstemmelse med skriften. Og da man skjønte at det var ganske mange homofile i dette landet, og at de led under at deres kjærlighetsliv var kriminalisert, måtte man jo oppheve forbudet.

Om du mener at lovgivning som er i overensstemmelse med innbyggernes behov, er syk, så deg om det. Etter mine begreper, så er det mer sykelig å undertrykke folks behov med henvisning til troens krav. Troen din er din egen, du er hjertelig velkommen til å ha den og praktisere den, men jeg vil ikke ha en annen manns religion innbakt i et lovverk som skal regulere meg og mitt liv.

For ordens skyld, så er ikke jeg homo, men noen av vennene mine er, og jeg unner dem iallfall deres kjærlighetsliv. Synd at ikke du kan gjøre såpass, som bekjenner deg til en påstått kjærlig gud.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet

Synd er et begrep konstruert av makthaverne for at folket ikke skal kaste bort tiden på ting som ikke er samfunnsnyttig. Kun sex som har til hensikt å sikre reproduksjon (les gjøre kvinnen gravid) ble sett på som samfunnsnyttig. All annen seksuell aktivitet herunder onani ble sett på som bortkastet tid sett med samfunnets øyne. På en måte hadde de rett. Man kan kaste bort mye tid på sex som ikke sikrer reproduksjon, men trekker man parallellen vider kan man jo også hevde at man kun skal spise og drikke for å tilføre kroppen næring. I vår tid har vi så høy levestandard (i vår del av verden vel og merke) at vi kan tillate oss å spise og drikke uten av vi nødvendigvis trenger næring og ha sex uten nødvendigvis å lage barn.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg vet at stor andel av kristne heller ikke fordømmer homofile.

Men jeg er likevel glad jeg mener ingen land skal være "et kristent samfunn" (akkurat like lite som jeg mener at noe land skal være et "muslimsk samfunn")

Religiøse samfunn må selvfølgelig få eksksistere i alle land, men med en gang man begynner å påtvinge sin tro på hele lands befolkninger er man fullstendig på villstrå.

Etter min mening bør ikke religion ha noe med verken politikk eller nasjonalitet å gjøre.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet
Jeg vet at stor andel av kristne heller ikke fordømmer homofile.

Men jeg er likevel glad jeg mener ingen land skal være "et kristent samfunn" (akkurat like lite som jeg mener at noe land skal være et "muslimsk samfunn")

Religiøse samfunn må selvfølgelig få eksksistere i alle land, men med en gang man begynner å påtvinge sin tro på hele lands befolkninger er man fullstendig på villstrå.

Etter min mening bør ikke religion ha noe med verken politikk eller nasjonalitet å gjøre.

Dessverre så er det akkurat det som skjer: religion blir brukt i politikk fordi det er effektivt.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

:tristbla: folk som mener det du skriver der, det er dem som gjør samfunnet sykt!

De som er fanatisk kristne mener nok at homofili er synd, og

bør da tenke på at det faktisk er Gud som er synderen, for han har skapt menneskene slik de er.

En person velger ikke sin egen legning, akkurat som man ikke velger sin egen øyenfarge, hud eller hårfarge som man blir født med.

Vi må slutte å diskriminere folk på bakgrunn av ting de ikke kan noe for og som faktisk bare er helt naturlig

Edit: Jeg blir direkte uvel av å høre at homofili er synd, og av slike innlegg som du skriver Anorakk... spesielt om du faktisk mener det -Om du gjør det er det bare trist som faen....

Endret av Silmarill
Skrevet

Jesus var bifil var det derfor han måtte dø? Dø for sine synder i befalelse fra Gud?

Hva er det å helbrede med homofili?Det er ingen sykdom.

Tror du det er en sykdom?Hvem bestemmer at det er en sykdom?

Gjest Homofile er skapt av Satan
Skrevet
:tristbla: folk som mener det du skriver der, det er dem som gjør samfunnet sykt!

bør da tenke på at det faktisk er Gud som er synderen, for han har skapt menneskene slik de er.

En person velger ikke sin egen legning, akkurat som man ikke velger sin egen øyenfarge, hud eller hårfarge som man blir født med.

Vi må slutte å diskriminere folk på bakgrunn av ting de ikke kan noe for og som faktisk bare er helt naturlig

Edit: Jeg blir direkte uvel av å høre at homofili er synd, og av slike innlegg som du skriver Anorakk... spesielt om du faktisk mener det -Om du gjør det er det bare trist som faen....

Homofile er ikke Guds skaperverk det er satans barn.Det er satan som har skapt det som er unaturlig og homofili er unaturlig.Det er en syk legning som må helbredes.Gud ville at vi levende vesner skal formere oss og to gutter og to jenter kan ikke formere seg.

Skrevet
Homofile er ikke Guds skaperverk det er satans barn.Det er satan som har skapt det som er unaturlig og homofili er unaturlig.Det er en syk legning som må helbredes.Gud ville at vi levende vesner skal formere oss og to gutter og to jenter kan ikke formere seg.

Jeg registrerer at du SIER det. Hvis du skal oppnå noe ovenfor oss så må du BEVISE det. Slutt med påstander og begynn med logikk og fakta.

Gjest Silmarill
Skrevet

Viser til Jobs bok 1 - Satan er Guds sønn.

mao.så er også homofile Guds skaperverk.

De som fornekter sine nærmeste mest.....osv, osv, er du homofil selv? Bare spør jeg!

Skrevet

Homofil eller hetro.. Alle er da like mye verdt.. Hva folk gjør på soverommet er da opp til de.

Syns det er tullete at folk skal rakke ned på de som har en annen legning enn seg selv..

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hva som foregår i din hjerne siden du er så opptatt av hva andre mennesker foretar seg. Er det noen som er syke her, så er det neppe de homofile.

Fei for din egen jævla dør, og når du er ferdig med det kan du ta med deg bøtte og spade og leke litt på E6.

Endret av mysan
Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg lurer på hva som foregår i din hjerne siden du er så opptatt av hva andre mennesker foretar seg. Er det noen som er syke her, så er det neppe de homofile.

Fei for din egen jævla dør, og når du er ferdig med det kan du ta med deg bøtte og spade og leke litt på E6.

Enig med Mysan, men mener at vedkommende heller bør leke på E18 - større trafikk der :filer:

• 2 uker senere...
Skrevet

Når ble det naturlig å hoppe på folk av samme kjønn, i steden for å lage barn og føre slekten videre?

Nei, merkelige seksuelle preferanser slik som homofili, pedofili, nekrofili osv er noe som dukker opp fordi det skjer noe feil i barnas utvikling.

Skrevet
Nei, merkelige seksuelle preferanser slik som homofili, pedofili, nekrofili osv er noe som dukker opp fordi det skjer noe feil i barnas utvikling.

Hvilke kilder har du for en slik påstand?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...