Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi feiret med min familie i fjor, så det er jo bare rett og rimelig at jeg blir med å feirer med hans familie i år. Det vil si at jeg skal feire med kjæresten min, broren hans, foreldrene hans, 2 av besteforeldrene hans og onkelen hans. Svigerfamilien min er kjempesøt og hyggelig, det er ikke det, men det blir samtidig litt rart å ikke feire med familien min. Jeg har liten famile også (mamma, pappa, søster, mormor, morfar), så tror de kommer til å savne meg endel også.

Blir rart å ikke feire med de jeg pleier feire med, men heldigvis er svigerfamilien min fantastisk, så blir nok hyggelig likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feiret også annethvert år hos min og hans familie før vi fikk barn. Skjønner at du synes det blir rart - julen er jo tradisjon, og selv om det sikkert blir koselig, blir det også annerledes.

Nå feirer vi jul i eget hjem sammen med våre to barn. Mine foreldre vil gjerne feire julaften sammen med oss, men vi vil lage våre egne tradisjoner sammen med barna. I stedet reiser vi til dem om formiddagen og spiser grøt.

Skrevet

:juhu: Mitt første innlegg i årets juleforum!

Jeg og forloveden blir nok antagelig å feire hver for oss i år også. Siden vi er bosatt langt unna familiene våre, så ønsker begge to å bruke mest mulig tid med de når vi først er hjemme.

Så da kommer jeg til å være sammen med mamma, pappa, bror. Hvem av familien ellers vet jeg ikke enda, men blir sikkert noen besteforeldre og tanter/onkler/søskenbarn også :) Vi er ofte ganske mange på julaften, stor familie!

Skrevet

I år er første jul i nytt hus og vi har bestemt oss for å feire sammen hos oss selv istedet for å dra til hver vår familie. Mamma og broren min kommer og feirer med oss. Gleder meg! :)

Skrevet
Vi feiret også annethvert år hos min og hans familie før vi fikk barn. Skjønner at du synes det blir rart - julen er jo tradisjon, og selv om det sikkert blir koselig, blir det også annerledes.

Nå feirer vi jul i eget hjem sammen med våre to barn. Mine foreldre vil gjerne feire julaften sammen med oss, men vi vil lage våre egne tradisjoner sammen med barna. I stedet reiser vi til dem om formiddagen og spiser grøt.

Vi kommer nok også til å begynne å feire hos oss når vi får barn, men det blir noen år til. Så kan de som vil komme og feire med oss :)

Skrevet
:juhu: Mitt første innlegg i årets juleforum!

Jeg og forloveden blir nok antagelig å feire hver for oss i år også. Siden vi er bosatt langt unna familiene våre, så ønsker begge to å bruke mest mulig tid med de når vi først er hjemme.

Så da kommer jeg til å være sammen med mamma, pappa, bror. Hvem av familien ellers vet jeg ikke enda, men blir sikkert noen besteforeldre og tanter/onkler/søskenbarn også :) Vi er ofte ganske mange på julaften, stor familie!

Vi feiret hver for oss de 3 første julaftene vi var sammen, men i fjor ville vi ikke vente lengre og feiret sammen hos mine :)

Ja, morsomt hvor forskjellige tradisjoner folk har. Vi har aldri vært mer enn 8 stk på julaften, som oftest 6, så jeg liker det litt stille og rolig. Gikk i klasse med en på videregående som hadde stor familie og alle feiret sammen, 30-40 stykker. Tror jeg hadde synes det var litt vel støyende ;)

Skrevet
I år er første jul i nytt hus og vi har bestemt oss for å feire sammen hos oss selv istedet for å dra til hver vår familie. Mamma og broren min kommer og feirer med oss. Gleder meg! :)

Høres koselig ut :)

Skrevet

Samboeren min og jeg feirer julen med hver vår familien, men bytter på hvor vi feirer nyttår :)

Når vi får barn sammen, regner jeg med at vi kommer til å være annenhvert år hos min familie, og annenhvert år hos hans, evt feire hjemme hos oss selv og invitere begge sider :)

Gjest marihan
Skrevet

Jeg skal feire jul sammen med samboeren min og hans familie.. Blir litt rart å ikke være sammen med min egen familie, men tror det blir koselig :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vi er på boligjakt for tiden, men hvis vi flytter inn i et passende sted er det godt mulig at vi inviterer både min og hans familie hjem til oss :)

Det er nemlig ikke et alternativ for oss å feire annenhvert år hos hans familie og annenhvert år hos min familie, da min bror og min mor dermed ville sittet i tosomhet annenhvert år.

Skrevet

I fjor var vi hos foreldrene mine, året før hos hans. I år håper vi på å kunne invitere alle hjem til oss. Vi blir da:

Mannens søster, mannen hennes + 2 barn

Mannens foreldre

Min bror

Mine foreldre

Så vi blir til sammen 11 personer hvis vi regner med barna (minsten er bare 6mnd til jul. Håper vi får plass ;)

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi (min samboer og jeg) skal feire hjemme hos mamma! Der er min stepappa og min søster og forhåpentligvis også mormor og morfar (kanskje også oldemor) og kanskje min stepappas foreldre :) Skal bli gøy! Feira jul sammen med min kjære og svigers i fjor. Greit det, men kjekkere hjemme hos mammaen min... :sjenert: Når vi får oss et eget hjem så blir vi nok til å invitere alle til oss! :)

Skrevet

Jeg skal feire julen med min sønn, mine foreldre, søster og bror.

Samboer kommer til å være borte på jobb hele desember, så det blir første jul på 8 år at vi ikke skal ferie sammen. Gruer meg litt, blir nok ganske rart å ikke ha han hos oss i julen :cry:

Skrevet (endret)

vi har feiret sammen med min familie hittil (bortsett fra ett år hvor hans familie kom nedover til oss), hadde egentlig trodd at sambo ville feire annethvert år her og sammen med sin familie, men han er ikke så nøye på det. Nå som vi skal ha barn blir det annethvert år framover, det blir nok litt rart :)

I år håper jeg vi blir bedt til min tante som vi har blitt de siste årene, er 13 stk, kjempekoselig! :nisse:

(litt derfor jeg gruer meg til å feire med sambos familie; da blir vi vel 6-7stk, og de har ingen spesielle tradisjoner. Et år pyntet de treet med bilklistremerker, og kan godt sitte i joggebukse når de spiser julemiddag... :tristbla: )

Endret av Opa
Skrevet

Du kan jo hjelpe dem med å lage litt tradisjoner du da :) Hvis dere har plass kan dere invitere dem hjem til dere :)

Skrevet
(litt derfor jeg gruer meg til å feire med sambos familie; da blir vi vel 6-7stk, og de har ingen spesielle tradisjoner. Et år pyntet de treet med bilklistremerker, og kan godt sitte i joggebukse når de spiser julemiddag... :tristbla: )

Jeg skjønner hva du mener. Nå er ikke min svigerfamilie så ille, men de har langt færre tradisjoner og er mye mindre sosiale og sammen om ting i forhold til min familie og jeg synes rett og slett det høres utrolig ukoselig ut, og av den grunn har jeg ikke klart å feire jul hos svigerfamilien enda vi har vært sammen i 8 år (mannen har feiret jul med min familie to ganger, ellers har vi vært hver for oss og familiene våre bor langt unna hverandre så det kan ikke kombineres).

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg skal feire morgenen med samboeren min, se på julebarne-tv og spise strømpegodt. På formiddagen spiser vi grøt i låven på samboerens families gård. På ettermiddagen drar vi hvert til vårt. Jeg er i barndomshjemmet med mamma, pappa og brødre. Vi spiser middag og åpner pakker. Pga utålmodige småbrødre er vi ferdige ganske tidlig, så ved 8-tida drar jeg hjem til samboerens familie og rekker dessert og pakkeåpning der. En veldig flott julaften :nisse:

Skrevet
Jeg skal feire morgenen med samboeren min, se på julebarne-tv og spise strømpegodt. På formiddagen spiser vi grøt i låven på samboerens families gård. På ettermiddagen drar vi hvert til vårt. Jeg er i barndomshjemmet med mamma, pappa og brødre. Vi spiser middag og åpner pakker. Pga utålmodige småbrødre er vi ferdige ganske tidlig, så ved 8-tida drar jeg hjem til samboerens familie og rekker dessert og pakkeåpning der. En veldig flott julaften :nisse:

Smart løsning da, får med seg alt!! ;)

Skrevet

I år skal jeg feire sammen med mamma og pappa, mormor og morfar, min mann og våre to barn. Det er 3 år siden sist jeg feiret med mine foreldre, så det gleder jeg meg til!!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg vet ikke enda. Har veldig lyst til å feire sammen med samboeren, og har i og for seg ikke noe i mot å feire med hans familie. Men vil nok i så fall få litt dårlig samvittighet overfor min egen. Jeg har skilte foreldre, og jeg og bror har feiret annet hvert år med mamma og pappa. I år er det egentlig pappas tur. Kanskje vi ender med å invitere pappa og bror til oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...