Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Hei! Vi er prøvere i pp1, og jeg hadde eggløsning for 8 dager siden. Jeg har veldig regelmessige sykluser, og har aldri blødd utenom mensen før. De siste tre dagene har jeg imidlertid blødd - både brunt, lyserosa og friskt blod. Det er mindre enn en vanlig menstruasjonsblødning, og noen ganger stopper det helt opp. Blødningene er størst om morgenen. Jeg har ikke hatt de vanlige menstruasjonssmertene - men litt "vondt" på en ubestemmelig måte i underlivet. Hva tror dere dette kan være? Bør jeg kontakte lege?
Nurse Betty Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Kan festeblødning utarte seg slik? Vet så lite om sånt... Uansett vil jeg anbefale deg å kontakte lege. Kan være ok å få sjekka det. Eller om ikke annet fått beskjed om at det er helt ok.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Hvis du nylig har sluttet på hormon-basert prevensjon, er det ganske normalt med litt kluss i syklusen. Er du helt sikker på at du hadde EL for 8 dager siden, eller er det da du skulle hatt el ifølge syklkusen din? Så lenge du går på p-piller eller lignende, har du egentlig ingen syklus fordi du ikke har eggløsning. Derfor har an aldri kluss i syklusen så lenge man bruker piller ol. På grunn av det kan det også ta litt tid før kroppen sparkes igang ved slutt av hormonbasert prevensjon. Hvis du er bekymret kan du jo fint ringe legen din og høre
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Hvis du nylig har sluttet på hormon-basert prevensjon, er det ganske normalt med litt kluss i syklusen. Er du helt sikker på at du hadde EL for 8 dager siden, eller er det da du skulle hatt el ifølge syklkusen din? Så lenge du går på p-piller eller lignende, har du egentlig ingen syklus fordi du ikke har eggløsning. Derfor har an aldri kluss i syklusen så lenge man bruker piller ol. På grunn av det kan det også ta litt tid før kroppen sparkes igang ved slutt av hormonbasert prevensjon. Hvis du er bekymret kan du jo fint ringe legen din og høre Takk for svar! Jeg har ikke brukt hormonbasert prevensjon på 5 år, så jeg tror ikke det er noe sykluskrøll. Jeg er sikker på at jeg hadde eggløsning på det aktuelle tidspunktet. Eggløsningstesten slo ut positivt to dager på rad - som den alltid bruker å gjøre disse to dagene. Hm, merkelig dette her. Blør i dag også..
angelou Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Det kan være festeblødning, mange som spotter litt i begynnelsen av en graviditet, jeg hadde tatt en graviditetstest i første omgang - er kanskje litt tidlig for deg å teste enda, men så lenge du ikke blør noen voldsomme mengder så hadde jeg avventa det et par dager, tatt en test, og så ringt legen.
kvick Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 TS, har du funnet ut hva dette kom av? Har det på samme måte selv. Har blødd i mange dager, lettere enn mensen og uten smerter. Har heller ikke gått på pillen på lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå