Gå til innhold

Trene vekk magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er da en jente på 17 år. Er veldig spinkel i kroppen med jeg er normal (altså har jeg HELT normal kropp med former osv)

Men jeg har mage..så når jeg sitter så "henger" lissom magen og jeg kan klemme på den så det ser ut som en svær fettklump..:/

Vil så gjerne føle meg vel i bikini og kunne sitte bøyd uten å skjemmes for magen min:(

Driver med trening hjemme: vekter og knebøy, men noen som har greid å trene vekk fettet på magen?? I så fall hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d går uansett ikke an å bare trene en bit av kroppen, men jeg vil foreslå jogging som en fin trene-bort-fettet-metode. personlig hater jeg jogging :P men kan ikke si annet enn at d funker!

samtidig kan du begynne å ta sit-ups. da styrker du musklene i magen og du vil etter hvert få en flatere mage. begynn å gjør d til en vane at du tar sit-ups på morgen eller kveld annenhver dag.

mange jenter legger først på seg på magen, så du kan jo vurdere kostholdet ditt i tillegg. spiser du sunt? om du i tillegg trener er d jo også viktig at kroppen får riktige næringsstoff. spis masse frukt og grønt og gjerne spis små måltider ca hver 3. time.

jeg tror også diverse lett-produkter som f.eks pepsi max gjør at man får litt oppblåst mage, så dersom du drikker mye lettbrus hadde d sikkert ikke gjort noe å prøve kutte ned på d.

lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips:) Skal passe litt mer på hva jeg spiser.. får håpe det hjelper:P

13

Skrevet

Vil det hjelpe å ha sauna-belte rundt magen mens man trenger da?

så får man svetta vekk litt ekstra der man vil kanske???

Er helt blank på den delen, men kasnkje noen kan si? :)

Gjest Nedfall
Skrevet
d går uansett ikke an å bare trene en bit av kroppen, men jeg vil foreslå jogging som en fin trene-bort-fettet-metode. personlig hater jeg jogging :P men kan ikke si annet enn at d funker!

Det fungerer, du får ned fettprosenten..

samtidig kan du begynne å ta sit-ups. da styrker du musklene i magen og du vil etter hvert få en flatere mage. begynn å gjør d til en vane at du tar sit-ups på morgen eller kveld annenhver dag.

Du får mer velutviklede magemuskler, men de vil jo ikke vises hvis de er dekket av ett fettlag ! Fettprosenten må ned. Det som kan hjelpe er muligens å kutte ut endel karbohydrater i kosten, og spise mer fett(!) og proteiner. Frukt og grønt skal man jo ha uansett, men ikke som erstatning for næring.

mange jenter legger først på seg på magen, så du kan jo vurdere kostholdet ditt i tillegg. spiser du sunt? om du i tillegg trener er d jo også viktig at kroppen får riktige næringsstoff. spis masse frukt og grønt og gjerne spis små måltider ca hver 3. time.

Skeptisk ! Det er vel først og fremt menn som først legger på seg på magen, hos jenter begynner det oftest på hoftene.

jeg tror også diverse lett-produkter som f.eks pepsi max gjør at man får litt oppblåst mage, så dersom du drikker mye lettbrus hadde d sikkert ikke gjort noe å prøve kutte ned på d.

Lettprodukter er bare piss, hvis man absolutt skal ha kalorifri drikke, drikk farris, eller vann !

Gjest Nedfall
Skrevet
Vil det hjelpe å ha sauna-belte rundt magen mens man trenger da?

så får man svetta vekk litt ekstra der man vil kanske???

Er helt blank på den delen, men kasnkje noen kan si? :)

Punktslanking er en illusjon..

..og man svetter ikke vekk fett, man må forbrenne det.

Gjest su querida
Skrevet
Skeptisk ! Det er vel først og fremt menn som først legger på seg på magen, hos jenter begynner det oftest på hoftene.

Nei, det kommer vel ann på kroppsformen (eple, pære eller timeglass).

Skrevet

veldig mange ungjenter seg jeg legger på seg rundt magen og da mener jeg hoftene i tillegg. tror d har noe med matvaner å gjøre. jeg for min del legger på meg på låra.. så d så..

og jeg holder fortsatt på min teori om at sit-ups fungerer. jeg sier ikke at du skal trene bort fettet med sit-ups (d var derfor jeg foreslo jogging), men jeg tror at om du strammer opp musklene som ligger under fettet på magen vil du automatisk få en bedre holdning og magen vil bli flatere/sterkere (eller hvordan jeg nå skal få forklart d ;) )

Skrevet

Og ikke glem musklene på ryggen også må trenes selv om det er magen du vil trene!

Skrevet
men jeg tror at om du strammer opp musklene som ligger under fettet på magen vil du automatisk få en bedre holdning og magen vil bli flatere/sterkere (eller hvordan jeg nå skal få forklart d ;) )

Skal man få bedre holdning er det viktig å trene ryggen også, trener man bare magen, vil man bli fremoverlutet ! Jogging er forsåvidt grei nok trening, også for holdning, men turer i skog og mark er enda bedre, siden man trener "støttemuskulaturen" mer fordi man må stabilisere mer på ujevnt underlag.

Plusser man på litt trening på romaskin, eller tilsvarende apparat på treningsstudio, er man godt igang med å få en sunn kropp !

Skrevet
Det fungerer, du får ned fettprosenten..

Du får mer velutviklede magemuskler, men de vil jo ikke vises hvis de er dekket av ett fettlag !

Fettprosenten må ned. Det som kan hjelpe er muligens å kutte ut endel karbohydrater i kosten, og spise mer fett(!) og proteiner. Frukt og grønt skal man jo ha uansett, men ikke som erstatning for næring.

Lettprodukter er bare piss, hvis man absolutt skal ha kalorifri drikke, drikk farris, eller vann !

Wow:O Det var masse nyttig informasjon:) Flink du:P

Skrevet

Er det ikke helt normalt at magen krøller seg og blir litt tykkere når man sitter eller bøyer seg?

Bikinimodeller blir retusjert på bilder, for de har en krøll der de også!

Hvis magen er normalt slank når du står oppreist syns jeg ærlig talt ikke dette er noe å stresse med i det hele tatt.

Skrevet
Er det ikke helt normalt at magen krøller seg og blir litt tykkere når man sitter eller bøyer seg?

Hvis magen er normalt slank når du står oppreist syns jeg ærlig talt ikke dette er noe å stresse med i det hele tatt.

Du mener det sikkert bare godt...men:

Det er liksom ikke opp til deg å avgjøre hva som er et problem for andre.

Man må ta folk på alvor. Sier de at de har et problem - og lurer på hva de kan gjøre med det, så er det uhøflig og respektløst å betvile problemstillingen fremfor å komme med råd.

Skrevet

Du kan ikke bare trene magen og forvente at det skal ha noen god effekt. Jenter har utrolig vanskelig for å bygge muskler i forhold til gutter. Uansett kjønn, trene hele kroppen øker basalforbrenningen, i tillegg til fettbrenningstrening du må gjøre utenom.

Treningen er ikke halve jobben en gang. Kostholdet må være bra også. Og så er det viktig å restituere godt, der søvn spiller en viktig rolle.

Skrevet

Nå sammenligner jeg meg ikke med modeller heller da. Jeg vet jo at alle bildene blir retusjert:/

Magen er ikke normal slank synes jeg. Men gidder ikke forklare..

Jeg vil bare føle meg mer vel ved å få noen gode råd om å trene magen..

Takk til alle andre svar:)

Skrevet
Du mener det sikkert bare godt...men:

Det er liksom ikke opp til deg å avgjøre hva som er et problem for andre.

Man må ta folk på alvor. Sier de at de har et problem - og lurer på hva de kan gjøre med det, så er det uhøflig og respektløst å betvile problemstillingen fremfor å komme med råd.

Helt enig med deg. Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...