Gjest Mzfire Skrevet 24. mars 2003 #1 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har alltid vært skeptisk til hypnose og ikke villet tro på det før. Men etter at kjærsten min ble hypnotisert på tv og jeg så det selv med mine egne øyne tror jeg det. Syns det var skremmende jeg. Det at hypnotisøren fikk makt over ham. Over sjela hans. Jeg må si jeg ble redd. Tenkte hva om han ikke våknet opp igjen og jeg syns at det var rart at han ble borte for meg på den måten. Men etterpå etter at han hadde vært i hypnose noen timer, var han seg selv igjen. Jeg prøvde å bli det selv, men jeg ble det ikke. Sikkert fordet jeg bruker mer og lenger tid på å synke ned i hypnosen. Bruker også litt tid på å sovne jeg. Tror det har noe å si. Om man klarer å slappe av med en gang. Han sovner momentant og det er kjedelig for meg, men tror det var en av grunnene til at han ble så mottakelig. Men forskjellen på oss to var at jeg var mer skeptisk og engstelig til å prøve det, mens han var tøff og hadde bestemt seg for at han ville bli hypnotisert. Under showet så jeg fra scenen at da han snakket og vår "våken" merket jeg på ham at han ikke var seg selv. Det var noe med blikket hans og kroppen. Fikk gåsehud da jeg så han fryse til i kroppsstillinger, som om han frøs til is. Og jeg merket på ham at han ikke var våken. Han er en person som liker å tulle og spøke, men hadde han ikke vært under hypnose hadde han til slutt sprutet ut i latter og ikke klart å holde maska. Hva tenker dere om hypnose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 24. mars 2003 #2 Del Skrevet 24. mars 2003 Var dere med på det programmet som gikk på tv(2?) for ikke så lenge siden? Synes hypnose er fascinerende jeg, og tror heller ikke de bare later som at de er hyptnotisert...Da er de veldig gode skuespillere isåfall!!!! Jeg hadde aldri i verden klart å holdt latteren tilbake hvis jeg hadde gjort sånne "dumme" ting Nei, hypnose skal man ikke tulle med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 24. mars 2003 #3 Del Skrevet 24. mars 2003 Programmet het "over grensen" på tv2 med han Torgrim Holdte. Så du på det ? Vi ble med på slutten av de siste programmene som ble tatt opp. Selv skulle jeg gjerne blitt hypnotisert selv for å grave fram fortiden. Lurer på om noen her i Norge som er utdannede driver med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2003 #4 Del Skrevet 24. mars 2003 Ei venninne av meg ble hypnotisert i et show på et utested. Hun krøp rundt på gulvet å trodde hun var en hund...hun bjeffet og greier...Tror ikke hun hadde gjort det frivillig, altså...foran alle kjente...hun var rimelig flau etterpå. Og det var ikke i fylla heller. Jeg hadde ikke tro på hypnose før jeg så dette, men nå må jeg jo bare, på en måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 25. mars 2003 #5 Del Skrevet 25. mars 2003 Programmet het "over grensen" på tv2 med han Torgrim Holdte. Så du på det ? Vi ble med på slutten av de siste programmene som ble tatt opp. Selv skulle jeg gjerne blitt hypnotisert selv for å grave fram fortiden. Lurer på om noen her i Norge som er utdannede driver med det.. Ja, det så jeg. Men jeg klarer ikke helt å huske hvordan du så ut!! :-? Skal følge med hvis det kommer i reprise da. Vet ikke om det er noen som er utdannet til det her i Norge, kanskje noen psykologer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Blue Skrevet 29. mars 2003 #6 Del Skrevet 29. mars 2003 Det er ikke noe "hokus pokus" ved hypnose, og det brukes seriøst av mange psykologer (men ikke for å få folk til å tro de er en hund, etc...) Mzfire: Hvis du trenger hjelp til å rydde opp i fortiden din, syns jeg du skal snakke med legen din om det og be om å få henvisning til en psykolog. Du kan få hjelp - med eller uten hypnose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 29. mars 2003 #7 Del Skrevet 29. mars 2003 Om jeg tror på hypnose?? Jeg vet at hypnose virker, det er en nesten som en proffesjon å regne. Jeg vet folk som livnærere seg på hypnose. Det blir som å spørre om jeg tror på en elektriker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Blue Skrevet 29. mars 2003 #8 Del Skrevet 29. mars 2003 Det blir som å spørre om jeg tror på en elektriker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 30. mars 2003 #9 Del Skrevet 30. mars 2003 jeg vet ingenting om hva som skjer på tv. men hypnose jo jeg vil tro på det. ikke for og innbile folk hva som helst, men for og bringe frem underbevisstheten. da tror jeg. kanskje fordi jeg vil at det skal være sånn. har aldri prøvd før og kan ikke snakke fra erfaring, men jeg vet at underbevistheten har mye og si. har i hvert fall det når det gjelder drømmene mine. skal ikke påatå mye utenom det. kan jo tro noe uten og bevise det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 30. mars 2003 #10 Del Skrevet 30. mars 2003 Takk Betty Blue.. Visste ikke at en lege kunne henvise til en hypnotisør. Håper det er mulig ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 31. mars 2003 #11 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg tror på hypnose. Det finnes mange nivåer av bevissthet, tenk bare på søvnstadiene. Man er bevisst også når man sover, men i ulik grad. Så jeg tror hypnose er en annen bevissthetstilstand. Er veldig nyskjerrig på hypnose, men samtidig litt redd også. Redd for at noe skal gå galt liksom! Du beskrev mannen din som "en annen person" når han var under hypnose. Det hadde han vært om han hadde snakket i søvne til deg også, men da vet du hva det er og blir derfor ikke redd. Det som gjør at hypnose blir skmmelt tror jeg er dette med at det er en annen person som fremkaller hypnosen, eller i hvert fall leder den hypnotiserte inn i den. Da tenker vi om den hypnotiserte at han er i "hypnotisørens makt". På en måte ja, men jeg tror vi har grenser, selv under hypnose. Jeg tror ikke du kan hypnotisere et menneske til å gjøre hva som helst. Jeg tror at man ikke kan gjøre noe annet enn det man kunne gjort av "seg selv". Fra mange filmer f.eks. så har vi sett folk folk som blir hypnotisert til å drepe, men det er nettop sånnne grenser jeg ikke tror vi går over, selv under hypnose. Men å finne på sprell og gjøre rare ting som man gjerne ikke hadde gjort forran et publikum i "edru" tilstand, det er greit, for det bryter ikke med ens egne grunnleggende prinsipper og grenser. *pust* :D Hypnose virker spennende, men jeg vet ikke om jeg hade takket ja til å bli hypnotisert. Det er noe med det å miste kontrollen! :brunette: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 31. mars 2003 #12 Del Skrevet 31. mars 2003 Henvise til hypnotisør? Det er vel i behandlingøyemed psykologen som står for hypnose da....?!.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke-innlogget meg :) Skrevet 31. mars 2003 #13 Del Skrevet 31. mars 2003 Sluttet å røyke ved hjelp av hyptose jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå