Gjest Linn88 Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg er da ei jente på 19 år som har slitt med kviseutbrudd siden jeg var 12-13 år gammel. Begynner å bli rimelig lei dette problemet, og har prøvd det meste imot det. Bruker nå Shiseido's pureness-serie, og den hjalp litt, men ikke nok etter min mening. Har også ett sunt kosthold, spiser sjeldent høyglykemiske matvarer, og drikker alkohol kun i moderate mengder. Drikker også mye vann. Jeg bestemte meg for å prøve serien Proactive Solutions etter at KG skrev om den idag, selvom jeg ellers ikke ville bestillt noe gjennom tv-shop. I den anledning lurte jeg på om noen her inne hadde noen erfaring med dette produktet, eller har andre tips imot akne? Er hjertelig takknemlig for alle tilbakemeldinger:)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Jeg er da ei jente på 19 år som har slitt med kviseutbrudd siden jeg var 12-13 år gammel. Begynner å bli rimelig lei dette problemet, og har prøvd det meste imot det. Bruker nå Shiseido's pureness-serie, og den hjalp litt, men ikke nok etter min mening. Har også ett sunt kosthold, spiser sjeldent høyglykemiske matvarer, og drikker alkohol kun i moderate mengder. Drikker også mye vann. Jeg bestemte meg for å prøve serien Proactive Solutions etter at KG skrev om den idag, selvom jeg ellers ikke ville bestillt noe gjennom tv-shop. I den anledning lurte jeg på om noen her inne hadde noen erfaring med dette produktet, eller har andre tips imot akne? Er hjertelig takknemlig for alle tilbakemeldinger:) Hei:) jeg har selv prøvd proactiv, og anbefaler den Ikke I begynnelsen gjorde den underverker for huden min, som ble helt kvisefri. Etter ca 4 uker fikk jeg masse røde små kviselignende prikker over hele ansiktet. Jeg kom meg avsted til legen hadde aldri sett noe lignende før,konstanterte med at det ikke var kviser og sendte meg videre til hudlege. Der fikk jeg beskjed om at huden min var uttørket, og at produktet jeg hadde brukt var for sterkt til å brukes to ganger daglig i ansiktet. Fikk masse kremer som skulle hjelpe, men de hjalp heller lite. Fikk også beskjed om at sol kunne hjelpe. Endelig, 4 mnd senere begynner de og forsvinne, etter mange fuktmasker, og timer med sol begynner ansiktet mitt å se normalt ut. ALDRI mer proactiv for meg iallefall!!!!
Linda644 Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Funker ikke. Etter min mening er det ingenting som funker... ikke kremer, tonere eller noen produkter på apotek, dagligvare, parfymeri. Det eneste er å gå til legen for å få hjelp mot kvisene. Ikke kast bort penger på produkter når man kan få en billig krem hos legen som funker. Du kan lese litt om produkter her. Men jeg anbefaler ikke produktene som inneholder antibiotika dvs feks. Dalacinen/Klindamycin - mange får mageproblemer etter man har brukt det. Kanksje den kremen Skinoren kunne ha vært noe? du kan i såfall lese om produktene og finne ut hva som passer deg. Men det er jo opp til legen hva han mener.
Saeria Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Frem til du evt. får kommet deg til legen, kan du prøve Basiron på apoteket. Den er reseptfri. Ellers har det hjulpet litt med god hudpleie, men ingen hallelujaopplevelse har kommet bare pga. det.
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Jeg har faktisk en litt mer positiv erfaring med proactiv enn de andre her... Men det kan hende er fordi jeg lagde mitt eget lille regime; første tre ukene brukte jeg den morgen og kveld. så tok jeg "fri" en uke" før jeg fortsatte å bruke den KUN kveld. Tar fortsatt en friuke en gang i mellom og bruker ofte kun trinn en og to, og avsluter med min egen fuktighetskrem i stedet for proactiv's trinn tre. Jeg hadde masse bittesmå "knoppete" kviser langs hårfestet, på haka og på brystet - ALLE disse forsvant etter ca 3 uker. Men, jeg får fortsatt hormonkvisene - når jeg har mensen eller er stressa for eksempel. Anbefalte også produktet til broren min som har slitt voldsomt i mange år - han hadde til og med bestilt time hos hudlege for å fjerne kvisene med laser. Ga han proactiv som han har brukt på samme måte som meg. I tillegg har han tatt sol en gang i blant. Nå - åtte uker senere- er han helt fin! Han får også et par monsterkviser når han stresser fælt eller spiser dårlig, men alle "grunnkvisene" er borte:) Spør du meg er det verdt et forsøk, siden hva som funker for huden din er så utrolig individuelt. Lykke til!
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Hei=) ja, jeg har også lyst å prøve proactive. Skal gjøre slik som hun her.. ta en pause uke.. og drokke to ganger til dagen=) , jeg selv har brukt Dalacin, og fikk ikke vont i magen. Jeg er kjempe fornøyd me Dalacin, det er antibiotika.. så man skal ikke bruke det lengre en respeten er på..altså.. 3 måneder vanlig vis.. det virket kjempe godt for mg=) så det skal jeg ned ti legen å hente mg mer=)
Gjest Gjest_C_* Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Hei! Jeg er da en av de unge jentene, som desperat har prøvd å fjerne kviser, siden jeg begynte å få utbrudd for 4/5 år siden. Min erfaring er at rensekremer ikke gjør noen underverker, men at de kan hjelpe deg litt på vei. Hudpleieklinikker selger gode rensekremer, selfølgelig til en ganske så dyr pris. Men dette er gode produkter. Parfymerier har også mange rensekremer, men min erfaring er at disse ikke fungerer så alt for godt.. Min løsning ble derfor Roaccutan. Dette legemidlet er helt fantastisk, når det kommer til å fjerne kviser. Jeg dro til legen, og ble deretter sendt til hudlegen - etter å ha prøvd både kvisemedisiner som Diane og Antibiotika. Dette var min redning. 8 månder senere var det ikke en kvise å se i ansiktet mitt. Allikevel vil jeg informere om at Roaccutan har flere bivirkninger, som bl.a tørr hud, tørre lepper og leddsmerter. Huden min ble ikke så tørr, at det ikke kunne løses med en god fuktighetskrem. Men var konstant avhengig av lipsyl, og har i ettertid hatt litt verk i rygg og handlett. For meg var det verdt det. Og er problemene store, bør man vurdere Roaccutan
Gjest ff Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har gode erfaringer med ProActiv, men jeg brukte kun lotion. Å bruke både ansiktsvask, toner og lotion fra ProActive blir nok for heftig for de fleste. ProActive inneholder det samme virkestoffet som Basiron, men er mildere. Derfor er den også mindre uttørkende. Jeg vil anbefale at du først prøver lotion. Ps, kjøp på ebay. Der er den MYE billigere
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Oi, nå ble jeg litt skremt. Har akkurat kjøpt meg proactive. Ser ut som jeg må være ganske så forsikti med bruket.
En som vet Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Jeg vurderte også å prøve det en gang, søkte litt rundt på nettet, og fant ut at det kommer jeg aldri til å tørre å prøve! Virker som det er for sterkt for de fleste. Så vær ihvertfall forsiktig og følg nøye med på huden! Etter hva jeg har forstått så er uren hud ofte ganske irritert fra før av, og da hjelper det sjeldent med sterke produkter som bare irriterer enda mer.
Rexina Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Da anbefaler jeg heller Exuviance. har brukt det i 3-4 uker nå, og har PERFEKT hud for første gang på 6 år:D trenger ikke foundation heller, og det er noe jeg har brukt for alltid! Venninna mi har brukt det også. Det hjalp veldig på henne i ansiktet. Nå går hun på Roaccutan for å fjerne alt på kroppen.. Anbefales mot problemhud:)
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Jeg prøvde basiron, natt og kveld, i bare 4-5 dager, men jeg måtte slutte med en gang. Huden min var helt ødelagt, sinnsykt tørr, og _ingen fuktighets krem virker. Men det var visst sånn det skulle være de første dagene, men jeg sluttet tvert, og nå har det gått 3 uker, og huden min er som å ta på et sandpapir. Huden ble også sånn nuppete. Og jeg likte det ikke i det hele tatt..
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har hørt masse positivt om proactiv, så har alså selv bestilt proactiv selution og proactiv bodycare i posten(skal fjerne kviser som er andre steder enn ansikt, f eks rygg), men hvordan er det nå jeg skulle bruke disse? bare bruke lotion, eller bare de 2 første av de 3 stegene? Morgen OG kveld? Eller bare en av delene? hører MYE forskjellig og jeg forstod det jo også sånn at proactiv blir for sterk for mange, så vil ikke ødlegge huden min. Noen tips?? Takk på forhånd.
Hilde Christina Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Proactiv fungerer jo som all annen slags billighudpleie.... Tørke ut huden mest mulig for å deretter gi mer urenheter. Hørt utrolig mye negativt om merket så ville kanskje satset på noe annet. Endret 12. januar 2009 av Hilly
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Proactiv fungerer jo som all annen slags billighudpleie.... Tørke ut huden mest mulig for å deretter gi mer urenheter. Hørt utrolig mye negativt om merket så ville kanskje satset på noe annet. betalte nesten 1000 ,- for begge produktene tilsammen, er det så billig da? =P Endret 12. januar 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Hilde Christina Skrevet 12. januar 2009 #16 Skrevet 12. januar 2009 Du gjorde det ja? Haha, lurt. Proactiv fungerer på samme måte som Clerasil da for å si det på en bedre måte. Produktene burde være billige fordi de er elendige, men selvfølgelig blir det overpriset fordi folk gidder å betale i dyre dommer...
Jean Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Håller tyvärr helt med Hilly här. Fungerar möjligen som Clearasil ProActiv är på tok för dyrt för det resultatet. Varför köper ni inte bättre cosmeceuticals istället som INTE basuneras ut i TV-rutan? Det finns ju uppenbarligen medicinsk hudvård som verkligen fungerar. Här har jag en länk om de mest aktiva produkterna som idag finns på marknaden. De flesta brukas av Läkare och Plastikkirurger men det är fritt fram för oss vanliga att beställa dem även: http://skindeepbyjean.blogg.se/2009/januar...ste-marken.html MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Endret 12. januar 2009 av Jean
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 12. januar 2009 #18 Skrevet 12. januar 2009 Kan jo hende at det finns ting som er bedre for huden ja, men jeg har jo SETT forandringen på folk selvsom bruker det. Venner av meg osv, har SETT forskjellen på huden deres. derfor verdt å betale enn del for å prøve. Kan hende mange reagerer negativt på productet pga hva den inneholder, men flere har bare positive opplevelser med proactiv, den KAN fungere på mange. For det har jeg sett med mine egne øyne.
Hilde Christina Skrevet 12. januar 2009 #19 Skrevet 12. januar 2009 ^ Selvfølgelig fungerer det med en gang. Dessverre fungerer det som Clerasil, etter en viss tid vil resultatet bli det motsatte av det man ønsker.
Fortunatus Skrevet 12. januar 2009 #20 Skrevet 12. januar 2009 Jeg prøvde basiron, natt og kveld, i bare 4-5 dager, men jeg måtte slutte med en gang. Huden min var helt ødelagt, sinnsykt tørr, og _ingen fuktighets krem virker. Men det var visst sånn det skulle være de første dagene, men jeg sluttet tvert, og nå har det gått 3 uker, og huden min er som å ta på et sandpapir. Huden ble også sånn nuppete. Og jeg likte det ikke i det hele tatt.. Husket du å vaske det av etter to-fire timer? Står i bruksanvisningen at de første gangene skal du vaske det av etter et par timer. Basiron funker veldig bra på meg, pleier å smøre meg ca en gang i uken. Men nå i vinter ble huden veldig tørr, så da venter jeg til det blir flere plussgrader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå